Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Finns inget Cyndia efter jailbreak
-
AuthorPosts
-
Hej!
Nu håller jag på att bli gråhårig av lesshet.
Har nu försökt i dagar att jailbreaka min telefon då den är låst till telenor och jag själv sitter på ett halebop kort. Det är en 3G iPhone.Har återställt och jailbreakat med redsn0w säkert 10 gånger, för att försöka få igång Cyndia så jag kan ta bort operatörslåset, utan framgång. Cyndia ikonen existerar helt enkelt inte efter jailbreak, dock gör andra ikoner det, som Röstmemon, för den är jag ganska säker på att jag inte sett före jag breaka första gången.
Sökt på alla möjliga forum och försökt med allt jag kan komma på för att få det att fungera.
Någon som har någon ide om vad det kan vara och hur man löser det på ett smidigt sätt?Kan tilläggas att jag inte är den mest tekniskt begåvade människan, men de relativt simpla guider som finns, och förklarar steg för steg borde jag ha förstått.
1. Har du rätt itunes och rätt firmware?
2. har du senaste version av redsn0w?
3. Kryssar du i rutan att du den ska lägga till Cydia vid jailbreaket?De e de ja kan komma på som du missat “/
Jag har samma problem, kom på att jag lyckades klicka i både “Cyndia” och ngt som heter “Icy”. Jag tror att det var det som skapade problemet.
Nu lyckades jag uppdatera till 3.0 och sånt, hittar Cyndia, men lyckas inte låsa upp telefonen så att jag kan använda Comviq.
Har säkert provat ca 10 ggr med, vet hur det känns.
Någon som vet vad man ska göra? Varför Cyndia söker efter Wi-Fi och sånt trams?
Du hittar cydia, och sen? Har du lagt till ultrasn0w repon i cydia och därefter installerat ultrasn0w?
Cydia söker efter WiFi för att det behöver internetuppkoppling :rolleyes:@kungen 40778 wrote:
Du hittar cydia, och sen? Har du lagt till ultrasn0w repon i cydia och därefter installerat ultrasn0w?
Cydia söker efter WiFi för att det behöver internetuppkoppling :rolleyes:Jag vet inte vad jag gjorde igår (skyller på trötthet) men idag gjorde jag om allt, och nu funkar det som det ska.
Dock ska man ladda ner massa bra apps nu hehe. Gäller att veta vad man ska ha och vad som är bra.
Men vilken pryl Iphonen är egentligen, helt sjukt.!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.