Fastnat i recovery-mode?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fastnat i recovery-mode?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

som sagt återställde min iphone i itunes har gjort detta många gånger innan men detta är första gången detta kommer upp att jag har fastnat i recovery mode, dessutom finns slide for emergency också med och no sim card installed. Men själva bakgrunden är likadan som i recovery mode.
    någon som vet hur man kan fixa detta?
    vet inte om jag uppdaterade telefonen samtidigt som jag återställde ifall det beror på det?. Jag kan ändå inte nergradera den för kan inte gå in i DFU läge.
    är min iphone körd nu? känns som det, har försökt leta efter samma problem men dom få jag har sett har inte haft nån lycka iheller

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Prova att låsa upp telefonen igen, måste man göra om man har återställt då upplåsningen försvinner då.

Såhär sätter du telefonen i DFU-mode annars.
    iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

Skärmen ska vara svart när den är i DFU-mode.

pinjegard
    Member

så klart har jag försökt med ziphone och iliberty och DFu vet jag hur jag går in men som sagt det går inte.
    kan man på något vis kolla om man uppdaterat telen eller ej? if det är därför ziphone o iliberty inte funkar?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Det måste funka att komma in i DFU-mode. Du måste nog göra fel – har du kollat guiden jag länka till ovan? 🙂

pinjegard
    Member

japp men saken är ju att jag ahr gjort det väldigt många gånger men nu funkar inget alls

pinjegard
    Member

märkligt efter återställning 2 ggr extra kunde jag sen gå in i DFU. så jag gjorde det o nedgraderade till 1.1.4 igen. Sedan använde jag Iliberty och låste upp den o allt igen.
    Men fick ingen täckning så laddade ner kiphone och körde programmet och sen kom det bara upp en äpple logga.
    Går jag nu in i recovery så man ser sladden på iphonen eller i DFU så den är svart hittar inte itunes nått av det. så nu sitter jag fast igen.

pinjegard
    Member

installerade itunes 7.7 istället och då hittade itunes min iphone, skulle återställa där men kom upp fel 1600 tror jag det var. Så avinstallerade o gick över till 7.5 igen och märkligt nog då hittade itunes telen så jag kunde återställa där nu är jag inne i telefonen igen:D
    men ingen täckning, vågar inte använda kiphone ifall jag skulle få börja om igen..

Kexan
    Member
    Post count: 49

låter som fel baseband, som sagt, finns program som kan fixa de: )

pinjegard
    Member

känns som det inte kört än:D. Får ta o leta upp om detta då

pinjegard
    Member

men det är ju kiphone som man ändrar baseband ju?.
    fär som jag fattat det ska man koppla in iphonen och sätta den i recovery då och sen bocka i downgrade och debug och sen starta den.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.