Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Felmeddelande när jag vill uppgradera från 3.0 till 3.0.1!!
-
AuthorPosts
-
Hej! Jag har en iphone 3g 16gb som fungerat utmärkt, jailbreakad med redsn0w och upplåst med ultrasn0w, har hört att dessa ska fungera även för v 3.0.1, så testade att uppgradera till denna och då började allt elände!! Får upp följande meddelande hela tiden då jag försöker återstålla: iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1002). Har testat minst fem gånger snart. Tacksam för all hjälp jag kan få! Tack!
MVH
Tompa
1002 är inget kul meddelande och jag har faktiskt inget klockren lösning på just 1002, sök i forumet så hittar du iaf ett tips.
testa istället att gå på 3.1.2 direkt och kör sedan Redsn0w 0.9 betan. redsn0w 0.9beta3 [iPhone Dev Team]
Ok ska testa senaste uppdateringen. Men går den att låsa upp sen? Ultrasn0w fungerar väl inte till v 3.1.2?
Har du nån idé om vad fel 1002 står för? Ska söka på forumet givetvis också.
Tack för snabbt svar!
Du kan självklart även jailbreaka med Blackra1n, du behöver alltså inte Redsn0w
Ok tack! Så Blacksn0w fungerar alltså för att låsa upp v 3.1.2 på en Iphone 3G 16 gb ? (Trodde nämligen att Blacksn0w bara fungerade på 3GS).
Tack för svar. Har lite lätt panik vill inte att min telefon ska dö!
Tack Freebo! Det var nämligen denna länken som var grunden för min oro:
Jailbreak iPhone 3.1.2 Firmware with blackra1n | Redmond Pie
där det stod :”Note for iPhone 3G and 3GS: Do NOT upgrade to iPhone 3.1.2 with blackra1n if you want to keep your unlock as doing so will result in upgrade of your baseband which will make it almost impossible for you to unlock.”
Tack igen för snabbt svar
Nu har jag testat att installera senaste firmware (v 3.1.2), med och utan DFU-mode, utan större framgång tyvärr, fortfarande error 1002!! 🙁 e så ledsen fan, kommer inte sova lugnt inatt, om alls…
Finns det någon sista utväg? Jag har inget kvitto, den är köpt begagnad, men övertygad om att garantin gäller än, kan man kolla upp detta, och kan man få någon service utan kvitto? Har apple någon speciell service?Verkligen tacksam för alla förslag….
@tompa2 53107 wrote:
Nu har jag testat att installera senaste firmware (v 3.1.2), med och utan DFU-mode, utan större framgång tyvärr, fortfarande error 1002!! 🙁 e så ledsen fan, kommer inte sova lugnt inatt, om alls…
Finns det någon sista utväg? Jag har inget kvitto, den är köpt begagnad, men övertygad om att garantin gäller än, kan man kolla upp detta, och kan man få någon service utan kvitto? Har apple någon speciell service?Verkligen tacksam för alla förslag….
Provat med och utan USBhubb, på en annan dator, win-mac, quickpwn….?
Och med omstart av iPhonen mellan varje försök. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.