flashplayer

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone flashplayer

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tjena ny här på forumet, har precis jailbreakat min 3gs och undrar nu om det finns nån fungerande applikation för att kolla flashfiler ex aftonbladet-tv mm??

snook
    Member
    Post count: 2190

@spliffan 44311 wrote:

Tjena ny här på forumet, har precis jailbreakat min 3gs och undrar nu om det finns nån fungerande applikation för att kolla flashfiler ex aftonbladet-tv mm??

Aftonbladet har ett gratis program i appstore som är just för Aftonbladet Tv.

Sök i Appstore.

I övrigt så finns inget stöd för flash till iPhone.

Flyttar ämnet till passande forumdel.

spliffan
    Member
    Post count: 3

allright schysst!:)

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Nej Apple tar inte tummen ur …. fast att Adobe har gjort allt arbete nu i säkert ett år.
    Flash 10.1 är gjord speciellt för smartphones och den funkar på en iPhone via app och men Apple ska fortsätta sura…

Det kan vi disskutera istället.

TruB
    Member
    Post count: 476

@mossarelli 44319 wrote:

Nej Apple tar inte tummen ur …. fast att Adobe har gjort allt arbete nu i säkert ett år.
    Flash 10.1 är gjord speciellt för smartphones och den funkar på en iPhone via app och men Apple ska fortsätta sura…

Det kan vi disskutera istället.

Jag vill diskutera vad du vet i frågan, för av det jag läst mig till så har adobe gjort 2 saker som apple inte ogillat.
    Dålig performance överlag och Flash Lite, för mobiler vilket dom inte vill ha till iphonen just för att det är bantat.

Har inget som helst intresse av att titta på flash. dom sidor som det kan vara intressant finns det ett app till .

mossarelli
    Member

@trub 44348 wrote:

Jag vill diskutera vad du vet i frågan, för av det jag läst mig till så har adobe gjort 2 saker som apple inte ogillat.
    Dålig performance överlag och Flash Lite, för mobiler vilket dom inte vill ha till iphonen just för att det är bantat.

Har inget som helst intresse av att titta på flash. dom sidor som det kan vara intressant finns det ett app till .

Adobe visade på deras nya show hur de fått in Flash i iPhone.
    Om Apple inte tycker om en bantad version av Flash som är speciellt omkodad för att fungera på en enhet med mindre processorkraft och mindre ram, då får de utveckla det själva. Flash Lite drar mindre kraft, mindre batteri och är väldigt lämpad till att använda på mobila enheter.
    Men vem utav alla företag var inte med på Adobes show? Äpplet.

Så länge Apple inte går ut och säger varför de inte vill ha Flash i iPhonen så tror jag att de inte vill byta till flash bara för att de lagt så mycket pengar på alla youtubefilmer de konverterat till mp4.

TruB
    Member

@mossarelli 44350 wrote:

Men vem utav alla företag var inte med på Adobes show? Äpplet.

right..

@mossarelli 44350 wrote:

Så länge Apple inte går ut och säger varför de inte vill ha Flash i iPhonen så tror jag att de inte vill byta till flash bara för att de lagt så mycket pengar på alla youtubefilmer de konverterat till mp4.

så du menar att alla youtube filer är konverterade till mp4? vet du det kan stämma, men med tanke på att dom konverteras vad du än lägger upp till flv (flashvideo) fil så är det inte speciellt svårt att få till en mp4 fil också om det är nu det dom använder. automatik ftw.
    btw
    “Apple har sedan tidigare deklarerat att företaget inte anser att Flash är tillräckligt bra för att köras på Iphone. Flash anses kräva för mycket datorkraft. Men avsaknaden av Flash gör att många hemsidor inte fungerar ordentligt på Iphone. “
    kommer med källa.
    Metro – Ingen Flash till Iphone

2x

“Apple och Adobe arbetar tillsammans för att göra Flash tillgängligt för Iphone, men Apple ingår inte i de planer som nu offentliggjorts. För Apple, som kör en strikt kontroll över vilka applikationer som kan installeras på en Iphone, skulle ett stöd för Flash innebära en öppen väg in i Iphones webbläsare för alla webbapplikationer. “
    Denna med:
    Metro – Nu fr alla std fr Flash –utom Iphone

mossarelli
    Member

@trub 44382 wrote:

right..

Då kanske jag missuppfattade den biten. Jag ska gå och kolla upp det för att vara riktigt säker.

Nu har jag kollat upp det:
    Open Screen project är Adobes sattsning att få in fler företag att använda Flash Lite för smartphones så har 19 av 20 smartphones gått med i Adobes race att underlätta Flash för de olika plattformerna.
    Och den 20nde som inte har gått med är Apple.

Så jag lyssnade inte riktigt på nyheten om Adobe och Apple för de lät som om Apple stått utanför hela Max-konventet.

Apple har säkert varit med på Max-konventet men de stödjer säkert inte Adobe och Flash Lite.
    @trub 44382 wrote:

så du menar att alla youtube filer är konverterade till mp4? vet du det kan stämma, men med tanke på att dom konverteras vad du än lägger upp till flv (flashvideo) fil så är det inte speciellt svårt att få till en mp4 fil också om det är nu det dom använder. automatik ftw.

Alla youtubefilmer folk har tittat på via iPhonen i youtubeappen har konverterats och lagrats i mp4-format på Apples eller Googles servrar.
    Jag tror inte att alla filmer blev konverterade över en natt när Apple släppte en youtubeapp men varje gång någon tittar på en youtubefilm konverteras den i realtid hos Apple eller Google. Om den redan blivit konverterad en gång, streamas den från en server.
    @trub 44382 wrote:

btw
    “Apple har sedan tidigare deklarerat att företaget inte anser att Flash är tillräckligt bra för att köras på Iphone. Flash anses kräva för mycket datorkraft. Men avsaknaden av Flash gör att många hemsidor inte fungerar ordentligt på Iphone. “
    kommer med källa.
    Metro – Ingen Flash till Iphone

Nej inte på en 1G eller 3G iPhone så är tydligen kraften inte tillräcklig så jag förväntar mig inte flash mer än till 3Gs i första taget.
    @trub 44382 wrote:

2x

“Apple och Adobe arbetar tillsammans för att göra Flash tillgängligt för Iphone, men Apple ingår inte i de planer som nu offentliggjorts. För Apple, som kör en strikt kontroll över vilka applikationer som kan installeras på en Iphone, skulle ett stöd för Flash innebära en öppen väg in i Iphones webbläsare för alla webbapplikationer. “
    Denna med:
    Metro – Nu fr alla std fr Flash –utom Iphone

Öppen väg in i iPhonens webbläsare?
    Så som Adobe presenterade Flash till iPhone så var det svårare att integrera Flash till Safari än att köra flash via en app som konverterar kodspråket så att iPhonen visualliserar Flash.
    Adobe MAX 2009 Keynote

Personligen tror jag att vi kommer att få Flash i iPhone på något sätt. Om vi inte får det i Safari så kanske vi får stöd för FLV (Flashvideo) och då kan vi åtminstonde ta del av filmer från hemsidor samtidigt som vi surfar.
    Om vi får fullt flashstöd i Safari utan att behöva installera en app så blir jag förvånad.

Och om du TruB följt Apple och Adobes ständiga kamp med dem om Flash så tror jag du förstår hur Apple tycker och tänker.

TruB
    Member

@mossarelli 44385 wrote:

Och om du TruB följt Apple och Adobes ständiga kamp med dem om Flash så tror jag du förstår hur Apple tycker och tänker.

fördummande rad, lär av den är du snäll.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.