Felmeddelande vid installation via Cydia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Felmeddelande vid installation via Cydia

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hejsan!

Varje applikation jag installerar via Cydia får jag upp ett meddelande efter halva installationen där det står såhär:

Error: Running
    Directory ‘/var/log/apt/’ missing

Efter jag tryckt ner det meddelande fortskrider installationen som om ingenting har hänt.

Jag förstår ju att det är en mapp som fattas i systemet, men är det något jag borde åtgärda och i så fall hur?

Tack på förhand!

Jipo
    Member

bumpar

Freebo
    Member
    Post count: 4365

installera “iFile” från Cydia. Kontrollera att du verkligen har ett directory som heter apt under/var/log. Annars skapar du ett själv.

I mitt apt directory ligger en fil som heter term.log, där loggas alla installationer jag gör via Cydia & Rock. Det är med andra ord inget kritiskt fel men jag kan förstå att det irriterar…

Jipo
    Member

@freebo 50150 wrote:

installera “iFile” från Cydia. Kontrollera att du verkligen har ett directory som heter apt under/var/log. Annars skapar du ett själv.

I mitt apt directory ligger en fil som heter term.log, där loggas alla installationer jag gör via Cydia & Rock. Det är med andra ord inget kritiskt fel men jag kan förstå att det irriterar…

Tack för svaret och det är löst nu! Skumt dock att felmeddelandet försvann, men installationerna skapar ändå inte filen term.log, som den uppenbarligen ska göra… Felmeddelandet är iaf borta, så jag är nöjd! :laugh:

muffins
    Member
    Post count: 1906

Skapas säkert inte för att skrivrättigheter till mappen eventuellt saknas 😛

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.