Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fel efter återställning, hjälp behövs snarast!
-
AuthorPosts
-
tja! köpte en iphone för ett par dagar sedan av en vän. tänkte att de skulle vara gött och återställa den. sagt och gjort men nu när de e klart så står de på iphonen “insert a vaild SIM wid no PIN lock to activate iPhone”.
När jag sedan sätter i samma simkort som innan försvinner texten. När jag sedan pluggar in den i datorn står det i iTunes “the SIM card inserted in this iPhone dos not apear to be suported”Va ska jag ta mig till? blir helt förtvilvlad:(
du måste ta bort pinkoden från ditt simkkort. samt så kan den telefonen vara låst till en operatör.. ta bort pinkoden genom att stoppa in den i en annan telefon och ta bort där..
okejj, men har tat bort pinkoden men när man ansluter den till datorn står de fortfarande “the SIM card inserted in this iPhone dos not apear to be suported”
har hällt på med min iphone sen imorse utan resultat, har provat med comviq, tele 2, telia ochh 3 simkort men det blir ändå samma resultat!.
Va ska jag göra För att vara lite mer specifik står det i texten
“the SIM card inserted in this iPhone dos not apear to be suported. Only compatible sim cards from a suported carrier may be used to acivate iPhone.
Please insert the sim card that came whith your iPhone or visit a supported Carrier’s store to revice a replacement sim card” -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.