Film!

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 117

Vad är det bästa sättet att fixa vanliga spelfilmer på sin iphones?
    Är det o konventera filerna till mp4 eller kan man köra divx filer på den?

Kom gärna med egna råd och tips…

snfilms
    Member
    Post count: 22

Själv använder jag programmet Handbrake (handbrake.fr) för att konvertera DVD-filmer för min iPhone. 🙂 Mycket smidigt program med förinställda val. Dock känner jag inte till hur man gör med DivX-filmer. Ge gärna en lösning på detta! 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om man googlar lite så borde det finnas konverteringsprogram till datorn,många såna är dessutom gratis.
    Det tar lite tid att konvertera,men det kan vara värt besväret,om man har råd så kan dessutom en liten miniprojektor va rätt häftigt.Testade en sån på nån mässa för ett tag sen,förvandlade min iPhone till enkel hemmabio.Tyvärr var den lite i dyraste laget för mig men får jag råd så kommer jag att köpa en!

Appelphone
    Member
    Post count: 594

googla på videora så har du ett bra program.

JokerM
    Member

Provar både Handbrake och videora. Fan viken tid det tar och konventera en fil på 700 MB.
    Finns det inget annat sätt man fixa film på sin iPhone?

JokerM
    Member

Vet inte om man får fråga detta här. Men vet ni några torrentsidor där man kan ladda ner filmer och serier till sin iPhone?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

googla efter “DVDVideoSoft Free Studio” 20 free program, bl a vedio cutter, audio cutter, youtube to iphone converter, video to iphone….

JokerM
    Member

@qeudee 27127 wrote:

googla efter “DVDVideoSoft Free Studio” 20 free program, bl a vedio cutter, audio cutter, youtube to iphone converter, video to iphone….

Jo absolut det kan man ju göra.
    Men det tar ju sån jävla tid och konventera som sagt…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Tiden är nåt man lär få leva med.

JokerM
    Member

Konventerade en film i videora. Nu när jag skulle prova filmen i iTunes så får jag inte igång undertexterna?
    Eller i Handbrake programet där undertexterna är en srt fil? Kan man skapa en map i iTunes/iPhone och sen köra med den så att man får undertexter?
    Någon som vet hur man ska gå tillväga?
    Hur lång tid tar det o föra över en fil på 1.2 GB in i sin iPhone?

hampfred
    Member
    Post count: 517

sök på Avs Video converter på piratebay eller google… fungerar som en klocka. undertexter, ljud och bild är synkat. då jag konverterar avi filmer.

JokerM
    Member

@hampfred 27163 wrote:

sök på Avs Video converter på piratebay eller google… fungerar som en klocka. undertexter, ljud och bild är synkat. då jag konverterar avi filmer.

Undertexterna hur får jag in dom då ifall dom inte är inbrända?

hampfred
    Member
    Post count: 517

Program för att bränna in egen undertext!

Där har du en sida där du kan ladda ner och så har du en manual 🙂

Mowgli
    Member
    Post count: 27

de flesta torrentsidorna har en hel del filmer och serier i mp4 format.. sök bara på mp4 iphone eller nått..

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@jokerm 27160 wrote:

Konventerade en film i videora. Nu när jag skulle prova filmen i iTunes så får jag inte igång undertexterna?
    Eller i Handbrake programet där undertexterna är en srt fil? Kan man skapa en map i iTunes/iPhone och sen köra med den så att man får undertexter?
    Någon som vet hur man ska gå tillväga?
    Hur lång tid tar det o föra över en fil på 1.2 GB in i sin iPhone?

@hampfred 27173 wrote:

Program för att bränna in egen undertext!

Där har du en sida där du kan ladda ner och så har du en manual 🙂

@mowgli 27196 wrote:

de flesta torrentsidorna har en hel del filmer och serier i mp4 format.. sök bara på mp4 iphone eller nått..

eller om det bara skulle finnas nått program till iphone “media player” som kan köra AVI. filer…. löser alla problem i denna tråd :P:P

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag tror att VLC4iPhone stöder AVI, men jag är inte hundra på det 😉 Plus att VLC är laggigt 🙁

viper
    Member
    Post count: 6

Jag sökte info här och hittade info om AVS Video Converter 6 som skulle vara freewere

Det verkar ju som det inte r det för jag får inte så rolig text på filmen …

Tips

eller vad ska göra önskas

Inlägg flyttad av mod.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

AVS Video Converter 6 är inte freeware, för att kunna använda alla funktioner i programmet så måste man köpa den. Har aldrig använt programmet själv, håller mig till Videora.

Edit: Videora är gratis däremot. Har man undertext filen i samma mapp som filmen så bränns texten automatisk in i filmen (filerna måste ha exakt samma namn).

Ps. Välkommen till forumet. 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag rekommenderar Air Video inte bara för streaming men även för konvertering. 100% success rate, hanterar subs och en hälsosam mängd inställningar för bildkvalitet

xrt
    Member
    Post count: 1

jag använder Any DVD Converter Professional som kodar om allt .. kan lägga till text om det finns åxå.

Det finns på en pirat sida nära dig

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@xrt 53848 wrote:

jag använder Any DVD Converter Professional som kodar om allt .. kan lägga till text om det finns åxå.

Det finns på en pirat sida nära dig

Varnad. Skärpning, det är nolltolerans på snack om piratkopiering – hur oskyldigt och smått det än må vara. Läs reglerna EN gång till innan du postar din andra post här i forumet.

xipe
    Member
    Post count: 5

@mekke 27333 wrote:

Jag tror att VLC4iPhone stöder AVI, men jag är inte hundra på det 😉 Plus att VLC är laggigt 🙁

Jo det gör den, men som sagt den suger!
    Som freebo sa, tanka iPhone appen AirVideo, den går genom WiFi och laddar ner o konverterar direkt i iPhonen! Du kan även streama filmerna från din dator samtidigt som den konverterar, det funkar helt perfekt.

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.