Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Felmeddelande Detta tillbehör är ej .. ..
-
AuthorPosts
-
Varje gång jag låser upp min mobilen eller så fort ja gör nått med den står det ungefär “Detta tillbehör är inte avsett för användning av Iphone”
Allt funkar utan ljudet ifrån Ipoden, Knappljudet vad jag har märkt iallafall
Kan också tilllägga att det inte finns nått inkopplat till telefonen
Har testat att jailbreaka om den, starta om den..Vore väldigt tacksam för tips..
Om man ska lägga om till original programvara är det bara att trycka på återställ i Itunes?
MVH Pierre
Det låter som ett HW problem, har du rengjort undre laddkontakten med t.ex tryckluft? Det finns fulvägar runt detta genom att radera ett par Daemons:
Charging is not supported with this accessory? – Mac ForumsEller tvätta av dockkontakterna med isopropylalkohol (finns på Apoteket).
Tittade lite på de men ja är inte med på vart man ska skriva in de..
Detta:
Just delete /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plist.
Sen hittade jag:
bin/launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plistlogga in som root via SSH och skriv
rm /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plist
ja, tryck sedan Enter =)
@freebo 50516 wrote:
logga in som root via SSH och skriv
rm /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plist
ja, tryck sedan Enter =)
Ni får tycka att jag är DUM I HUVUDET
Men ja är inte med på hur du menar..
Var hittar jag ssh? i iphonen? idatorn när den är inkopplad?Tack för hjälpen hoppas du kan hjälpa mig…
nädå, alla har vi varit nya…
1) installera OpenSSH från Cydia
2) https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5797-root-pwd.html#post45801
Fick upp ett felmeddelande där det stod:
“Detta tillbehör är inte avsett för användning av iPhone. Du kan minska ljudstörningar genom att aktivera flygplansläge!Vill du aktivera flygplansläget?”Kommer upp utan att jag han anslutit något. Och ljudet i högtalaren fungerar inte förutom ringsignal, men allt funkar perfekt om jag kopplar i hörlurar.
Har provat att göra en total återställning och kollat alla inställningar.
Vad kan detta bero på??
Tack på förhand.
Du har alltså säkerligen skräp i bottenkontakten
Jag får detta ibland när jag kopplar in en tredjepartsladdare, drar ut sladden igen sedan laddar den som vanligt.
Bumpar tråden med ytterligare ett tips; installera Popup Blocker från Cydia. Denna app förhindrar att meddelandet dyker upp överhudvudtaget utan att du behöver redigera filer djupt ned i filsystemet.
En praktisk och enkel lösning om du t.ex. har ett tillbehör du vet inte skall fungera men gör det ändå. Jag använder det för att få bort meddelandet när jag ansluter till min Griffin FM sändare och Klipsch boombox
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.