Finurliga/bra appar när båda har iPhone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Finurliga/bra appar när båda har iPhone?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Nu har min fästman också gått och blivit med iPhone och nu undrar jag om ni har några bra förslag på appar som vi kan utnyttja särskilt för det? Jag funderar på något ring-program eftersom vi har olika abonnemang. Och det hade varit smidigt att t.ex. dela kalender, filer, notes, bilder osv utan krångel. Att det finns spel man kan köra mot varandra vet jag redan. 🙂 Vad har ni för tips? Vad använder ni för apps tillsammans med er partner/bästa kompis/syrran? Han har en 4, jag har 3gs.

Fluppen
    Member
    Post count: 65

Whatsapp-gratis sms tjänst.

6295gl
    Member
    Post count: 220

WhatsApp kostar 7 kronor. Det är ett hjödarprogram.
    Viber gör så att du ringer “gratis” bis data eller trådlöst nätverk.

Uno
    Member
    Post count: 30

Som sagts tidigare så är viber och whatsapp självklarheter.

Här hemma så har vi Gmail och googlekalender som vi delar. Sedan kör vi kalenderappen SaiSuke på telefonerna, fördelen med den är att den kan synca mot flera olika googlekalendrar. Det finns säkert andra som gör samma sak men jag gillar den här.

Alltså, jag gör en notering i min kalender, den syncas över till googlekalendern, när tjejen öppnar sin kalender så ser hon min notering.

Sedan kan jag rekommendera Awsome Note, då kan ni dela anteckningar med varandra genom googledocs.

Hoccer är en app för att överföra kontakter, bilder och lite annat mellan två iPhones, funkar även mot andriodlurar.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.