Filhanterare(utforskare) i Iphone finns det?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Filhanterare(utforskare) i Iphone finns det?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Okej jag har funderat länge på om det finns någonform av utforskare/filhanterare till Ihpone (I iphonen)

Det är en sak som jag verkligen saknar i iphonen!
    Vet att Ibluetooth har en utforskare inbyggd så varför inte en ren utforskare?

bozz
    Member
    Post count: 1199

Ja, finns men bara om du jailbreakar. Ifile heter det!

😉 Miche

Thewiruz
    Member

Jag kör Diskaid men nu menar jag I själva telefonen och det sa du att det inte fannas 🙁

Mycket kan man säga om Microsoft men Apple tar fanimej priset i allt,Kunden sist kanske skulle vara deras slogan.Men men sålänge folk köper så fungerar det uppenbarligen.Första och sista saken jag köper som har med apple att göra iaf!Hade MS låst in användarna så hade det blivit ett jävla ramaskri!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det är många gissningar här idag =) Nu kräver iofs iFILE JB men detta är en smått oslagbar filhanterare

Thewiruz
    Member

@freebo 42684 wrote:

Det är många gissningar här idag =) Nu kräver iofs iFILE JB men detta är en smått oslagbar filhanterare

Ahhh du är en stjärna!Så den ska fungera I iphonen om jag inte läst fel?

Då kan man vara mindre sur på Apple idag då:rolleyes:

Freebo
    Member

Jodå, jag kör den på 3.1 och allt fungerar perfa

Miche
    Participant
    Post count: 358

@bozz 42681 wrote:

nae finns inte. Är väl för apple, som vanligt, inte vill att man ska in o pilla. Men du kan ju använda Diskaid genom datorn

“finns inte” ?

Om du hört talas om jailbrejk så borde du ju veta att det antagligen finns alla möjliga program att tillgå! Och du har ju varit reggad i typ ett år, så visst borde du vara medveten om vad det är för forum du är inne på? Eller ANTOG du att han menade om det fanns en filhanterare orginal från början utan JB? För hur som helst så är det svårt att tyda ditt svar om du syftar på att de inte finns i appstore eller om de finns vid sidan om. Men jag antar att du menade att de inte fanns alls eftersom du nämner diskaid! Jaja mummel mummel, jag är bara så trött på allt folk som TROR och ANTAR så mycket och skriver ut det som om det vore fakta.

Tills nästa gång så skriv gärna att du TROR med stora bokstäver och inte “näe finns inte” som om det vore ett faktum! Snälla… För allas skull! 🙂 Så slipper folk tro att ditt svar är slutgilltigt när det i verkligheten inte är det.

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

Själv använder jag inte JB och kommer nog aldrig att göra det så det är totalt ointressant att veta vilka program som finns om telefonen är JB. Personen i fråga skrev iofs inte om telefonen var det eller ej. Men man kan inte anta att den är JB. Så jag ser absolut inte något fel med att säga nej det finns inte, om det inte finns att tillgå orginal på telefonen eller via Appstore.

bozz
    Member

@miche 42695 wrote:

“finns inte” ?

Om du hört talas om jailbrejk så borde du ju veta att det antagligen finns alla möjliga program att tillgå! Och du har ju varit reggad i typ ett år, så visst borde du vara medveten om vad det är för forum du är inne på? Eller ANTOG du att han menade om det fanns en filhanterare orginal från början utan JB? För hur som helst så är det svårt att tyda ditt svar om du syftar på att de inte finns i appstore eller om de finns vid sidan om. Men jag antar att du menade att de inte fanns alls eftersom du nämner diskaid! Jaja mummel mummel, jag är bara så trött på allt folk som TROR och ANTAR så mycket och skriver ut det som om det vore fakta.

Tills nästa gång så skriv gärna att du TROR med stora bokstäver och inte “näe finns inte” som om det vore ett faktum! Snälla… För allas skull! 🙂 Så slipper folk tro att ditt svar är slutgilltigt när det i verkligheten inte är det.

Jag ber o det ödmjukaste om ursäkt.

Har bara haft jb ett kort tag och har därför inte brytt mig om alla jb-program, så var inte medveten om detta.

Glad påsk.

bozz
    Member

@tobias.flood 42697 wrote:

Själv använder jag inte JB och kommer nog aldrig att göra det så det är totalt ointressant att veta vilka program som finns om telefonen är JB. Personen i fråga skrev iofs inte om telefonen var det eller ej. Men man kan inte anta att den är JB. Så jag ser absolut inte något fel med att säga nej det finns inte, om det inte finns att tillgå orginal på telefonen eller via Appstore.

Tack! nu blev jag glad igen 🙂

Miche
    Participant

@tobias.flood 42697 wrote:

Vad du använder eller vart katten skiter lägger jag i samma låda. 😉

Om det nu är så ointressant med JB, så skulle det nog inte vara så många som använder JB, eller vad säger du? Jag gissar på att du inte ens provat eller vet vad för nytta det gör.

Liksom som man inte kan anta att den är orginal eller om den är JB, hör inte till huvudsaken, om man ska vräka ur sig “det finns inte” så kan man säga att det inte finns i appstore (orginal) och påpeka att det inte gäller JB, så inte trådskaparen ger upp tack vare att någon tror eller antar för mycket! Som du ser så nämner han ju iBluetooth, så program via JB verkar DEFINITIVT ingå i frågan.

Det är hur som helst inte dig det handlar om eller vad du anser om JB. Det har med frågan att göra OM det finns ett program som gör dittan eller duttan. Om TS hade skrivit att han vill ha program som är orginal så hade jag förstått svaret och även ditt svar. Men nu har han inte skrivit något om orginal så jag förstår inte riktigt vad det är som du försöker försvara här.

Bättre att hjälpa varandra istället för att gissa runt och tro en massa saker, för det är det värsta som finns. Folk som antar och gissar som om det vore ett självklart faktum att så är det. Hela “systemet” skulle rasa ihop om alla började göra så med alla möjliga frågor och svar, det är därför vissa är inlagda på t.ex psykakuter, för vissa har fått för sig saker som egentligen inte existerar. Och när folk visar sån tendens så är det skrämmande (i mina ögon), för då börjar man undra vart världen är på väg om alla gjorde så.

Freebo
    Member

Nu får ni väl ta och ger er pojkar. Det irriterar även mig att många frågor här besvaras med goddag yxskaft eller lösa antydningar men kom med en lösning på folks frågor istället för att dilla filosofi och åsikter huruvida JB är bra eller inte. mmmkay? =)

bozz
    Member

Vad du använder eller vart katten skiter lägger jag i samma låda.

Om det nu är så ointressant med JB, så skulle det nog inte vara så många som använder JB, eller vad säger du? Jag gissar på att du inte ens provat eller vet vad för nytta det gör.

Liksom som man inte kan anta att den är orginal eller om den är JB, hör inte till huvudsaken, om man ska vräka ur sig “det finns inte” så kan man säga att det inte finns i appstore (orginal) och påpeka att det inte gäller JB, så inte trådskaparen ger upp tack vare att någon tror eller antar för mycket! Som du ser så nämner han ju iBluetooth, så program via JB verkar DEFINITIVT ingå i frågan.

Det är hur som helst inte dig det handlar om eller vad du anser om JB. Det har med frågan att göra OM det finns ett program som gör dittan eller duttan. Om TS hade skrivit att han vill ha program som är orginal så hade jag förstått svaret och även ditt svar. Men nu har han inte skrivit något om orginal så jag förstår inte riktigt vad det är som du försöker försvara här.

Bättre att hjälpa varandra istället för att gissa runt och tro en massa saker, för det är det värsta som finns. Folk som antar och gissar som om det vore ett självklart faktum att så är det. Hela “systemet” skulle rasa ihop om alla började göra så med alla möjliga frågor och svar, det är därför vissa är inlagda på t.ex psykakuter, för vissa har fått för sig saker som egentligen inte existerar. Och när folk visar sån tendens så är det skrämmande (i mina ögon), för då börjar man undra vart världen är på väg om alla gjorde så.

Du tycker inte att du spelar över lite nu Miche?

Hade det inte räckt med att citera mitt första inlägg och skriva nåt i stil med “Joho, det finns det visst (men du måste jb’a först! Det heter iFile.”
    Visst borde skrivit tror jag, men snälla så hemskt är väl inte detta?!

Miche
    Participant

@bozz 42705 wrote:

Du tycker inte att du spelar över lite nu Miche?

Hade det inte räckt med att citera mitt första inlägg och skriva nåt i stil med “Joho, det finns det visst (men du måste jb’a först! Det heter iFile.”
    Visst borde skrivit tror jag, men snälla så hemskt är väl inte detta?!

Nej jag motiverar bara mitt svar, så folk ska förstå vad det hemska med gissningar är när det uttalas som faktum. Men det var hur som helst inte meningen att få dig att må dåligt, utan det var bara det att jag gick igång på det där och jag vill bara få ett stopp på det hela. Så folk kan anstränga sig lite mer med att lägga till “jag tror/gissar osv” när man inte är säker på sitt svar.

Hur som helst, tänker inte vidareutveckla detta om det inte är någon annan som vill utveckla det.

Thewiruz
    Member

Såja det blev ju rätt tillslut ialla fall.Menar alla här vill ju hjälpa och ibland blir det väl fel 😛

Ja jag skrev inte att det var JB men det är den,Visste bara inte om det fanns en filutforskare eftersom jag har letat överallt på Google(antagligen skrivit galet) men nu vet jag/vi att det finns

Ni ska ha tack allihop !

bozz
    Member

Nej jag motiverar bara mitt svar, så folk ska förstå vad det hemska med gissningar är när det uttalas som faktum. Men det var hur som helst inte meningen att få dig att må dåligt, utan det var bara det att jag gick igång på det där och jag vill bara få ett stopp på det hela. Så folk kan anstränga sig lite mer med att lägga till “jag tror/gissar osv” när man inte är säker på sitt svar.

Hur som helst, tänker inte vidareutveckla detta om det inte är någon annan som vill utveckla det.

Folk som gnäller på andras inlägg – hela tiden, är de värsta.

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

@miche 42701 wrote:

Vad du använder eller vart katten skiter lägger jag i samma låda. 😉

Noterat!

@miche 42701 wrote:

Uppenbarligen finns det en del som använder det ja. Vet vad det gör för nytta och onytta. Har läst en hel del både här och där. Men har än så länge inte set någon anledning att använda det. (Men det struntar ju du i)

@miche 42701 wrote:

Håller helt och hållet med.

@miche 42701 wrote:

Fortfarande tror jag majoriteten av befolkningen inte har JB. Därför känns program som finns på Appstore mest relevant.

@miche 42701 wrote:

Din åsikt (lägg den på samma ställe som du lägger kattskiten, eller var du nu ville ha den :laugh:)
    Alla gissar någon gång här i livet. Var trots allt inte en livsavgörande fråga/svar. Väldigt underligt att jämföra folk på ett forum med psyksjuka…

Till sist, det hade räckt med att du skrev att det finns program om man har JB. Istället för att klanka ner på andra. DET däremot tycker jag är fruktansvärt illa.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.