Förlänga telia abbonemang.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Förlänga telia abbonemang.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 108

Undrar om någon här vet om det går att förlänga ett abonnemang även fast det fortfarande är tid kvar.
    Jag har ett abonnemang som går ut i april nästa år, men skulle vilja köpa nya iPhonen som kommer nu i höst och förlänga mitt nuvarande abonnemang, eller måste jag snällt vänta tills april nästa år?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag tror att du kan endast förlänga det om det är mindre än 3 månader kvar. Det kan vara lite olika beroende på operatör, vilken operatör har du? Edit: missade rubriken.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Ponyboy har det. Jag vet inte om telia har det som tre (Om man fjäskar in sig för försäljarna så kan man förlänga abonnemanget 6 månader innan) 🙂

Glhf med fjäskandet ^^

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

Jag får pröva med lite fjäsk då när det är dax för realese =)

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@bjornsson 69177 wrote:

Jag får pröva med lite fjäsk då när det är dax för realese =)

Jag har Telia, och jag får förlänga när det är 4månader kvar av bindningstiden!

Zolid
    Member
    Post count: 34

Jag frågade i min Telia butik här om dagen om det gick att köpa en iPhone 4 och tex:

1.Betala det resterande beloppet man har kvar på sin 3gs som man inte betalt.
    2.Betala det resterande beloppet på sin 3gs + abonnemangs avgift för att avsluta abonnemanget i en klump summa.
    3.Förlänga abonnemanget 2år utöver den tiden som redan är kvar.

Svaret jag fick var att det inte gick att betala någon klump summa överhuvudtaget. Så alternativ 1 och 2 skulle inte gå.
    Och på 3an så sa dom att det är först när man bara har 3 månader kvar på din bindnings tid som man kan förlänga den.
    Om man avslutar sitt abonnemang så kommer man fortfarande få sin räkning varje månad (eller var 3je beroende på avtal givetvis) tills dess att abonnemanget går ut.

Läste även att en hade skickat mail till telia och frågat och han fick det här svaret:

“Hej!
    Tack för din förfrågan.

Idag finns inte möjligheten att lösa ditt abonnemang i förtid. Det har under en längre period varit på tal om att man ska kunna lösa ut sitt abonnemang, men vi har i nuläget inte fått någon information när eller om detta kommer att ske. Du kommer troligtvis att kunna köpa Iphone 4 för kontantpris när vi släpper den.

Med vänlig hälsning “

Detta är vad han sa i butiken och han sa att han aldrig varit med om att Telia eller någon annan leverantör vad han visste hade gjort något speciellt erbjudande för att kunna betala av sin gamla lur vid köp av ny.

Nu är ju detta givetvis en iPhone och är en ganska “stor händelse” så det kan ju givetvis ändra sig men risken är enormt liten.

Sen vet vi ju faktiskt inte än om iPhone kommer vara operatörslåst i Sverige eller inte.
    Om vi har tur så blir den ju inte det.
    Så det är bara att hoppas 😛

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Jag kan förlänga mitt telia-abonnemang om jag vill. Dock är jag osäker på ifall jag vill lägga så mycket pengar på en ny mobil. Har betalat 5000 för 3g’n när den kom och 3690 för 3gs på personalpris.

Tror att jag klarar mig fint med 3gs’en till 4g’n sänks i pris 🙂

Zolid
    Member
    Post count: 34

@jonnilsson 69248 wrote:

Jag kan förlänga mitt telia-abonnemang om jag vill. Dock är jag osäker på ifall jag vill lägga så mycket pengar på en ny mobil. Har betalat 5000 för 3g’n när den kom och 3690 för 3gs på personalpris.

Tror att jag klarar mig fint med 3gs’en till 4g’n sänks i pris 🙂

Vadå klarar sig?
    Menar du att du att du inte är fångad i Apples fasta grepp om ditt ha begär och sitter och skakar som en knarkare efter nya telefonen?
    Hmm… kanske bara är jag 😉

Sålde min 3gs 16gb telefon för 3800kr här om dagen innan begangnat priserna tok droppas i sverige.
    Frågan är om man orkar vänta på att den vita kommer eller releasen i sverige.
    Eller ifall man tar och beställer sig en lur från UK via Borderlinx som många gjort och som verkar funka.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.