Fick min iPhone för 4 veckor sedan men p g a lite strul med nummerportering från Telenor mm så har jag ännu inte fått något SIM-kort från Telia. Under tiden jag väntat på SIM-kortet har jag fått jobb i Danmark och flyttar därför dit om en vecka. Mitt stora problem är nu att jag har en iPhone som jag inte har använt än (dock brutit förpackningen för att “klämma” lite på den) och jag kommer inte heller kunna använda den i Danmark utan att ruinera mig. Jag har inte fått första fakturan från Telia än då jag inte anänt mig av deras nät.
Nu undrar jag om det finns någon som vet om det skulle fungera att teckna ett danskt Telia-abonnemang och använda direkt utan att behöva låsa upp och fixa eller om jag kan byta mitt svenska abonnemang mot ett danskt.
Om det finns nån med lite koll på lag och ordning så undrar jag hur det fungerar med “ångervecka”? Telefonen är ju levererad för längesen, men eftersom jag inte börjat använda Telia som operatör borde jag (väl?) ha rätt till ångervecka på abonnemanget när det tas i bruk? Eller?
Har fiskat runt en del nu och inte lyckats hitta något svar än och Telia i Sverige har ingen aning. De hänvisar till Telia i Danmark. Har mailat Telia Danmark men har inte fått något svar än.
Tyvärr verkar det som jag får bita i det sura och antingen köpa loss telefonen eller försöka överlåta abonnemang och telefon till någon annan…
Vore ytterst tacksam för lite hjälp….