Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › FM-sändare
-
AuthorPosts
-
Tjenare!
Snart är det jul och jag funderar på två olika FM-sändare som man hoppas tomten kan komma med. Frågan är vilken som är bättre. Är det så att dyrare är bättre eller är det bara märket som man betalar för?
FM-sändare; FM-sändare (m billaddare) iPhone/3G/3GS | FM-sändare | iPhone 3G/3GS tillbehör | Mailshop.se
Griffins sändare; WEBHALLEN.com [Griffin RoadTrip with Smartscan for iPhone 3G / iPod]
Om ni har förslag på en annan modell så vill jag gärna att den laddar samt har FM-sändare
Mvh Henrik
Jag har tänkt köpa den från mailshop, har hört gott om den
fördelen med den från mailshop är att den fungerar i deras hållare för bilen, medans griffins så måste du ha en smart placering av cigguttaget, och det har inte jag.
kan liksom inte placera en telefon där i min peugeot.
sedan finns det en på onoff, som inte har laddning, som verkar smidig, men som sagt utan laddare så räcker det inte långt.Det är sant! Tänkte inte alls på det.. Jag har ifs ganska bra ställen att lägga iPhonen och samtidigt ha den inkopplad i uttaget. Tror det blir den på mailshop som jag önskar mig.. Vet du hur frekvenserna är? Brusar det mycket?
Tyvärr är min erfarenhet att ljudet blir burkigt och att minsta störning stör……… Jag har haft minst 2 st som jag har blivit riktigt besviken på. Båda kostade över 400 spänn….
//Tommy
Tommy; Vilket märke var det du hade? Jag har haft en billig variant som jag köpte i Italien som funkade ok..
sladdfarmor hade en sorts kasett förut som man kunde köra in stereon och sen en sladd till iphonen… finns dock inte där längre =/ vart kan ja hitta de?
säljs väl på typ teknikmagasinet, classe osv… men du måste ha en 2.5->3.5 adapter, dock tycker jag inte dessa fungerar så bra. blir det för tyst från mp3/iphone så stänger bandet av
tompasod>har haft flera olika till mina mp3 och sonyericsson, och de har fungerat riktigt bra…. men jag har ingen drömstereo i bilen heller, men de har haft ungefär samma kvalite eller bättre än radiokanalerna.
Den bästa jag testat är denna
YouTube – Hands-Free Car Kit & FM Transmitter for the Apple iPhone 3G (iPhone COMPLETE)Jag köpte in några till iPhonetillbehör men har ej hunnit plåta och lägga upp den i butiken ännu.
Återupptar tråden!
Fick en gammal griffinsändare, en iTrip och den fungerar sådär.
Jo, den fungerar om jag vill lyssna på ljudbok osv… men inte med något annat program.
trist när man vill ha upp ljudet från svtplay eller tv4play, gps och liknande.
Nu skiter det sig iofs med gps’n då jag inte kan ha billaddaren med iTrip.Så, dags att shoppa en ny. Den på mailshop ligger bra till hands.
Det finns ett antal som ser likadana ut på tradera. kan man tro att det är likadana sändare. Det viktiga är att de fungerar med hållaren från mailshop.
Fungerar denna i alla program, eller kan man ställa in det?Jag fick en RoadTrip i julas och den är guld värd! Funkar till allt och den är stadig i själva skaftet. Inget brus även om man har 3G/GSM på.
Hum, den kan jag inte ha…. 12v-uttaget sitter så dumt i bilen. Måste ha en som fungerar med hållaren i fönstret.
Belkin TuneBase FM med handsfree för iPhone – Apple Store (Sverige)
Belkins Tunebase fm….
någon som testat denna, finns för 799 i teknikmagasinets katalog, dock inte på hemsidan….
enda nackdelen då är väl om man har laddaren vid handbromsen och samtidigt vill nyttja gpsen….Köp en FM-sändare som kopplas till 3,5 mm uttaget istället då? 🙂
Har testat, men de har fungerat sådär. De brukar tappa sändning så fort det blir tyst i iPhonen
Jag kör med den här och det funkar för mig.
Funderar köpa bilpaket FM från mailshopen:
Bilpaket FM | Biltillbehör | iPhone | Mailshop.se (Sverige)Kan någon berätta om ljudet är ok i denna?
Bilhållaren sitter perfekt, kanske inte riktigt lika bra som iBil på kaptenx.se, men riktigt bra. Har en sådan som sitter fast som sjutton i rutan!
Sändaren lär vara vettig, har jag hört av andra, högra upp i tråden.@kurtson 60341 wrote:
Bilhållaren sitter perfekt, kanske inte riktigt lika bra som iBil på kaptenx.se, men riktigt bra. Har en sådan som sitter fast som sjutton i rutan!
Sändaren lär vara vettig, har jag hört av andra, högra upp i tråden.Tack för berömmet av iBil hållare och flikar in att vi har denna som är mycket bra.
FM Sändare till iPhone & iPodEller detta paket såklart
FM iBil Hållare-paketHmm har stött på ett mindre problem nu när ja skulle beställa fm sändare och lite annat från KaptenX.se
Tänkte betala med paypal och när man tryckte betala så kom det upp att ja inte kunde utföra beställningen pga mitt kort, men jag har verifierat visa kort så det ska fungera.
och nu står det inne på mitt konto på kaptenx.se att jag har gjort en order och statusen är: VäntarSå ja vet inte riktigt om det är betalt, men inga pengar har dragits från mitt konto.
tacksam för snabbt svar 😛
Titta om inte nordicappleparts.com inte har sådana dem har rätt mycket såna saker och rätt trevliga priser.
@raekan 63631 wrote:
Hmm har stött på ett mindre problem nu när ja skulle beställa fm sändare och lite annat från KaptenX.se
Tänkte betala med paypal och när man tryckte betala så kom det upp att ja inte kunde utföra beställningen pga mitt kort, men jag har verifierat visa kort så det ska fungera.
och nu står det inne på mitt konto på kaptenx.se att jag har gjort en order och statusen är: VäntarSå ja vet inte riktigt om det är betalt, men inga pengar har dragits från mitt konto.
tacksam för snabbt svar 😛
Hej, det är jag som driver KaptenX,
Har du ett Swedbank kort knutet till till Paypal så är det ett problem. Jag kontaktar dig på telefon under dagen.
//Glenn@dojdoj 63649 wrote:
Hej, det är jag som driver KaptenX,
Har du ett Swedbank kort knutet till till Paypal så är det ett problem. Jag kontaktar dig på telefon under dagen.
//Glennjapp det har jag, de va någon som hade ringt strax innan tolv, men kunde inte svara 😛 finns tillgänglig nu.
Pls, fortsätt detta via PM ;)/Freebo
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.