Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fix for push notification on hacktivated iPhones
-
AuthorPosts
-
klipp från iphone_dev (iphone_dev) on Twitter
” We have a trial fix for push notification on hacktivated iPhones http://bit.ly/FxBtZ . We’ll polish it up but need feedback. “
… har aldrig riktigt fattat vad det är ? ngn som vill lära mig 🙂 ?
Push fix i Cydia fixar det åt 2G nu iaf.
Sådärja! Jag har push fixat nu. Det funkar grymt bra med t.ex. IM+
Kan tillägga att min telefon är hacktivated och att det är dev-teams beta push fix!får det inte att funka, btw, var lägger man filerna? (a)
Finns det någon som har lyckats fixa push till sin jailbreakde iphone?
@maker 36888 wrote:
” We have a trial fix for push notification on hacktivated iPhones http://bit.ly/FxBtZ . We’ll polish it up but need feedback. “
Will try it thanks m8
Drog ner filen och läste hur man gjorde, känns ju lite osäkert att trixa med filer när man är nybörjare :confused:
Sökte lite om det fanns nån lite bättre förklaring på hur man gör men hittade inget.
Det finns inte nån som kan förklara lite mer pedagogiskt för en sån som migKörde push fix från freedomforiphone, men inte får jag det att funka ändå….Suck.
Nja, den där fixen som löste push och youtube problemet är ju borta.
Eller jag hittar den inte iaf. du får väldigt gärna titta efter för just nu sitter jag nästan i tårar för att jag inte får det att fungera.Nu kom det en pop-up med texten :
Anslut till iTunes om du vill använda push-notiser
Kollade lite i iTunes men blev inte klokare för det ??!!
Det vill sig f*n inte 😡
Hur svårt ska det vara egentligen, nu häller jag upp en öl istället !!
EDIT Allt meckande fick you tube att helt plötsligt fungera 😀
@stry123 50975 wrote:
Nja, den där fixen som löste push och youtube problemet är ju borta.
Eller jag hittar den inte iaf. du får väldigt gärna titta efter för just nu sitter jag nästan i tårar för att jag inte får det att fungera.Pushfixen i freedomforiphone’s Repo är 100% ok. Fungerar det ändå inte breaka om telefonen och börja om från början
Bra att veta…..Då blir det att JB’a om den i morgon….Tack !
Pushfix.info är att rekommendera för de som inte får igång sin push.
Jag fick det också att funka, men varje gång jag ska göra en sak på telefonen så ber den mig om mitt lösenord på mailen. jag skriver in rätt men det kommer samma sak igen.. jag har även skrivit lösenordet i inställnignarna.
@stry123 50977 wrote:
Nu kom det en pop-up med texten :
Anslut till iTunes om du vill använda push-notiser
Kollade lite i iTunes men blev inte klokare för det ??!!
får du upp ovanstående meddelande bör kontrollera om du har AutoSilent installerat. AutoSilent’s profiler är nämligen benägna att sätta en kork i Push-halsen. Avaktiverar du AutoSilent så rasslar Push notiserna igenom som en syndaflod
jag har en iphone 3g 16gb som är upplåst och jailbreakad från usa
och jag får inte youtube, “min position” i gps, eller push uppdateringar att fungera. jag testade att göra som någon skrev på internet att installera blackra1n igen. och nu fungerar det inte att få in mail till mobilen heller, det står typ “kan inte ansluta till pop3”.
allt annat i mobilen fungerar som tex ringa, sms, facebook, wifi.kan någon snälla hjälpa mig.
tack på förhand Pierre
Sammanfogade tråden med denna /Ponyboy
@pjorran 56656 wrote:
jag har en iphone 3g 16gb som är upplåst och jailbreakad från usa
och jag får inte youtube, “min position” i gps, eller push uppdateringar att fungera. jag testade att göra som någon skrev på internet att installera blackra1n igen. och nu fungerar det inte att få in mail till mobilen heller, det står typ “kan inte ansluta till pop3”.
allt annat i mobilen fungerar som tex ringa, sms, facebook, wifi.kan någon snälla hjälpa mig.
tack på förhand Pierre
Har du installerat pushfix enligt denna guide?
Cydia.pushfix.infoLäs även här för mer info kring hur du kan rätta till det:
Pushfix 2.0 • View topic – WiFi or GPS loss? Look here.Om det fortfarande inte fungerar skulle jag nog rekommendera en hel återställning till 3.1.2 och sedan en ny jailbreak. Läs INTE in någon gammal backup utan sätt upp din iPhone som en NY telefon.
Tja, jag har ett problem, Min Gps och Youtube vill inte ansluta till internet när jag behöver använda programen Tex.
När jag klickar på knappen där telefonen visar där jag är, Funkar det inte men när jag har Wifi så funkar det. Samma sak med youtube. Kan inte ansluta in på youtube står ” kunde inte ansluta till youtube “
allt funkade som det skulle innan jag upptatera till 3.1.2!
Någon som vet vad jag ska göra eller har haft liknande problem?:confused:Läs i tråden eller sök i forumet efter pushfix.
Tråd flyttad /PonyboyNu finns det en ny pushfix, då CPICH, medlem av Dev-Team twittrade om den så vill jag nog påstå att trovärdigheten är hög
[cmdshft] Blog Archive Free Push Fix for hacktivated iPhone’s is here!
Cydia Repo: h t t p://cmdshft.ipwn.me/apt/
App: “Push Doctor”Edit: tydligen så kommer livslängden på denna fix vara begränsad så lider ni at pushproblem – SKYNDA ER!
Tänkte ladda ner denna, men då jag JBat min med Redsnow så funkar min Youtube utan någon Pushfix. Är det bra att fixa ner denna PUSH DOCTOR ändå?
Den installerar ju en jävla massa extra saker också. Vissa av de har man redan som tex Erica Utilities.
Har du inga problem så ska du naturligtvis inte installera någonting i onödan
Jag tänkte mest på att den fixar ju ett äkta apple certifikat. Det lät bra. Men jag låter bli att installera nått då allt funkar på min hacktiverade iphone utan några extra Pushfixes.
@freebo 58637 wrote:
Nu finns det en ny pushfix, då CPICH, medlem av Dev-Team twittrade om den så vill jag nog påstå att trovärdigheten är hög
[cmdshft] Blog Archive Free Push Fix for hacktivated iPhone’s is here!
Cydia Repo: h t t p://cmdshft.ipwn.me/apt/
App: “Push Doctor”Edit: tydligen så kommer livslängden på denna fix vara begränsad så lider ni at pushproblem – SKYNDA ER!
Bra att ladda ner och lägga undan för framtida jailbreak.
har problem att min gps inte funkar. har försökt att instalera pushfix 2 men det unkar inte kostar det något att ha pushfix ska man ha en licens före att få det att funka??? kan någon hjälpa mig??
Korsposta inte! Tråd flyttad /Ponyboy
@maker 36888 wrote:
jag fattar inget av den guiden kan någon förklara det för mig på svenska ??
jag har inte gjort någon fix eller sådant men min telefon är jailbraikead.
Men ibland fungerar push medelanden ibland inte, hur ska man veta om det är som det ska?
på ebuddy kommer det upp efter ett tag.Och hur ska man veta om ens gps fungerar eller inte? Ska inte kartor hitta din position alls eller vadå?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.