Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fastnat mitt i jailbreak!! Råd och hjälp?
-
AuthorPosts
-
Hej Alla iPhone älskare!!
Eftersom min iPhone har firmware 2.2.1 och baseband 02.30.03 vet jag att jag inte kan låsa upp den. Enda alternativet för att låsa upp är att nedgradera till baseband 02.28 men det förutsätter att jag har bootloader 5.8.
Jag kontaktade killen som sålde iPhonen till mig (han har aldrig försökt att jailbreaka eller låsa upp den utan hade Telia abonnemang) och han sa att den köptes i juli 2008 alltså innan september 2008 vilket innebär att den har bootloader 5.8 som i sin tur betyder att man kan nedgradera basebandet från 2.30 till 2.28 som gör att i mitt fall att jag kan låsa upp min iPhone.
Annars finns en guide som visar hur man tar reda på om ens iPhone har bootloader 5.8. Men den kräver att man har MobileTerminal och OpenSSH installerad från Cydia. För att få Cydia måste man jailbreaka mobilen. Jag följde den här guide väldigt noggrann för att jailbreaka min iPhone (med firmware 2.2.1 och basband 2.30.03). Jag valde filen iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw i guiden istället för den andra.
Jag kom så lång till steg 10 men inte längre (se bifogad fil Jailbreak_steg_10.png). Allt fastnar vid meddelandet “Wait for your iPhone to connect in recovery mode…”. Jag väntade i nästan 1 timme på att gå till nästa steg men inget hände. Jag avbröt det hela och startade om från steg 3 uppreppade gången men fastnade vid steg 10 igen. Nu när jag sätter på min iPhone står det:
“No Sim card installed
Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone”Endast nödsamtal kan ringas.
Jag testade att sätta in min Sony Ericssons Tele2Comviq SIM-kort men den aktiveras inte (inte förvånande kanske). Jag försökte att återställa via iTunes med får felmeddelandet du ser i bifogad fil (itunes_felmedd.png)
Vad har jag gjort för fel? Hur gör jag för att återställa min iPhone? Kommer min iPhone att aktiveras om jag sätter in ett Telia simkort?
Tacksam för hjälp
ManouStorleken på bilderna var inget att hurra för. Har du tryckt in knapparna på rätt sätt för att sätta Iphonen i DFU-läge? På texten som visar det hur man ska trycka och den går inte vidare förrän man har gjort rätt.
Hejsan
Ledsen för bilderna, forumet tillåter bara bilder upptill 19.5 kb. Jag tror att jag har tryckt rätt. Jag följde den här guiden för att sätta iPhonen på DFU-läge.
Visst är det så att på steg 10 i den här guiden ska jag vänta på att den ska tala om hur jag ska trycka? Men den kommer inte igång, även om jag sitter och väntar i 1 timme.
Tack för hjälpen
Manou@magnsaur 32147 wrote:
Hejsan
Ledsen för bilderna, forumet tillåter bara bilder upptill 19.5 kb. Jag tror att jag har tryckt rätt. Jag följde den här guiden för att sätta iPhonen på DFU-läge.
Visst är det så att på steg 10 i den här guiden ska jag vänta på att den ska tala om hur jag ska trycka? Men den kommer inte igång, även om jag sitter och väntar i 1 timme.
Tack för hjälpen
ManouNär du kommer till det steget så kan du testa att dra ut iphonen ur kontakten och stoppa in den igen.
Samma har hänt för mig när jag har jailbreakat och sedan satt den i DFU, och då “ploppar” den inte upp i iTunes, men drar jag ut kontakten till iphonen och stoppar in den ingen så kommer den in i recovery mode i itunes.
Gör om jailbreak och testa.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.