Felkod 13 vid återställning av iphone 3Gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Felkod 13 vid återställning av iphone 3Gs

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej!

Skulle hjälpa kompisen med att jb:a hans 3GS (3.1.3), som kontaktade mig eftersom jag lyckats med min egen. För att vara på den säkra sidan tänkte jag spara undan hans SHSH-blobs och tog hjälp av Auto SHSH-grabber.
    Insåg rätt snart att det inte funkade eftersom Apple verkar ha “stängt” möjligheten för detta.

Tog hjälp av TSSUmbrella och lyckades, trodde jag.

Använde spirit för att jb:a. Startade Cydia och när jag stängde ner Cydia ser jag till min förvåning att homescreen ser ut som om det är iOS 4 installerat.
    Alla dockade appar (telefon, kontakter, ipad) hade försvunnint, endast safari kvar. Fick panik, försökte återställa till fabriksinställningar. Nu funkar inget.

“Normal” återställning via itunes funkar inte.

Telefonen fastande på Apple-loggan. Har testat med att sätta den i DFU-läge, försökt att shift+återställa via itunes med v 3.1.3, 4.0 och 4.0.1.

3.1.3 gav mig felkod att telefonen inte kunde hantera den begärda resursen,
    4.0 och 4.0.1 ger mig felkod 13 i itunes. Apple-servern verkar acceptera att jag återställer till iOS 4 men itunes hänger sig med felkod 13. Har testat att byta usb-port funkar inte.

Någon som råkat ut för felkod 13 men hittat lösning?
    Någon som vet vad man ska göra?

Tacksam för hjälp.

Freebo
    Member
    Post count: 4365
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • The topic ‘Felkod 13 vid återställning av iphone 3Gs’ is closed to new replies.