Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fördelar med 2.0.2?
-
AuthorPosts
-
Hejsan,
Jag köpte en iphone till min flickvän för ett år sedan från int orders. Versionen som sitter i nu är 1.1.4 och har fungerat bra förutom:
Ibland visas endast nummer när någon ringer, även om denna personen är inlagd i telefonlistan.
Språken hänger inte alls med den är för beställd med svenska från Int orders, hon bytte till franska-engelska och nu till svenska. Nu är första menyerna svenska-undermenyer eller mer avancerade på engelska och itunes på franska…
Om jag uppdat till 2.0.2 skulle detta då fixas?
Tackar för svar.
@bboatb 29221 wrote:
Hejsan,
Jag köpte en iphone till min flickvän för ett år sedan från int orders. Versionen som sitter i nu är 1.1.4 och har fungerat bra förutom:
Ibland visas endast nummer när någon ringer, även om denna personen är inlagd i telefonlistan.
Språken hänger inte alls med den är för beställd med svenska från Int orders, hon bytte till franska-engelska och nu till svenska. Nu är första menyerna svenska-undermenyer eller mer avancerade på engelska och itunes på franska…
Om jag uppdat till 2.0.2 skulle detta då fixas?
Tackar för svar.
hur ska du uppdatera till just 2.0.2 ??
varför just 2.0.2 ??
är det en 3G ?? för då ska den låsas…Det är nog en iphone 2G? Antar det eftersom du har 1.1.4 i den.
Vill du ha senaste firmwaren så följ denna guiden iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Den aktiverar och låser upp din iphone 2G med senaste firmwaren 2.2.1.
Kan gärna vara bra att ha backup på kontakterna och bilder osv, för iphonen ställs med fördel in som ny.
@snook 29277 wrote:
Det är nog en iphone 2G? Antar det eftersom du har 1.1.4 i den.
Vill du ha senaste firmwaren så följ denna guiden iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Den aktiverar och låser upp din iphone 2G med senaste firmwaren 2.2.1.
Kan gärna vara bra att ha backup på kontakterna och bilder osv, för iphonen ställs med fördel in som ny.
elle hur XD 1.1.4 :laugh: ja mår inte bra idag,
jättemånga föredelar med 2.2.1 frimwaren…
ja uppdaterade o ch jailbreakade min lärarens 2G från 1.0.4 eller nått till 2.2.1 o hon e heeeeelt nöjd med det, mer stabilt o bättre funktioner, stöder svenska…etc@qeudee 29279 wrote:
elle hur XD 1.1.4 :laugh: ja mår inte bra idag,
jättemånga föredelar med 2.2.1 frimwaren…
ja uppdaterade o ch jailbreakade min lärarens 2G från 1.0.4 eller nått till 2.2.1 o hon e heeeeelt nöjd med det, mer stabilt o bättre funktioner, stöder svenska…etcDet är inte din svenska-lärare va? 😉
Aha!Fjäska ihop ett bättre betyg va?(he-he)
Jaså,kul för dig.Men det motsäger inte mitt tidigare inlägg.(jag veet,jag har taskig humor ibland).
Hej
jag har också en 2G iphone version 1.1.4 (4A102) modem firmware 04.03.13_G som jag köpt i USA för 1 år sedan. Jag har tidigare av misstag uppdaterat iphonen till 2.0 o gått igenom att strul som detta skapade och för att nergradera den till 1.1.4 igen (i somras). Den senaste tiden har jag haft stora problem med avbrutna samtal konstigt nog bara på jobbet, men det stör mig! Nu funderar jag på att uppgradera iphonen till 2.0.XX. Är detta att rekommendera? Det finns väl en massa nya funktioner som kan vara kul att ha? Jag vet inte om jag orkar med 2 förtvivlade dygn med strul och en icke-fungerande mobil (som det blev i somras då jag uppdaterade den i itunes av misstag).
Har du fått uppgraderingen att funka? Är det denna länk jag ska använda? iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone (Mac) [Updated 2.2.1]. Någonannan som har några tips?
glad påsk!@ck123 29504 wrote:
Hej
jag har också en 2G iphone version 1.1.4 (4A102) modem firmware 04.03.13_G som jag köpt i USA för 1 år sedan. Jag har tidigare av misstag uppdaterat iphonen till 2.0 o gått igenom att strul som detta skapade och för att nergradera den till 1.1.4 igen (i somras). Den senaste tiden har jag haft stora problem med avbrutna samtal konstigt nog bara på jobbet, men det stör mig! Nu funderar jag på att uppgradera iphonen till 2.0.XX. Är detta att rekommendera? Det finns väl en massa nya funktioner som kan vara kul att ha? Jag vet inte om jag orkar med 2 förtvivlade dygn med strul och en icke-fungerande mobil (som det blev i somras då jag uppdaterade den i itunes av misstag).
Har du fått uppgraderingen att funka? Är det denna länk jag ska använda? iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone (Mac) [Updated 2.2.1]. Någonannan som har några tips?
glad påsk!ja, helt OK, tur att ni har 2G 🙂 aktivering går utan AT&T kort med QuickPwn när man jailbreakar 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.