Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Flash för iPhone
-
AuthorPosts
-
Tjena jag undrar bara om det inte finns något sätt att få flash till sin iPhone 4 ? Det måste ju gå tycker man, det stod något om Apple och licenser när jag försökte skaffa flash player :/ jag har ju läst om dom som har testat bredbandskollen.se och där måste man ju ha flash så det måste ju gå.
Tacksam för svar
Henrik Anderssonde med bredbandskollen laddar ner en app.
Safari i iPhone har inte flash för att adobe inte utvecklat nåt..
Det du kommer fram till är flash för safari, men installationen avslutas då den inser att det är en iPhoneLäs denna tråd. Flash kommer inte komma till iphone… https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7790-steve-jobs-tankar-kring-flash.html
MEN, det finns alternativ 🙂
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-ipad/7629-flash.htmlNU är Flash tillgänglig för alla med IPHONE 4 nedan finns en länk till hur man installerar det. dom säger även det kan funka på en 3Gs men dom har endast testat på en Iphone 4.
EDIT: denna länk var bättre
@something 73567 wrote:
NU är Flash tillgänglig för alla med IPHONE 4 nedan finns en länk till hur man installerar det. dom säger även det kan funka på en 3Gs men dom har endast testat på en Iphone 4.
Install Flash / Frash on iPhone 4 [How to Video Guide] | Redmond Pie
Detta är ju skitbra, dock så vet jag inte om jag är villig att jailbreaka min telefon, garantin och det flyger väl åt skogen då eller ? Och kan man fortfarande ladda ner program och så från AppStore då ? Fick för mig att det inte gick ?
Edit: Och en grej jag också undrar är om man på något sätt kan återställa sin telefon som han var utan jailbreak, när man väl har jailbreakat den ?
Och eftersom Apple kommer att inom kort släppa en uppdatering som stänger jailbreakme.com, kommer man då kunna använda sin telefon även efter det, förlåt mig för alla dessa frågor men jag måste ju veta, har ju aldrig haft iPhone innan denna telefonen 😛Tacksam för Svar
Henrik Andersson@dest 73573 wrote:
Detta är ju skitbra, dock så vet jag inte om jag är villig att jailbreaka min telefon, garantin och det flyger väl åt skogen då eller ? Och kan man fortfarande ladda ner program och så från AppStore då ? Fick för mig att det inte gick ?
Edit: Och en grej jag också undrar är om man på något sätt kan återställa sin telefon som han var utan jailbreak, när man väl har jailbreakat den ?
Och eftersom Apple kommer att inom kort släppa en uppdatering som stänger jailbreakme.com, kommer man då kunna använda sin telefon även efter det, förlåt mig för alla dessa frågor men jag måste ju veta, har ju aldrig haft iPhone innan denna telefonen 😛Tacksam för Svar
Henrik Anderssongarantin försvinner som sagt om du JB telefonen , men innan du lämnar in den på service gör du en återställning på telefonen så JB försvinner för då gäller garantin igen.
Självklart kan du ladda ner saker från Appstore om du har JB .
Bara för apple släpper en ny version betyder det ju inte att du måste uppdatera. dom flesta väntar med att uppdatera tills det kommer en ny JB till den nya versionen. om man mot förmodan råkar uppdatera är det enkelt att gå tillbaka till gamla versionen om du sparar dina SHSH filer ( Det vill säga versions koder för att kunna backa tillbaka ) och för att kunna få tillgång till det måste du ha JB din telefon.
BTW kolla mitt senaste inlägg där uppe då jag bytt ut Adressen!
SomethinG: Tackar för svaren, nu har jag bara ett problem:
När jag gått in på jailbreakme.com så laddar han ner jailbreaket, so far so good, sedan när det ska komma upp Sit tight och han ska installera så blinkar bara telefonen till och sedan kommer jag till Hemskärmen, när jag nästa gång går in på sidan så säger den bara: “It looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak. 🙁 It might work if you try again. 🙁
Vad kan vara fel, jag läste om en annan som hade samma problem men med 3G/3GS, dock så hjälpte inte det som stod i den tråden :/
Edit: Har försökt både med Wi-Fi och 3G och inget funkar 🙁
Tacksam för Svar
Henrik Andersson@dest 73586 wrote:
SomethinG: Tackar för svaren, nu har jag bara ett problem:
När jag gått in på jailbreakme.com så laddar han ner jailbreaket, so far so good, sedan när det ska komma upp Sit tight och han ska installera så blinkar bara telefonen till och sedan kommer jag till Hemskärmen, när jag nästa gång går in på sidan så säger den bara: “It looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak. 🙁 It might work if you try again. 🙁
Vad kan vara fel, jag läste om en annan som hade samma problem men med 3G/3GS, dock så hjälpte inte det som stod i den tråden :/
Tacksam för Svar
Henrik Anderssonfår du det felet ska du starta om telefonen helt och sedan starta upp den igen och gå in på den sidan igen och göra om JB, när jag gjorde mitt fick jag testa 3-4gånger innan det kom ner riktigt. ett tips är att du lägger ifrån dig telefonen medans nerladdningen körs. ( om du inte har skydd på sidorna så försvinner mottagningen och det kan avbrytas ) .
Finns det någon fördel med jailbreakme.com jämfört med “vanlig” jailbreak med sn0wbreeze och liknande. Klarar den 4.01 med?
Kan den jailbreaka en redan jailbreakad lur eller måste man återställa till original först?
@r_o_n 73592 wrote:
Finns det någon fördel med jailbreakme.com jämfört med “vanlig” jailbreak med sn0wbreeze och liknande. Klarar den 4.01 med?
Kan den jailbreaka en redan jailbreakad lur eller måste man återställa till original först?
fel tråd men återställ till orginal så du vet till 100% att ingenting ligger kvar för då får du bara error!
SHUT UP WOMAN GET ON MY HORES!
Provade på en 3G 4.0.1 och fick fel med. det saknas något! (Frash)
@trigger_killer 73869 wrote:
Provade på en 3G 4.0.1 och fick fel med. det saknas något! (Frash)
Stog okså att det var fel när jag skulle instalera den på min 3g 3.1.3 Men den är ej klar den håller på att utvecklas. Du kan ju hämta cloudbrowse från appstore den är helt gratis och har flashplayer i sig
Fungerar på min 4 med 4.0.1 🙂
Lätt sätt hur du gör:
The Iphone Spot Blog Archive How To Get Flash On iPhone 4 and iPad// TwiZteD
@marieloise 73872 wrote:
Stog okså att det var fel när jag skulle instalera den på min 3g 3.1.3 Men den är ej klar den håller på att utvecklas. Du kan ju hämta cloudbrowse från appstore den är helt gratis och har flashplayer i sig
Tack, skall kolla detta! 🙂
Märk att Frash är i tidigt alphastadie och är riktigt ostabilt. Det räcker att du vänder till landscape och tillbaka så kraschar även den simplaste flashmenyn. Sen se även till att inte starta fler flashrutor än vad du tänkt använda, också i de olika tabbarna.
Ni som sitter på en 3Gs kan ju alltid pröva.
@mossarelli 73993 wrote:
Märk att Frash är i tidigt alphastadie och är riktigt ostabilt. Det räcker att du vänder till landscape och tillbaka så kraschar även den simplaste flashmenyn. Sen se även till att inte starta fler flashrutor än vad du tänkt använda, också i de olika tabbarna.
Ni som sitter på en 3Gs kan ju alltid pröva.
Vi med 3g då? hoppas frash uppdateras för alla iphons eller att cloudbrowse blir gratis
@marieloise 74032 wrote:
Vi med 3g då? hoppas frash uppdateras för alla iphons eller att cloudbrowse blir gratis
Vi ska vara glada att de fått flash att ens fungera på iOS. Jag hade inte hurrat och hoppats speciellt mycket på att 3Gn skulle få en fungerande flash och 3Gs:en är ett gränsfall.
3Gs processor klarar knappt av Safari så att den skulle ha flash blir det där nya 4.0-skämtet att alla utom 3G får multitasking pga prestandan.3Gn klarar inte av det kort och gott.
@mossarelli 74034 wrote:
Vi ska vara glada att de fått flash att ens fungera på iOS. Jag hade inte hurrat och hoppats speciellt mycket på att 3Gn skulle få en fungerande flash och 3Gs:en är ett gränsfall.
3Gs processor klarar knappt av Safari så att den skulle ha flash blir det där nya 4.0-skämtet att alla utom 3G får multitasking pga prestandan.3Gn klarar inte av det kort och gott.
Aha oki Tack får nöja mig med cloudbrowse:)
Någon som testat att installera frash?
@kurtson 74082 wrote:
Någon som testat att installera frash?
Nej jag spelade upp flash från newgrounds lite längre upp bara och tog absolut ingen bild på det. Snälla, läs igenom trådarna innan du frågar. Då kunde du ställt nästa fråga direkt som jag redan nu kan skriva svaret på.
Ja det funkar men det är ostabilt. Om du snurrar på mobilen medans flash körs så kan safari krascha snabbt. Det tar 1 min att installera och det är jätteskönt att ha installerat.
Tog bort min frash, sjukt dåligt, beta stadiet än, väntar på bättre version
// TwiZteD
nu kanske du kan hämta flash player i appstore snart läs detta: Skyfire har lämnat in webbläsare som kan hantera flash till AppStore (Nyheter) | iPhonepyssel
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.