Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Flash player
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag är en ny iphone 3GS ägare och undrar om man kan få in flash player i den.Rubrik ändrad /Mod
Varför inte säga att det inte finns just nu, så vida du inte vet om någon.
yxflash finns, men jag vet inte om det hjälper i alla situationer.
tycker att det är beklagligt att det är en ytteligare en sak som stoppas av apple…Jag vet att många har inställningen till att alla skall söka på google först, söka i forumen osv… men det är ett forum, man svarar på folks frågor och umgås. Jag ägnar dagligen timmar med att söka information, men ibland är det bättre att kasta ur sig en fråga och få svar från någon som sökt tidigare.
Sökte för övrigt på ett ämne, fick upp iphoneinfo som ett av få svar, gick in och såg att någon svarat att personen i fråga som ställt frågan skulle söka på google…
@pzych0 39731 wrote:
Jag vet att Google finns men fick inte reda på så mycket förutom att det inte går i daxs läget men det diskuteras att det kommer.
men det går ju att jailbreaka den då kanske det gick där av min fråga.@kurtson 39748 wrote:
tycker att det är beklagligt att det är en ytteligare en sak som stoppas av apple…Jag vet att många har inställningen till att alla skall söka på google först, söka i forumen osv… men det är ett forum, man svarar på folks frågor och umgås. Jag ägnar dagligen timmar med att söka information, men ibland är det bättre att kasta ur sig en fråga och få svar från någon som sökt tidigare.
Sökte för övrigt på ett ämne, fick upp iphoneinfo som ett av få svar, gick in och såg att någon svarat att personen i fråga som ställt frågan skulle söka på google…
Tack för svaret
tyvärr finns det ingen flash player till iphone,
några personer som hittat en lösning hur man kan kolla på flash filmen på sidor men exemp. spela ett flash spel kan man inte göra med det 🙁@kurtson 39748 wrote:
håller helt med dig!
om alla ska söka så kan man lika gärna lägga ner forumenPrototive: om man lägger ner forumen å bara söker så minskar chansen med 50% om inte mer att du hittar ngt svar. Å när du inte hittar svar, då startar du ett forum för andra med samma intresse för att diskutera frågor, problem och annat. Forum ger svar på frågor, så även google.
Att man inte kan spela flashspel känns förståligt, dem e gjorda för att man ska kunna styra med mus å knappar, blir ju konstigt när man inte har det ^^
men man kan väl simulera knappar på skärmen…
Men nånting stör mig enormt, och någon kan förklara det för mig om jag inte fattar.
Safari i iPhone och Safari i Mac är väl byggt på samma kod, använder samma kod och har samma motor i botten? Varför kan inte någon snäll själ porta flash från mac till iPhonen snabbt och enkelt och sen bara ändra några strings för att få det att funka?
Är det så stor skillnad på mobilsafari och macsafari?Visst flash i Iphone hade varit tiktigt nice! Men tror att det skulle sega ner surfandet rätt mycket! (Beror såklart på vilka sidor som besöks) Då flash kräver en hel del hårdvara…
Eller har jag fel? Är inte så hajj på flash 😛
turbotrojkan: du har nog rätt där. Det kommer sega ner som satan, iallafall i en 3G. 3GS kanske klarar det bättre men utan flashen går det fortarae.
Läste dock någonstans att Adobe hade fått ett uppdrag att utveckla ett litet flashprogram till iphone som apple kunde trycka in i Safari som inte skulle sega ner så jävligt, kanske kommer snart?Vi får hoppas att de fixar det snart. 🙂
Varför vill ni egentligen ha flash? Vad är det som ni missar? reklam? videos? spel?
Om det segar ner så mycket som ni tror så avstår jag nog hellre..Jag har ingen mac, annat än min iPhone, men vill kunna göra små applikationer själv, dessutom vill jag få igång så jag kan se SVT play, TV4 o TV3 osv.
@morp 39725 wrote:
Hej
Jag är en ny iphone 3GS ägare och undrar om man kan få in flash player i den.Om du har en jailbreakad iPhone och Cydia installerad kan du se Flash filmer i din iPhone. gör följande:
1. Lägga till iMobileCinema – Installation Guide i Cydia (Manage > Sources)
2. Installera imobilecinema.Klart
@bozz 39846 wrote:
Varför vill ni egentligen ha flash? Vad är det som ni missar? reklam? videos? spel?
Om det segar ner så mycket som ni tror så avstår jag nog hellre..Många sidor bygger helt enkelt på flash. Dessa går inte att se med iPhone. Helt klart en begränsning. Tycker jag själv ska få välja om jag vill se en “seg” sida eller inte!
@alexx 40078 wrote:
Om du har en jailbreakad iPhone och Cydia installerad kan du se Flash filmer i din iPhone. gör följande:
Har just gjort det sitter just nu med synkroniseringen
Tack ska kolla på detta@trub 40133 wrote:
många?
kan du säga en som du besöker dagligen?Talaren efter dig gav dig ett exempel. Ett annat är SVT play.
Det finns fler sidor som självklart inte helt och hållet bygger på flash, men som har det integrerat. Dessa sidor går inte att använda med iPhonen. Säger inte att världen går under för det eller att jag MÅSTE surfa till dem med iPhonen, men fortfarande så vill jag ha möjligheten att göra det.
Just SVT play är ett utmärkt exempel på en sida som jag skulle vilja besöka med iPhonen, t.ex när man är ute och reser och inte har tillgång till dator/TV…
Många onlinespel…
Skojiga .swf-klipp som kan hittas lite var stans.
Vill du ha fler exempel föreslår jag att du kolla här eller härVälja platser på Sf hade varit trevligt 🙂
I år kommer Adobe att hämta 2 miljoner Flash-utvecklare till Appstore
Mån, 11 Januari 2010 Mestadels översatt av google translate.Anledningen till att Apple inte tillåter flash på iPhone, är ett mysterium. De skyller alltid på tekniska orsaker men Adobe har tagit upp de flesta av dessa frågor till den grad att Flash nu fungerar bra på Android. Men saken är att du inte kan vara grindvakt för evigt, och Adobe kommer inte vänta på Apples välsignelse längre. I år kommer de att hämta cirka 2 miljoner flash-utvecklare till iPhone plattformen …
I oktober sa vi att Adobe släppt flera flash-apps i AppStore, och vi pratade om Flash Pro CS5 som gör det möjligt för utvecklare att använda Flash-teknik för att utveckla innehåll för iPhone och iPod Touch enheter som tidigare var stängda för dem.
Faktisk det är Adobes hemlighet: CS5. Närvarande i privat beta, denna suite inkluderar “Packager for iPhone”, som automatiskt omvandlar en Flash-app till en iPhone app. På grund av detta kommer Adobe berika iPhone plattform med omkring 2 miljoner utvecklare (för närvarande finns omkring 125.000 iPhone app utvecklare). Naturligtvis kommer det att bringa en flod av iPhone apps, vilket nödvändigtvis inte behöver vara en bra sak. Let’s face it, de flesta apps i iPhone butiken är ren skräp.
Även om flash är en webb-standard för video, kommer CS5 att inte ge möjligheten att spela upp en video i MobileSafari. Du kommer fortfarande att stänga webbläsaren och öppna ett separat Quicktime Player.
This Year,Adobe Will Bring 2 Millions Flash Developers To The iPhone Appstore | FSMdotCOM
Finns det något sätt att kolla på tex bet365s livestreaming? De sänder ju en hel del intressant fotboll men det sänds ju med hjälp av flash. Så, är det möjligt eller inte att kolla på dessa matcher?
@morp 39725 wrote:
Hej
Jag är en ny iphone 3GS ägare och undrar om man kan få in flash player i den.Ända sedan lanseringen har ett av de återkommande klagomålen på iPhone varit avsaknaden av Flash. Nu har en metod uppfunnits som får det att funka – utan jailbreak.
men det kräver att ett antal sidor skrivs om…
Skulle Flash finnas till iPhone skulle ju alla flashspel som nu finns på webben vara ospelbara, om dom inte inkluderar någon sorts virtuellt tangentbord som förmodligen skulle suga. Att kolla flashfilmer hade ju iof varit underbart =)
Men som någon nämnde lite tidigare så kommer flashutvecklare i och med flash cs5 enkelt kunna skapa flashapplikationer till iPhone.
Här är en video på hur det går till, gotoandlearn.com – Building iPhone Applications with Flash , ganska imponerade faktist 😉
@alexx 40078 wrote:
Om du har en jailbreakad iPhone och Cydia installerad kan du se Flash filmer i din iPhone. gör följande:
har dragit hem detta, vart, hur, gör man med det ? hittar det inte i telefonen.
@whywhy99 52551 wrote:
har dragit hem detta, vart, hur, gör man med det ? hittar det inte i telefonen.
Den används för att se flash baserade videor genom safari. Den har ingen ikon men det finns av/på toggle för den i SBsettings. Den är en besvikelse enligt mig då den inte fungerar på nån av sidorna som jag vill besöka.
Aha, då vet jag vart jag skall leta. Du är en klippa !
Märkligt, hittar det inte i SB settings ?
Imc syns inte bland “togglarna” och jag har bara en sida m ikoner. Himla märkligt……
Installera iMobileCinema SBcontroller från cydia. Sida 2 dyker upp om sida 1 är full.
Nuså, så enkelt det kan vara. Tyvärr funkade inte det på de sidorna jag hoppats på.
Riktigt irriterande vill ju kolla på bet365 livestreaming av sport. Tror ni det kommer komma något som fixar detta i framtiden?
:confused:Finns det någon ersättare för Adobes flash för iPhone?
Alla Adobes produkter går inte att öppna på grund av något avtal mellan Apple och AdobePost flyttad /Mod
En sida som ja skulle vilja använda i iphonen är southparkstudios.se
Men det går inte…än–>pancho08
Har för mig att det finns en app för att streama southpark avsnitt i cydia.
Har själv haft en varsin app för family guy och american dad streaming, men just kommer jag inte ihåg vilken repo jag fick dem ifrån..Här är en jättebra video av Daniel Eran Dilger som förklarar varför Apple inte använder flash i sina iProdukter.
YouTube – Ten Myths of Apple’s iPad: 2. It needs Flash“It’s not because of slow mobile performance, battery drain or crashes.
It’s because of the hover or mouseover problem.Many (if not most) current Flash games, menus, and even video players
require a visible mouse pointer. They are coded to rely on the difference
between hovering over something (mouseover) vs. actually clicking. This
distinction is not rare. It’s pervasive, fundamental to interactive design,
and vital to the basic use of Flash content. New Flash content designed
just for touchscreens can be done, but people want existing Flash sites to
work. All of them—not just some here and there—and in a usable manner.
That’s impossible no matter what.”
Daniel Eran DilgerVia Cultomac
vilket löjligt problem. de kunde man väl tänkt på när man skapade flash ;D
JUSTE! Då kan ni som “behöver” flash gå till.. Ja.. Plastiga Nokia? 😛
@ponyboy 57775 wrote:
Här är en jättebra video av Daniel Eran Dilger som förklarar varför Apple inte använder flash i sina iProdukter.
YouTube – Ten Myths of Apple’s iPad: 2. It needs Flash“It’s not because of slow mobile performance, battery drain or crashes.
It’s because of the hover or mouseover problem.Many (if not most) current Flash games, menus, and even video players
require a visible mouse pointer. They are coded to rely on the difference
between hovering over something (mouseover) vs. actually clicking. This
distinction is not rare. It’s pervasive, fundamental to interactive design,
and vital to the basic use of Flash content. New Flash content designed
just for touchscreens can be done, but people want existing Flash sites to
work. All of them—not just some here and there—and in a usable manner.
That’s impossible no matter what.”
Daniel Eran DilgerVia Cultomac
tvivlar på att det är enbart det, det går ju tydligen på andra touch mobiler.
inget jag saknar dock.hahah om det där stämmer då är apple riktigt dumma. För jag använder flash player på min iphone och de funkar utmärkt funkar exsakt som på datorn. Och apple som inte lyckas göra en hahahah lol vilka soppor. Jag hämtade flash player i cydia man går in på imobilecinema bara och hämtar yxflash player och det är inga problem me den. den krashar inte och det blir inte segt häller. spelade även habbo utan problem. bateri drar lite i alla fall
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.