Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Filmer går inte att överför längre!
-
AuthorPosts
-
Jag kan inte längre överföra filmer till min iphone. De kommer upp snyggt i iTunes och när jag klickar på “utför” som jag brukar så står det bara “synkroniserar” och sedan “synkronisering klar ok att koppla ur telefonen” typ. Men ingenting händer. Jag får inte ner nån film i telefonen. Har sökt mig blodig nu för jag tänkte att det kanske är ett problem som uppstod i samband med nya OS-uppdateringen 4.0.2 eller vad det är. Men ingenting. Jag verkar vara helt ensam om detta och snart smäller jag skiten i väggen.
Snälla hjälp!
Gäller detta samma filformat som du tidigare lyckats med?
Eller har dessa problematiska videofiler ett annat format?
@mujun 75637 wrote:
Jag kan inte längre överföra filmer till min iphone. De kommer upp snyggt i iTunes och när jag klickar på “utför” som jag brukar så står det bara “synkroniserar” och sedan “synkronisering klar ok att koppla ur telefonen” typ. Men ingenting händer. Jag får inte ner nån film i telefonen. Har sökt mig blodig nu för jag tänkte att det kanske är ett problem som uppstod i samband med nya OS-uppdateringen 4.0.2 eller vad det är. Men ingenting. Jag verkar vara helt ensam om detta och snart smäller jag skiten i väggen.
Snälla hjälp!
du högerklickar på filen i Intunes och trycker i någonstans på inställningar till “Tv-show” och sparar innan du synkar telefonen så får du över dom till telefonen. minns ej ordagrant hur man gör då jag aldrig gör detta.
Det gäller samma format – mp4. Jag har dock konverterat från mkv via SUPER och det kan ha med det att göra. Att det har blivit något knas med kodningen. Jag har redan provat att göra om filerna till “tv show”. Det är samma problem. Är det inte konstigt att filerna kommer upp i iTunes med bild och allt och att de går att spela i iTunes? Och sen inte går att ladda över till iPhonen?
Äsch. Nu drog jag ner en mp4-film specialanpassad för iphone. Och den fungerade. Det betyder att jag är en sopa på att konvertera mkv till mp4. Har någon tips på något universalknep som INTE är SUPER. Det programmet är uppenbarligen alldeles för komplicerat för mig 🙁
Nu funkar det. Tack gode gud. Med 4Videosoft MKV Video Converter funkar det som en dans. Nu kan jag se hela min tv-serie dessutom för det programmet kunde ställa alla filer på kö och dra igenom en kodning på allt på en gång. Programmet kostar pengar men finns på en torrent-site nära dig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.