Felaktig tidsangivelse i epost

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Felaktig tidsangivelse i epost

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Har ju fått så bra hjälp här i forumet så jag tänkte ställa en fråga till. När man kollar eposten i IPhonen så visas en tidsangivelse som visar när mejlet skickats. Trots att jag har rätt tid i telefonen så är visad tidsangivelse rejält felaktig kanske 8-10 timmar fel i förhållande till verklig tid. Vad beror detta på och kan man ställa in så att man får korrekt tid när mejlen skickats? Skickade ett mejl som test kl 21.10. I epostklienten i datorn visas 21.10 men i Iphone visas 12.10.

jasifil
    Member

Ibland är man bara för snabb. Såg att även klockorna i världsklockan var uppåt väggarna fel medan den vanliga klockan visade rätt tid. Gick in i inställningarna för tid och datum och noterade att som tidszon var angivet “Cupertino” var det nu ligger. Ändrade till Stockholm och vips så visades rätt tid i världsklockan och även i mejlen. Hur kan tidszonen ha blivit så fel. Är det något i Itunes som gått fel?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det hade kanske varit en bra idé att kolla tidszonen tidigare?

jasifil
    Member

@steffe 29408 wrote:

Det hade kanske varit en bra idé att kolla tidszonen tidigare?

Givetvis men inte kunde jag tänka mig att den var fel när jag använder en svensk version av Itunes tillsammans med en Iphone som jag köpt i Sverige. Man lär så länge man lever 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Min var också åt skogen när jag fick den,dom ställs nog in lite hursomhelst när dom kollas på fabriken.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.