Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Flash
-
AuthorPosts
-
Om ryktet stämmer kommer RipCode inom kort att släppa en onlinekonverterare för Flash på iPad. När du besöker till en websida innehållandes Flash startar en automatisk konvertering (transcoding) i backgrunden och enligt pressreleasen är skillnaden i utseende och funktionalitet noll och intet. Om detta är sant och framförallt användbart pterstår att se efter demon på NAB i Las Vegas denna vecka.
ipad ipad ipad.. what about iphone??? 😉
kan dom göra de till ipad, varför inte till iphone? de borde vara “samma samma”?
flash saknas verkligen för iphones.
håller med tehfiskk yxflash finns ju
@kingmartin92 62656 wrote:
håller med tehfiskk yxflash finns ju
Ja det är ju förbenat svårt att surfa med yxflash… :confused:
aha ok
Skulle det vara vilket annat företag i världen förutom Apple skulle jag tro på denna nyhet. Men nu är det som sagt Apple och då har jag inga som helst förväntningar. Skulle man velat att de skulle gått och använda Flash i iPad eller iPhone skulle det redan ha fungerat, glöm inte bort; Enklaste sättet att bli övervakad (med stil) är att köpa en Apple-produkt.
Hittade till slut en Flash browser som funkar den är dessutom gratis. Enda problemet är att den finns i US-Appstore så man måste ha ett US-konto för att kunna ladda ner den.
http://itunes.apple.com/us/app/cloud-browse/id346618309?mt=8fan va gött, så ska det se ut Ponyboy 5/5 bässta inlägget
kul att du hittat en webbläsare med flash. skulle du rekommendera den till vanlig iPhone 3G?
Good find Pony men att surfa över okänd VPN… mehhh nä =)
Asså själva browsern är inte så bra, jag skulle aldrig använda den för vanligt surf men det är bra att ha om man vill ibland besöka flash baserade hemsidor. Har inte provat på en 3G ännu men för att använda flash funktioner som SF bokning borde inte vara några problem, kolla på videor kan bli väldigt laggiga dock. Angående surfa på okänd VPN, jag tar det jag får och hittills är detta det enda som funkar för mig.
såg att cloud browse fanns att tillgå via ‘öppna’ kanaler också, men tyvärr verkar ‘programmet som man inte får nämna vid namn’ ur funktion ikväll.
verkar gälla cydia och rock också….Lite mer om Cloud Browse, hoppas bara deras server inte belastas för mycket nu när fler kommer att använda den. Jag kommer iaf skaffa riktig account så fort det blir tillgängligt för att slippa allt lagg.
While Apple, Adobe argue, Flash at last comes to iPhone – Computerworld Blogs
Varför går det inte att surfa med Cloud Browse när man använder 3g nätet??
Men hur gör man ett amerikanskt konto? Vill med hämta cloud browse. Och eftersom den är gratis så kan man väl göra den till .ipa???
När jag startar CloudBrowse så står det att den endast är gratis för us och canada så jag måsste köpa premium? Men hur vet den om att min iphone e svensk?
För att du har din iPhone på svenska registrerad till en svensk telefonoperatör i Sverige?
Köp premium i en månad eller den billigaste. Du kan åtminstonde prova.@mossarelli 71487 wrote:
För att du har din iPhone på svenska registrerad till en svensk telefonoperatör i Sverige?
Köp premium i en månad eller den billigaste. Du kan åtminstonde prova.Det klart jag vill köpa premium. Problemet är att du måsste ha ett visa kort för att föra över pengar till ditt paypal konto, vilket vissa ej har och det kan man inte göra med pengar i handen vilket är dåligt och vilket gör att vissa inte då kan få in sina pengar på sitt paypal konto. Inte ens paysafe tar dom imot, så det blir svårt ska försöka:)
Din sambo, mor eller far har säkerligen VISA. Har inte du det så kan du skaffa den billiga VISA utan kredit som kostar lika mycket per år som Maestro och alla hans kompisar.
@mossarelli 71531 wrote:
Din sambo, mor eller far har säkerligen VISA. Har inte du det så kan du skaffa den billiga VISA utan kredit som kostar lika mycket per år som Maestro och alla hans kompisar.
Jaha oki trodde man var tvungen att vara 18år för VISA utan kredit men aja tack då.
Jaha oki trodde du var 18 år och bara inte skaffat VISA utan kredit men.
@mossarelli 71537 wrote:
Jaha oki trodde du var 18 år och bara inte skaffat VISA utan kredit men.
Ja du
Men hur ska jag lura cloudbrowse att jag jag bor i usa?? Hur vet den att min mobil inte är från usa? Jag har ändras språket till engelska och tagit ur simkortet men det funkar fortfarande inte varför hjälp mig lite!!! Har ej visa kort därför kan jag inte köpa premium.
när jag startar programet säger den cloudbrowse funkar endast gratis i usa/canada. Om du vill använda den köp premium
Den ser det genom ip du kopplar upp mot appstore med.
+ att din appstore konto är registrerad i sverige@iPhoneReservdelar.se 78559 wrote:
Den ser det genom ip du kopplar upp mot appstore med.
+ att din appstore konto är registrerad i sverigeNej för jag har ett americans konto. Jag hämtade ju cloudbrowse från appstore och de funkar endast med americansk konto
man kan även använda sig utav VISA ELECTRON!
@something 78642 wrote:
man kan även använda sig utav VISA ELECTRON!
VAAAAA kan man handla på nätet med visa electron?????? jag har visa electron. Men min lärare säger att man inte kan handla med visa electron på nätet??? Kan man göra det på endast till cloudbrowse eller vadå???
@marieloise 78677 wrote:
VAAAAA kan man handla på nätet med visa electron?????? jag har visa electron. Men min lärare säger att man inte kan handla med visa electron på nätet??? Kan man göra det på endast till cloudbrowse eller vadå???
Nu är det ju inte alla sidor som man får handla på visa electron, men det är många, det du kan göra är att testa att betala en vara på den sidan du ska köpa nått och fyll i ditt kortnummer i “VISA” som kort. på vissa sidor går du vidare och kan slutföra ditt köp, annars får du bara ett meddelande som säger nått liknade som tex ” kontrollera ditt kortnummer ” eller så. då tar dom inte visa electronkort om dom isf inte har eventuellt en visa electron kategori som man kan välja när man ska betala!
@something 78761 wrote:
Nu är det ju inte alla sidor som man får handla på visa electron, men det är många, det du kan göra är att testa att betala en vara på den sidan du ska köpa nått och fyll i ditt kortnummer i “VISA” som kort. på vissa sidor går du vidare och kan slutföra ditt köp, annars får du bara ett meddelande som säger nått liknade som tex ” kontrollera ditt kortnummer ” eller så. då tar dom inte visa electronkort om dom isf inte har eventuellt en visa electron kategori som man kan välja när man ska betala!
Aha oki tack:) Men jag har 0kr på den. Kan jag lägga en 100lapp hoss banken så sätter dom in 100kr i den?? Och du säger att det funkar till cloudbrowse? vad bra:)
@marieloise 78818 wrote:
Aha oki tack:) Men jag har 0kr på den. Kan jag lägga en 100lapp hoss banken så sätter dom in 100kr i den?? Och du säger att det funkar till cloudbrowse? vad bra:)
Du kommer inte att kunna använda cloudbrowse ändå eftersom du kopplar upp dig från Sverige. Det är ditt ip-adress som avslöjar dig inte ditt iTunes konto.
@marieloise 78830 wrote:
jo om jag använder proxy eller?
I teorin skulle det funka, men att koppla upp sig genom ett proxy för att sen koppla upp sig genom ennan proxy (CloudBrowse) verkar inte så smart. CloudBrowse är laggig som den är, tror inte du skulle kunna få ut så mycket av det. Grattis till dig om du lyckas.
Det är ju enklare att koppla sig till sin egen dator med hjälp av JaaduVNC eller liknande.
@ponyboy 78845 wrote:
I teorin skulle det funka, men att koppla upp sig genom ett proxy för att sen koppla upp sig genom ennan proxy (CloudBrowse) verkar inte så smart. CloudBrowse är laggig som den är, tror inte du skulle kunna få ut så mycket av det. Grattis till dig om du lyckas.
Det är ju enklare att koppla sig till sin egen dator med hjälp av JaaduVNC eller liknande.
Tack så mycket för dina svar. Jag använder Logmein istället för jaadVNC och den funkar, Bara det att det drar mycket batteri när du ska behöva ansluta dig till en dator för att vara inne på hemsidor med flash + att du inte får ljudet till din iphone utan den spelas ju upp på datorn i stället, Och jag är ju ute efter att spela upp ljudet i min iphone
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.