Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fel 3194 vid återställning
-
AuthorPosts
-
Goddagens.
Ska återställa min iPhone 3G, bara vanlig återställning, ingen form av byte av FW. Har 4.0 å ska ha 4.0, simple as that.
Laddade ner fw 4.0 från iSpazios hemsida. När jag återställer till denna får jag upp fel 3194.
läste denna tråd om lite samma problem.
Insåg dock två saker:
1. Mycket handlade om att byta firmware både upp å ner.
2. det handlade om SHSH. Jag har inte varit så aktiv kring det senaste med iPhone så har inte någon kunskap om det, men har sparat min SHSH i Cydia.Vad ska jag göra, och var hittar jag info om SHSH, för det verkar vara bra att ha koll på.
Tack på förhand
Har du ändrat din HOSTS-fil? Om du har gjort det ta bort ipnumret + gs.apple.com isf.
För med en iPhone3G är du inte beroende av SHSH-filer utan du kan nergradera utan det: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMediaTroligen inte, då jag har ingen aning om vad det är.
Ska för övrigt inte nergradera.Vad är HOSTS fil och hur påverkar den min återställning?
@pear 77944 wrote:
Troligen inte, då jag har ingen aning om vad det är.
Ska för övrigt inte nergradera.Vad är HOSTS fil och hur påverkar den min återställning?
i hosts-filen kan man manuellt ändra om domännamn till valfri ip-adress för att ditt OS ska tolka domänen till det ip-nummer man fyller i.
Kolla för säkerhets skull upp din hosts-fil.
Windows: C:windowssystem32driversetcHOSTS
Mac: /etc/hostsEdit: Själva felmeddelandet 3194 får man när det är problem med självaste signeringen.
Till att börja med, tack för hjälp!
Fler frågor:
Vilket program öppnar jag hosts-filen med? Vad ska det stå där och vad ska jag ändra?återigen, tack för all hjälp!
@pear 77947 wrote:
Till att börja med, tack för hjälp!
Fler frågor:
Vilket program öppnar jag hosts-filen med? Vad ska det stå där och vad ska jag ändra?återigen, tack för all hjälp!
Kolla så att infon i det rödmarkerade _inte_ finns med i din hosts-fil.
I windows öppnar du den med anteckningar iaf.
OSX har jag ingen koll på.
Tjena igen
Kollade upp hosts filen, och det rödmarkerade fanns Inte med.
Får fortfarande samma fel.Måste även fråga, hur utnyttjar jag SHSH-filen som Cydia sparat åt mig?
Genom att lägga det rödmarkerade i din hosts fil och ladda ned och återställa till fimware som cydia har sparade shsh för
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.