Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fastnat vid äpplet
-
AuthorPosts
-
Nätverket strulade på telefonen. Så jag tröck på att nollställa nätverksinställningarna.
Då kommer äpplet upp och telefonen fastnar. Går att stänga av luren, men går inte att få in den i recovery/DFU-läge.Någon som har nå tips ?
Låter som ännu en i raden av Blackra1n buggarna. Om inte itunes reagerar på den prova att reboota med Blackra1n.
@ponyboy 48239 wrote:
Låter som ännu en i raden av Blackra1n buggarna. Om inte itunes reagerar på den prova att reboota med Blackra1n.
Ja något mysko är det iaf.
Det som går att göra:
* Stänga av telen genom power + HOME.Det som inte går att göra:
* Trycka in den i DFU-läge
* Trycka in den i recovery-läge
* Känns ej igen av blackra1n utan säger enbart “waiting for device”
* Går ej att starta upp telefonen fullt fungerande utan stannar på äpplet.Och nej detta är ingen tele med nya bootromen för er framtida läsare som tänker säga det.
Helt fast om hur jag ska göra.
Kan alltid köpa en ny lur, men tråkigt då jag med största sannolikhet får en med ny bootrom.Du har nog provat allt som jag kan komma på just nu. Det enda jag kan komma på nu är att låta batteriet dö helt och sen ladda om och prova igen.
Ska söka runt lite, återkommer om jag hittar nåt.
@ponyboy 48247 wrote:
Du har nog provat allt som jag kan komma på just nu. Det enda jag kan komma på nu är att låta batteriet dö helt och sen ladda om och prova igen.
Ska söka runt lite, återkommer om jag hittar nåt.
Toppen toppen.
Ska låta batteriet dö ut och se om det har någon effekt vid att ladda om det.
Var 23% kvar sist jag kollade iaf.
Annars blir det att leta på tradera om det finns någon som säljer dom nya och oöppnade samt har den äldre bootromen.
I värsta fall får jag köpa en med ny bootrom och kasta denna i papperskorgen.Har du testat koppla in den i en annan dator eller i annat USB hål?
Muffins, hade det varit en rookie med samma problem skulle jag säga att du gör fel i dina försök att sätta den i DFU.
Failar DFU verkligen på riktigt så har du med stor sannolikhet en tegelsten
@freebo 48259 wrote:
Muffins, hade det varit en rookie med samma problem skulle jag säga att du gör fel i dina försök att sätta den i DFU.
Failar DFU verkligen på riktigt så har du med stor sannolikhet en tegelsten
Har beställt en ny tele nu, så den kommer om någon dag.
Verkar kört med denna lur det är problem med.Har sökt överallt men jag hittar ingen lösning till det. En massa trådar med “bricked iphone” som alltid slutar med dfu/recovery lösning.
Hur har det gått för dig, har du fått den att funka igen?
@ponyboy 48370 wrote:
Har sökt överallt men jag hittar ingen lösning till det. En massa trådar med “bricked iphone” som alltid slutar med dfu/recovery lösning.
Hur har det gått för dig, har du fått den att funka igen?
Har inte fått den att fungera. Batteriet är slut och har laddat upp det igen men fortfarande samma visa.
Så jag åkte ner och köpte en ny. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.