Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Föra över filer till iPhonen
-
AuthorPosts
-
Hej jag undrar hur man för över filer till iphonen utan att synkronisera med iTunes. För när jag synkroniserar med iTunes så försvinner allt gammalt.
ex, jag hade ett bildalbum ( förutom kamerabilder) och sedan så skulle jag få över ett till album, men när ja då synkroniserade så tog den bort det gamla albumet och ersatte med det nya.
Skulle verkligen behöva hjälp 🙂PS. Är det nån som vet när installer eller något liknande kommer till iPhone 3G?
Tack!
@frenne 8378 wrote:
Hej jag undrar hur man för över filer till iphonen utan att synkronisera med iTunes. För när jag synkroniserar med iTunes så försvinner allt gammalt.
ex, jag hade ett bildalbum ( förutom kamerabilder) och sedan så skulle jag få över ett till album, men när ja då synkroniserade så tog den bort det gamla albumet och ersatte med det nya.
Skulle verkligen behöva hjälp 🙂PS. Är det nån som vet när installer eller något liknande kommer till iPhone 3G?
Tack!
Tycker också det är en enda röra detta med synkroniseringen, bilder försvinner, program försvinner sen kommer dom tillbaka osv. Om något suger med denna annars underbara telefon så är det just filöverförings-biten. iTunes är helkasst, undrar vad det var för undernärd tomte som uppfann skiten. 😀
För att kunna använda installer (“Cydia” för iphone 3G) måste du först jailbreaka den.
Instämmer 🙂
Okej, har kollat upp nu vad jailbreaka är för något. Vill bara höra; kan de bli nå strul me iPhonen? och isåfall kan man ta total återställning? (från iTunes)varje gång man synkar måste man även synka allt man redan har på iFånen.
detta gör inte att allt gammalt överförs igen utan endast att det inte tas bort (väljer du bort något i synk-listan tolkat iTunes att du inte vill ha kvar materialet)
DiskAid är trevligt för att föra över filer: DiskAid – Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.
Själv har man en Sony Ericsson och den synkar jag aldrig med pc-suite. Ni som tycker iTunes är kasst, om ni har t.ex en låt bland musik högerklicka på den, välj skicka till sen iPhone eller flyttbar disk eller vad ni nu döpt den till. Vet ej om det fungerar på iPhone men kan va värt ett försök?:D
FileMagnet på app-store funkar skitbra!
ett program som heter Datacase kommer inom någon dag, programmet står i Queue hos Apple för att approvas.
DataCase – iPhone File Server and Viewer
verkar bli ett skitbra program.
okej jag ska prova någon av dessa 🙂
Men kan de bli nå strul me iPhonen om man jailbreakar den?@halle 8379 wrote:
Tycker också det är en enda röra detta med synkroniseringen, bilder försvinner, program försvinner sen kommer dom tillbaka osv. Om något suger med denna annars underbara telefon så är det just filöverförings-biten. iTunes är helkasst, undrar vad det var för undernärd tomte som uppfann skiten. 😀
För att kunna använda installer (“Cydia” för iphone 3G) måste du först jailbreaka den.
Det måste bero på användaren för mitt Itunes funkar perfekt, gränsnittet är genealiskt och enkelt.
@trigger_killer 8446 wrote:
Och till Win folket ?
Eeeeh, va? Alla apps i App Store som man köper till sin iPhone har väl inget att göra med om man kör på Mac eller PC? iTunes finns ju till båda vettja 😀
Skulle just se snyggt ut: “Denna appen funkar bara till de som syncar sin iPhone från en Mac” …
Men typ, jag vill lägga in program och filer på min lur, men det sägs att bara Mac-användare har den lyxen. Helvettes, när man vill använda alla 16GB (14) så kan man bara använda luren som en tv-apparat. Men macintosh skrattar när de ligger in fil efter fil. Det är ju också så de får in snygga teman.
@mossarelli 8563 wrote:
Men typ, jag vill lägga in program och filer på min lur, men det sägs att bara Mac-användare har den lyxen. Helvettes, när man vill använda alla 16GB (14) så kan man bara använda luren som en tv-apparat. Men macintosh skrattar när de ligger in fil efter fil. Det är ju också så de får in snygga teman.
Nänänä, nu har du allt fått det om bakfoten… Vill du styra mer över dina filer kan du använda Disk Mode for your iPhone or iPod Touch ? – Download DiskAid for PC Windows and Mac OSX (som tidigare nämnts) och det finns både till Mac och PC. Vill du kunna ändra teman och sånt shit så måste du jailbreaka luren och det funkar också på PC, har du inte sökt på forumet? Det finns massor av lösningar för BÅDE Mac och PC!
Och när det gäller utnyttja ALLA 16gb… Ta en 320Gb hårddisk t.ex.. Den har fysisk användning på 297,77Gb.. Varför? Läs HÄR !
Varför har alla så svårt för att förstå iTunes? Visserligen gillar jag inte iTunes
för fem öre, men jag vet hur det funkar. Lägg alla bilder (t.ex) du vill ha i
en mapp (rakt upp och ner eller i mappar) och synka sedan den mappen till
din iPhone. När du har nya bilder, så lägger du bara till dom i mappen, och varje
gång du kopplar in telefonen så läggs dom till…Svårt? Nej.
Stämmer, men när man vill ha polarens bilder som ligger på hans data?
Då får man välja på hans eller sina egna.Jag rekommenderar Files i Appstore
Programmet klarar i stort sett alla format som Iphonen känner till som pdf,word,excel,mp4 filmer, bilder!
Det krävs att man har ett WebbDAV protokoll.
I WinXP är det lätt att ansluta till files, men hade problem med Vista.Sen använder jag Total commander med en plugin för att komma åt Iphonen med hjälp av usb kabeln, Helt suveränt om man vill föra över tex. större filmer!
@hexenhammer 8590 wrote:
Varför har alla så svårt för att förstå iTunes?
Därför att det suger, är rörigt och totalt onödigt samtidigt som det är väldigt ologiskt. Biten med bilderna förstår jag, men jag har fortfarande mycket problem med att lägga in musik, eftersom man måste hålla på skapa spellistor och skit iställer för att bara föra över hela mappen innehållande låtarna.
Hur funkar det om man är hemma hos polaren och lite sugen på musik från hans itunesbiblio? Vet att jag testade med min touch nån gång tidigare, det funkar bara att synka sin telefon med en dator? Eller, ja, hur GÖR man?
Varför gör ni det så svårt för er? Kryssa i rutan “Hantera musik och filmer manuellt” eller liknande. Sen så för du över grejerna du vill ha. Synkar aldrig min iPhone. Synkade aldrig min iPod nano 3G eller min iPod nano 2G heller 😀
@ekkg 8908 wrote:
Varför gör ni det så svårt för er? Kryssa i rutan “Hantera musik och filmer manuellt” eller liknande. Sen så för du över grejerna du vill ha. Synkar aldrig min iPhone. Synkade aldrig min iPod nano 3G eller min iPod nano 2G heller 😀
Så gjorde jag med min iPod Touch, lade över musik både från jobbdatorn och hemdatorn. Min sprillans iPhone vill inte göra så den vill bara köra mot ett iTunes-bibliotek i taget. Finns det nån inställning att välja så att man kan köra på som tidigare och lägga över filer från vilket iTune-bibliotek som helst?
@halle 8896 wrote:
eftersom man måste hålla på skapa spellistor och skit iställer för att bara föra över hela mappen innehållande låtarna.
Visst skojar du? Du kan dra mappen direkt till din iPhone i iTunes om du kryssar i “Hantera musik och filmer manuellt”
Problemet med alla som klagar är att ni inte riktigt försökt lära er.
Precis som en van Windows-användare skulle ge sig in på t.ex. något Unixbaserat OS, inte riktigt klara av att installera ett program sedan formatera partitionen och hoppa in på ett internetforum för att sprida dynga om vilket skit-OS de just kommit över.Skulle du dock FÖRSÖKA, så skulle du se att iTunes inte alls är skit, utan att (i vanlig apple-anda) iTunes är ett simpelt men ändå så användbart program.
@geezarn 8586 wrote:
Nänänä, nu har du allt fått det om bakfoten… Vill du styra mer över dina filer kan du använda Disk Mode for your iPhone or iPod Touch ? – Download DiskAid for PC Windows and Mac OSX (som tidigare nämnts) och det finns både till Mac och PC. Vill du kunna ändra teman och sånt shit så måste du jailbreaka luren och det funkar också på PC, har du inte sökt på forumet? Det finns massor av lösningar för BÅDE Mac och PC!
Och när det gäller utnyttja ALLA 16gb… Ta en 320Gb hårddisk t.ex.. Den har fysisk användning på 297,77Gb.. Varför? Läs HÄR !
Oj, mitt nya favoritprogram. Tack du. Men den andra länken fungerade inte, får sitta och plugga på wikipedia då.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.