Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fastnar vid apple loggan (Jailbreak)
-
AuthorPosts
-
Försökte för några dagar sen jailbreaka men fastnade i äppelläget stod och tuggade i 50min. Så jag återställde genom itunes.
Såhär gjorde jag:
satte i Iphonen i datorn – startade quickpwn
tryckte fortsätt, då stod det att man skulle välja rätt firmwire. Det stod redan en ifylld. Den hette samma sak som den jag tankade, så lät den stå kvar.
tryckte fortsätt – gjorde dfu grejsen. Då började den ladda massa saker.
Quickpwn sa att jag skulle vänta på att iphonen skulle stara om, då kom det fram en springade annanas på iphonen. laddade ett tag. när den var klar gick den till äppelläget. I Quickpwn stod det att allt var klart, och att jag skulle vänta på att telefonen skulle startas om. Här stod den i 50-60min, utan någon förändring…darrade till ibland…När jag sökt på google har det hänt för många andra. Tyvärr verkar inte någon ha någon lösning?!?
Någon som vet varför det blir såhär, eller vad man kan göra åt det, någon som lyckats lösa det?Vill ju jailbreaka, men vågar inte dona för mycket, var LIVRÄDD när den fastnade började kallsvettas och må illa:P man är ju rädd om sin lille vän!
Har efter googlande hittat förljande idéer:
1. Hey guys, Well after many jailbreaks, and many hours stuck on apple logo, and many restores later, i found out what i was doing wrong.
Well after every un successfull jailbreak, i would restore and sync all my things onto my ipod touch 2.2 again and than jailbreak and fail.. all over again 5 times. But today, i decided after restoring, i wouldnt sync anything so my ipod would be jailbreaked empty. I did it and it worked! My ipod started up normall after jailbreak. Now, i’m going to sync all my things back again.Jag vet att man får tillbaks kontakter, kalender osv om man syncar (inte restorar), men hur är det med bilder, meddelanden????
2. I tried in the 4th time, to remove the cable after it updated, when the phone started rebooting. It still got stuck on the logo. But when I connected again to the PC and waited for about 2 minutes, itunes identified it and the phone showed the start screen.
Något som någon tror funkar?Ska man köra quickpwn som administrator? ska itunes vara på eller av? Mitt Itunes var av. men när jag satt på det för att restora var det segt så in i och hängde sig ibland?!
Har efter googlande hittat förljande idéer:
1. Hey guys, Well after many jailbreaks, and many hours stuck on apple logo, and many restores later, i found out what i was doing wrong.
Well after every un successfull jailbreak, i would restore and sync all my things onto my ipod touch 2.2 again and than jailbreak and fail.. all over again 5 times. But today, i decided after restoring, i wouldnt sync anything so my ipod would be jailbreaked empty. I did it and it worked! My ipod started up normall after jailbreak. Now, i’m going to sync all my things back again.Jag vet att man får tillbaks kontakter, kalender osv om man syncar (inte restorar), men hur är det med bilder, meddelanden????
2. I tried in the 4th time, to remove the cable after it updated, when the phone started rebooting. It still got stuck on the logo. But when I connected again to the PC and waited for about 2 minutes, itunes identified it and the phone showed the start screen.
Något som någon tror funkar?Ska man köra quickpwn som administrator? ska itunes vara på eller av? Mitt Itunes var av. men när jag satt på det för att restora var det segt så in i och hängde sig ibland?!
någon? snälla:)
Vill VÄLDIGT gärna jailbreaka. Men får det inte att fungera 🙁någon? snälla:)
Vill VÄLDIGT gärna jailbreaka. Men får det inte att fungera 🙁Om du vill kan jag skapa en jailbreakad ipsw i PwnageTool och skicka över. Då behöver jag bara din email-adress och sånt 🙂
Om du vill kan jag skapa en jailbreakad ipsw i PwnageTool och skicka över. Då behöver jag bara din email-adress och sånt 🙂
Tack Mekke, men jag lyckades idag!!! Blev helt överlycklig:P
Vet inte om det spelade någon roll, men den gången jag lyckades återställde jag till ipsw-fil (1)…(som jag hade laddat ner. jag hade även 2 andra en från säkerhetskopia och den som finns från början i iTunes)….sedan länkade jag till ipsw-fil (1), INTE den som quickpwn hittade själv (det var säkerhetskopian)…Vet ej om det var det som spikade fisken, men hjälp mig iaf.
hoppas det hjälper någon
Tack Mekke, men jag lyckades idag!!! Blev helt överlycklig:P
Vet inte om det spelade någon roll, men den gången jag lyckades återställde jag till ipsw-fil (1)…(som jag hade laddat ner. jag hade även 2 andra en från säkerhetskopia och den som finns från början i iTunes)….sedan länkade jag till ipsw-fil (1), INTE den som quickpwn hittade själv (det var säkerhetskopian)…Vet ej om det var det som spikade fisken, men hjälp mig iaf.
hoppas det hjälper någon
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.