Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fixa filmer till Iphone.
-
AuthorPosts
-
Hej jag har sökt runt och inte hittat riktigt hur jag ska göra.
Jag undrar vilka program man behöver för att komprimera och konvertera filmer och i vilket format filmerna ska vara i.De flesta filmer jag har är img. filer.
Jag har Windows Vista Buisness 32 bitars.Testa AVSvideoConverter, det kör jag.. har kört avi filmer för det mesta, har inte testat med iso format.. men det ska nog gå.. se till att du fixar en crackad version (Om du vill ha hela programmet)
Testa AVSvideoConverter, det kör jag.. har kört avi filmer för det mesta, har inte testat med iso format.. men det ska nog gå.. se till att du fixar en crackad version (Om du vill ha hela programmet)
Testa AVSvideoConverter, det kör jag.. har kört avi filmer för det mesta, har inte testat med iso format.. men det ska nog gå.. se till att du fixar en crackad version (Om du vill ha hela programmet)
Enligt mig är Videora, som kanske är det kändaste, det bästa samt enklaste programmet.
Enligt mig är Videora, som kanske är det kändaste, det bästa samt enklaste programmet.
Tack för alla svar jag ska testa så får jag se vad som passar bäst.
@mrcabelguy 21243 wrote:
Håller med på videro eftersom jag kör på det och är nöjd:)
@mrcabelguy 21243 wrote:
@mrcabelguy 21243 wrote:
@mrcabelguy 21243 wrote:
Handbrake är smidigt om man har img filer, bara att välja sin img som source.
Jag undrar vilket av de här programmen som gör filmenns storlek minst, alltså hur mycket blir en vanlig 700mb film till iPhone format?
Jag undrar vilket av de här programmen som gör filmenns storlek minst, alltså hur mycket blir en vanlig 700mb film till iPhone format?
Jag brukar göra mina filmer i 768kbs video och 128kbps audio, 480x…. storlek. En film blir ca 5-600 mb.
Jag brukar göra mina filmer i 768kbs video och 128kbps audio, 480x…. storlek. En film blir ca 5-600 mb.
videora är lätt men personligen tycker jag filerna blir stora.
provar just nu ImTOO 3GP Video Converter. där kan man välja själv rätt mycket och smidigt om man vill lägga till flera på en gång.
en 480×272 128 bitrate sample rate 4800 som orginal var ca 180 mb blir nu ca 60-65 mb mot 120-130 mb med vedeora…o då brukar jag koda i medium kvalite där.
kvaliten kanske blir lite sämre men beror på vad man har för standard 😀
min version av programmet är gammal (.3.1.7 ) så man kanske kan välja bättre kvalitet med nån nyare version…tips bara
Med handbrake kan man välja storlek på slutfilen. ( “kvallen” blir klart sämre )
Om man laddar ner en dvd film. Så kan man ju i datorn eller i dvd´n välja subs i själva menyerna?
Hur är det i iPhonen då. När man har konventerat filmen till mp4 format och stoppar in filmen i iPhonen. Kan man sätta på subsen på något sätt? Kommer man åt menyerna?tar tillbaka mitt tips på imTOO, filmerna blir små men med många stora pixlar =( så blir att testa annat…kan man ha handbrake till pc?
vill ha ett program där man kan ta 10-15 filer och föra över dom till en kölista på en gång ..så man slipper ta en i taget till listan. …gick visst att göra med videora ipod converter 🙂
får väl se hur stora filerna blir
När jag körde windows använde jag antingen xvid4psp eller Handbrake för konverteringar.
@Joker
Om du använder Handbrake för konverteringen kan du välja att ha med en sub som blir hårdkodad i filmen.
@e-minor 30013 wrote:
Om du använder Handbrake för konverteringen kan du välja att ha med en sub som blir hårdkodad i filmen.
Hur gör man då?
Provar nu ska se om det kommer att funka.
På subtitles, så har jag valt Auto-select och kryssat för Forces subtitles only, är det så man ska gå tillväga? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.