Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Firmware 3.1 Beta Features
-
AuthorPosts
-
Beta 3.1 har kommit ut till utvecklare. Här är några features:
1. Battery life seems to have improved (3GS confirmed)
2. Speed increase across every iPhone
3. You can now copy information from contacts without going into edit mode
4. You can paste a number into the keypad section of the phone app
5. On the 3GS you can keep the original video file (non-destructive editing)
6. Haptic feedback for when moving apps
7. When sending an SMS to multiple contacts in 3.0, would turn it into an MMS, this is no longer the case
8. Voice Control works over bluetooth
9. Improvements to OpenGL and Quartz.
10. There’s now a VideoEditorController API – Allows third-party apps to call up video editing UI.
11. Video picker API.
12. Small shadow under icons that are in the dockHur kan ingen ha kommenterat i den här tråden?? 🙁
då börjar väl jag 🙂 !
känns som om apple gör den här updaten bara för att stoppa de som har jailbreakad och upplåsta telefoner!
De här uppdateringarna är inget man är beroende av direkt ? Iofs så hade jag ingen aning om punk 7:
Att om man vidarebefodrar sms till flera blir det ett mms, ganska klumpigt gjort ?
så naee jag kommer nog absolut inte uppdatera om inte dev-team säger något annat.
Är nöjd med en fungerande telefon efter 6mån rebelsim, såå det får vara så 🙂 pussFör att det är dött.
3.1 känns precis som 2.2.1. Eller 2.1 som kom när man köpte iPhonen. En snabb och akut lösning för alla problem som användare gnällt över. Och sen blev jag förvånad. Det tar ett år att fixa copypaste men bara 2 veckor för en beta ska komma ut som rättar till en hel hand full med problem.
Jag uppgraderar inte till 3.1 förräns det finns en lämplig jailbreak process.
Trots ett kanske inte allt för varmt välkomnande, så tror jag att 3.1 kan bli bra 🙂 Jag tycker inte alls om nersegningarna som 3.0 förde med sig.. Jag går emot strömmen, och säger att jag faktiskt ser fram emot nästa uppdatering!
Klart man ser fram emot en uppdatering! Desto fler desto bättre (förutom i Vistas fall ;))
Dessutom kommer jailbreak alltid att funka sålänge Apple in ändrar ngt i hårdvaran (eller har jag fel?).. Däremot kanske det kommer ngt för att förhindra ultrasn0w.
Vilket kvittar mig iaf 😛 Så jag kämpar motströms med Simba! Helt klart!Får väl uppgradera nån gång när jag har tid,gillar inte seglagget i 3.0 som dyker upp ibland.
Och hur svårt vore det att fixa en liten toggle för att lägga till en kontakts födelsedag i kalendern?
Hoppas att safari är stabilare i 3.1 också.@mossarelli 36713 wrote:
För att det är dött.
3.1 känns precis som 2.2.1. Eller 2.1 som kom när man köpte iPhonen. En snabb och akut lösning för alla problem som användare gnällt över. Och sen blev jag förvånad. Det tar ett år att fixa copypaste men bara 2 veckor för en beta ska komma ut som rättar till en hel hand full med problem.
Jag uppgraderar inte till 3.1 förräns det finns en lämplig jailbreak process.
Tror de ligger i något vad du säger^^
Jag tycker att iPhone 3.1 är riktigt bra. Eller tyckte… upptäckte under dagen att jag inte kommer åt internet alls över 3G. Jag installerade en ny ipcc-fil för Telia för att få igång mms och tethering under 3.0-betorna. Kan den vara inkompatibel med 3.1 beta på något sätt. Någon annan med samma problem? Börjar bli lite desperat 😮 (wifi funkar fint dock…)
Är det bara jag som saknar att spotlight inte inkluderar bokmärken? det är väl där den har mest användning i mitt fall. borde inte vara så himla svårt tycker man.
Bättre batteritid är något som jag längtar efter. Jag tycker den drar ovanligt mycket batteri nu med 3.0 jämfört med 2.2.1.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.