Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › finns det någon unlock till 04.10.01
-
AuthorPosts
-
hej någon som hört om det kommer en unlock till iphone 4 baseband 04.10.01?
finns det inget annat sätt att få den unlock på ?kan man inte nergradera baseband så man kan göra unlock på den
Undrar exakt samma sak !
Nej, finns fortfarande ingen till det basebandet.
Som Cophe säger så finns det ej till det basebandet, bara till 01.59.00 i dagsläget gällande iPhone 4.
Det finns två alternativ till att låsa upp telefonens operatörslås om inte dev-team eller något annat team släpper en uppdatering utav ultrasn0w som använder sig utav något hål.
Det är att antingen vänta tills 12 månader har gått sedan inköpsdatumet och låsa upp det hos den operatör som den är köpt hos.
Alternativt använda Gevey PRO kort, för att kringgå operatörslåset och låsa upp.Mvh, Muffins
@muffins 91972 wrote:
Som Cophe säger så finns det ej till det basebandet, bara till 01.59.00 i dagsläget gällande iPhone 4.
Det finns två alternativ till att låsa upp telefonens operatörslås om inte dev-team eller något annat team släpper en uppdatering utav ultrasn0w som använder sig utav något hål.
Det är att antingen vänta tills 12 månader har gått sedan inköpsdatumet och låsa upp det hos den operatör som den är köpt hos.
Alternativt använda Gevey PRO kort, för att kringgå operatörslåset och låsa upp.Mvh, Muffins
Jag har en iphone4 som e låst till Telenor, och även fast vi stoppar i ett telenor kort så vill den inte fungera utan stannar på 1 teckning och det går inte att ringa/smsa på den. Har du någon aning om vad detta e? Funderar på att prova Gevey kort men det lär ju ändå inte funka då jag provat telenor kort redan?
Själv tänkte jag använde gevey + tele2.
@rymdgrisen 91983 wrote:
Jag har en iphone4 som e låst till Telenor, och även fast vi stoppar i ett telenor kort så vill den inte fungera utan stannar på 1 teckning och det går inte att ringa/smsa på den. Har du någon aning om vad detta e? Funderar på att prova Gevey kort men det lär ju ändå inte funka då jag provat telenor kort redan?
Själv tänkte jag använde gevey + tele2.
Kan det vara så att den är spärrad ?
Ring till telenor och kolla@iPhoneReservdelar.se 91997 wrote:
Kan det vara så att den är spärrad ?
Ring till telenor och kollaJag köpte telefonen av en privatperson, kan man jailbreaka sig förbi en såkallad spärr om det skulle visa sig vara problemet?
Och aah, eftersom jag inte har personuppgifter på förra ägaren så blir det svårt att kolla upp om den är spärrad osv. om du förstår:)
@rymdgrisen 92000 wrote:
Jag köpte telefonen av en privatperson, kan man jailbreaka sig förbi en såkallad spärr om det skulle visa sig vara problemet?
Och aah, eftersom jag inte har personuppgifter på förra ägaren så blir det svårt att kolla upp om den är spärrad osv. om du förstår:)
Nej, du kan ej jailbreaka förbi en sådan spärr.
Du kan uppge ditt IMEI-nr för telenor, så ser de ut hur det ser ut den vägen.@rymdgrisen 92003 wrote:
Och då måste jag uppge namn personnummer kvitto osv för att ta bort den spärren aye?
Såg du kom ifrån perstorp btw, hälsningar ifrån hässleholm 😉
För att upphäva spärren krävs det mer än ett IMEI-nr , -ja.
Jag från Perstorp, hälsar tillbaka. 🙂
Jag uppfattade det du skrev som att du köpt telefonen privat. Och inte har tillgång till kvitto etc längre.
Är nu personen du köpte telefonen av en (ursäkta franskan) -riktig skitstövel, så kan ju telefonen vara stöldanmäld.
Finns inte en möjlighet för din operatör att kunna veta, att just du (med ditt sim-kort) använder denna telefon, därav spärrar de telefonen istället.
@cophe 92006 wrote:
Jag uppfattade det du skrev som att du köpt telefonen privat. Och inte har tillgång till kvitto etc längre.
Är nu personen du köpte telefonen av en (ursäkta franskan) -riktig skitstövel, så kan ju telefonen vara stöldanmäld.
Finns inte en möjlighet för din operatör att kunna veta, att just du (med ditt sim-kort) använder denna telefon, därav spärrar de telefonen istället.
Dvs att det inte finns något som helst sätt att fixa så den går att använda? eller ja, rakt på sak låsa upp den?
Jag har försökt kontakta säljaren ett par dagar utan någon som helst framgång.. Antar att jag råkat ut för det exemplet du nämnde.
Och du har inget som helst kvitto på telefonen? Något som styrker att du köpt den privat?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.