Fel på Accelerometer? inget byte?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fel på Accelerometer? inget byte?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

Tjoo,

Fick hem min iphone för lite över en vecka sen, under andra dagens användning så markte jag att spel som tex papijump “hoppade snett”.
    Alltså höll man telefonen rakt så hoppade den vänster automatiskt.
    Även bilspel där man svänger med hjälp av accelerometern gav samma resultat.

Har skrivit med halebops kundtjänst nu vilket har tatt ett tag pga att dom inte har någon telefon man kan ringa till. Jag hrar frågat vad jag ska göra och att jag självklart vill byta ut den, men dom säger att jag ska gå ner till telia och be dom skicka in dne på service.

Så är detta värkligen rätt? Jag fick en trasig telefon från fabrik, ska jag då vara tvungen att sitta och betala för en trasig telefon och abonemang jag inte kan använda medans telefonen är inne på service? Jag borde la få byta ut den ? det har jag la rätt till? eller?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Gå till Telia och lämna in den, de kommer då att skicka iväg den till Anovo, som först ska komma på att din telefon är trasig, sedan slänger de den och skickar dig en ny 😉

generuss
    Member
    Post count: 285

det är 7 dagar som gäller för att få den utbytt direkt i butik, nu måste du skicka in den och vänta typ 1-2 veckor på en ny.

paaaty
    Member

@generuss 28891 wrote:

det är 7 dagar som gäller för att få den utbytt direkt i butik, nu måste du skicka in den och vänta typ 1-2 veckor på en ny.

Är du säker på att det är 7 dagar?
    Men dom kan ju inte veta när jag hämtade ut den på posten? eller?
    Btw, om jag blir tvungen till att skicka in den på service kommer dom att skicka en ny? eller en begagnad lagad? Har nämligen hört att dom inte lagar dom utan skickar ut en i ungefärligt skick?

paaaty
    Member

@mekke 28883 wrote:

Gå till Telia och lämna in den, de kommer då att skicka iväg den till Anovo, som först ska komma på att din telefon är trasig, sedan slänger de den och skickar dig en ny 😉

Men är du säker på att jag kommer få en ny då de märker att den är trasig? Tråkigt att få en begagnad som jag skrev i tidigare inlägg. Telefonen är ju som sagt helt ny :O
    Tycker att det är sjukt att man skall vara tvungen att vänta på att få en ny telefon eller i värsta fall en begagnad :S

generuss
    Member
    Post count: 285

Du kommer få en ny. Det har iaf jag fått två gånger, så jag har en 3:e ny nu.

Såklart ser dom när dom hämtat ut telefonen, det är bara kolla på kolli-ID så ser man.
    Men eftersom du får en ny, eller en i ett skick som din (med andra ord ny…) så är det ju chill.

paaaty
    Member

@generuss 28910 wrote:

Du kommer få en ny. Det har iaf jag fått två gånger, så jag har en 3:e ny nu.

Såklart ser dom när dom hämtat ut telefonen, det är bara kolla på kolli-ID så ser man.
    Men eftersom du får en ny, eller en i ett skick som din (med andra ord ny…) så är det ju chill.

haha 3 stycken?:O Inplastade och allt?
    Fan vad jobbigt att vara utan den i 2 veckor dock :/ Förstår inte hur jag kan varit utan en tidigare.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.