Flash player!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Flash player!!

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Någon som vet om det kommer att komma flash player till 3gs eller 4:an?? Eller om det finns något program att installera till dom??:

svensk_4gs
    Member
    Post count: 11

@ruten75 83192 wrote:

Någon som vet om det kommer att komma flash player till 3gs eller 4:an?? Eller om det finns något program att installera till dom??:

japp om du har version 4.x så finns det om du har jailbreakat din iphone så hämtar du frash i cydia. anars hämtar du cloud browse i appstore den är helt gratis och har flashplayer. Skyfire finns okså men den funkar inte så bra.

ruten75
    Member

Så måste man jailbreaka sin iphone 4 eller finns det en app att ladda ner till telefonen?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Jailbreak som gäller för frash

ruten75
    Member

om man inte vill jailbreaka då? Kommer det att komma någon flash player?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Vet ej, troligtvis inte.
    Det kom ju nån webläsare till apstore med stöd för flash

skinza.se
    Member
    Post count: 35

Mitt tips är skyfire om du inte vill Jailbreaka! Det såldes över 300 000 nedladdningar första helgen den släpptes. Förmodligen funkar den då;)

ATREYU
    Member
    Post count: 42

å andra sidan har ju bara skyfire stöd för bara vissa videos, rätt kass app :/

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@atreyu 83231 wrote:

å andra sidan har ju bara skyfire stöd för bara vissa videos, rätt kass app :/

Jag håller med dig. skyfire är kass app alla flash sidor funkar ej. Men cloud browse är bäääst för den har riktig flashplayer som funkar¨på alla hemsidor med flash. du kan spela runeskape och lyssna på grooveshark vilket du inte kan på skyfire när jag tästade

Keskofitto
    Member
    Post count: 11

Frash är ju bästa alternativet, det finns nästan ingen risk att misslyckas med jailbreak.
    Om man inte jailbreakar missar man enligt mig ganska mycket..
    För er som vill ha ” Sources Add Code” så skickar jag den här:
    http//:repo.benm.at/

Alltså: Repo.benm.at/

(Funkar troligtvis endast på iPhone 4, 4.1, än så länge)

Banana-Girl
    Member
    Post count: 68

Hej varför funkar inte frash till 4.2.1? står bara error har läst och kollat och alla som har 4.2.1 har detta problem?

Banana-Girl
    Member

Hej varför funkar inte frash till 4.2.1? står bara error har läst och kollat och alla som har 4.2.1 har detta problem?

Banana-Girl
    Member

MarieLoise
    Member

Jag försöker och försöker har hållt på i 1år nu men har fortfarande ej lyckats. Det är vill göra är att få cloud browse att fungera men när jag startar den säger den att cloud browse endast funkar i us/canada. Men det jag fortfarande ej förstår är hur den vet att jag ej är i usa eller i canada? Jag har följt denna: HOW TO: FAKE YOUR LOCATION FOR ANY APP ON YOUR IPHONE AND IPOD TOUCH!!! | HackBe.com

jag har använt ”location faker” och satt min plats på usa

jag har använt vpn för så att min ip är från usa

jag har ändrat udid på cloud browse med udidfaker

jag har tagit ut simkortet och kört med wifi

har ett amerikanskt konto och engelska på iphonen

endå säger den att jag cloud browse endast funkar i us/canada

Då undarar jag: Hur vet den fortfarande att jag inte bor i usa?

behöver jag stoppa in ett amerikanskt konto? för så borde det ej va för alla ipod användare kan ju köra cloud browse?

Jag undrar och undrar och försöker ochj försöker och jag kommer alldrig ge upp!!!

jag vill kunna spela flash spel och lyssna på grooveshark med flash player utan att det ska behöva kosta. Tyvärr funkar ju inte frash till 4.2.1

Om du har tips eller vet vad felet är så skriv gärna eller försök själv först. Tack!!!!!!!!!

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det måste vara ip det hänger upp sig på….
    Hela grejen med vafrör den inte erbjuds utanför us är för att servrarna är där, och trafiken skulle i så fall färdas över atlanten och tillbaks för att det ska fungera för dig.
    Vad jag fattar det som är att en amerikansk iphone med installerad program ska fungera i europa också, så att det är nog en kombination av uuid och ip adress.
    Troligtvis så registrerar den ipadressen första gågnen man startar och godkänner den, sedan lägger till uuid och godkänner enheten oavsett ip adress.
    Du har nog troligtvis ställt till det för dig från början när du provade.
    Om du blåser rent din telefon och provar från början så kan du kanske lyckas….
    Edit:
    Det krävs premium account för att använda utanför USA $10/månad

MarieLoise
    Member

@iPhoneReservdelar 87157 wrote:

Det måste vara ip det hänger upp sig på….
    Hela grejen med vafrör den inte erbjuds utanför us är för att servrarna är där, och trafiken skulle i så fall färdas över atlanten och tillbaks för att det ska fungera för dig.
    Vad jag fattar det som är att en amerikansk iphone med installerad program ska fungera i europa också, så att det är nog en kombination av uuid och ip adress.
    Troligtvis så registrerar den ipadressen första gågnen man startar och godkänner den, sedan lägger till uuid och godkänner enheten oavsett ip adress.
    Du har nog troligtvis ställt till det för dig från början när du provade.
    Om du blåser rent din telefon och provar från början så kan du kanske lyckas….
    Edit:
    Det krävs premium account för att använda utanför USA $10/månad

Du tack så himla mycket!!! Det var exsakt detta jag ville ha svar på. Jag tänkte okså så där som du sa att första gången man startar cloud browse så måsste man göra rätt. Jag ska endå återställa den med mitt sparade ssh för att jailbreaka med den greenpoise som ska komma till 4.2.1 som jag har, för nu har jag redsnow. Men som sakt då första gången jag hämtar hem cloud browse efter återställning så innan jag startar appen vad ska jag tänka på?

1. ip address. Jag använder denna: Hotspot Shield for iPhone
    det är en proxy sak i inställningar så att jag får en ip från usa

sen udid ska jag använda mitt egna eller använda udidfaker och få en slumpad?

sen så kanske iphonen behöver vara upplåst så att inte cloud browse söker i operatören och ser att den är låst till telenor och är svensk?
    Eftersom den är gjort för ipod okså så tror jag inte det har något med operatör att göra?

sen istället för att hämta den genom itunes så kan man okså hämta den med ja du vet vad och då kanske det blir enklare då med??

och att köra locationspoofer och lägga min location i usa.

allt detta bör jag då göra innan jag startar appen.

Men jag skrev ett email till dom och försökte få lite mer information om hur den vet att jag ej är i usa med mera.

Läs här:

Hi Martin,

We put the app in the US/Canada store so only those in those countries can use it. However many people have pirated the software outside of the country. So we block access for those people.

If you are a paying customer we can make an exception for you, please forward your receipt/proof of purchase for the app and provide us with your iPhone’s UDID by following these instructions: iPhone 101: Find UDID with a single click

Sorry for the inconvenience.

Cheers,
    The Cloud Browse Support Team

You can also reach us by:
    AlwaysOn Technologies Forums
    Cloud Browse – Produkt/Tjänst | Facebook
    Twitter: @cloudbrowse

On Sun, Dec 19, 2010 at 4:10 PM, Marie Johansson wrote:

English:

Hi I’m from Sweden and I was on a school trip in the united states and had access to their WiFi. But when I start the cloud browse it says the same thing in Sweden as follows:

Cloud browse Currently only Provides Service Within U.S. and Canada. Sign up for a premium account or if you’ve postpaid for the app, contact support for an exemption.

Why say it like this? I va course in the U.S. and it really ought to know that I have an ip from the united states?

so why do not they work and how does it know that I am not in USA or Canada as they do not work to use cloud browse
    ?

thanks for reply

Swedish:

Hej jag är från sverige och jag va på skolresa i usa och hade tillgång till deras wifi. Men när jag ska starta cloud browse så säger den samma sak som i sverige så här:

Cloud browse currently only provides service within US and Canada. Sign up for a premium account or if you’ve paid for the app, contact support for an exemption.

Varför säger den så här?? Jag va ju i USA och det borde ju veta att jag har en ip från usa??

så varför funkar de inte och hur vet den att jag inte är i usa eller canada efter som de inte funkar att använda cloud browse?

SLUT!!!

Så jag får försöka igen sen.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Varför ligger denna tråd så givet i fel underkategori, vad har hänt med våra MOD:s. Detta borde har uppmärksammats for a very long time ago. Jag är besviken, detta är det slutgiltiga beviset på iPhoneinfo.se:s kollaps. Det var bättre på Freebos tid (jag är nostaligkst, ja).

MarieLoise
    Member

@mrsmart 87186 wrote:

Varför ligger denna tråd så givet i fel underkategori, vad har hänt med våra MOD:s. Detta borde har uppmärksammats for a very long time ago. Jag är besviken, detta är det slutgiltiga beviset på iPhoneinfo.se:s kollaps. Det var bättre på Freebos tid (jag är nostaligkst, ja).

Men detta är en tråd för flash hjälp så vad är felet?

mrsmart
    Member

@marieloise 87192 wrote:

Men detta är en tråd för flash hjälp så vad är felet?

Nu pratar jag om underkategori, trådens innehåll är givetvis korrekt i förhållande till rubriken (och tur är väl det, annar sundra man ju vem som skapade tråden) men underkategorin stämmer ej.

MarieLoise
    Member

@mrsmart 87196 wrote:

Nu pratar jag om underkategori, trådens innehåll är givetvis korrekt i förhållande till rubriken (och tur är väl det, annar sundra man ju vem som skapade tråden) men underkategorin stämmer ej.

underkategori?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@mrsmart 87196 wrote:

Om jag inte är helt ute och cyklar så hamnade den i fel fora samtidigt som vi plockade bort flera av underforum – vilket var ungefär en vecka sedan.

mrsmart
    Member

@iash 87199 wrote:

Om jag inte är helt ute och cyklar så hamnade den i fel fora samtidigt som vi plockade bort flera av underforum – vilket var ungefär en vecka sedan.

Okej, bra att få en förklaring. Den mänskliga faktorn antar jag. Skönt att det är åtgärdat.

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.