Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Formatera, installera om iphone 3gs
-
AuthorPosts
-
Tjabba!
Finns det någon riktig hacker här på detta forum som av någon vrickad anledning vet hur man formaterar, eller helt enkelt “blåser” en iphone och sedan installerar om den på nytt? precis som man gör med en dator… skulle hemskt gärna veta om någon, kanske lite mer påläst än mig, skulle kunna lista ut om det går, och om det går, hur man gör?
Tack till alla ni som svarar och visar intresse!:)
@freebo 58817 wrote:
Klicka på återställ i iTunes
H4xx0r!
Om du vill skapa en helt ny tele så är det bara att återställa å sen välja “Ny iPhone”. Om du vill ha dina inställningar så får du välja någon säkerhetskopia som du har.
OBS; Din FW och BB kommer att uppdateras så du kan varken jailbreaka eller låsa upp..
@freebo 58817 wrote:
Klicka på återställ i iTunes
Det är ju inte riktigt så jag menade… tänkte man skulle installera om den helt från början, alltså tömma iphonen på allt, bootroom, baseband fw…allt…så att den bara är en hårdisk. sen installerar man om allt. jag skulle vilja gå tillbaka till fw 3.0.1, men eftersom det inte går att nedgradera för mig så… bara det fanns ett sätt att installera om den.
tack ändå…
Det enda sättet att verkligen tömma en telefon på allt är att logga in som root via SSH och ange kommandot rm -f -r vid rooten. DET VILL DU INTE, för då sitter du verkligen med en tegelsten i din hand.
Installerar du om din fw så får du en ny telefon, orörd, virgin, precis som den var när den kom ur kartongen. Vilken fw version har du idag?
@freebo 58836 wrote:
Det enda sättet att verkligen tömma en telefon på allt är att logga in som root via SSH och ange kommandot rm -f -r vid rooten. DET VILL DU INTE, för då sitter du verkligen med en tegelsten i din hand.
Installerar du om din fw så får du en ny telefon, orörd, virgin, precis som den var när den kom ur kartongen. Vilken fw version har du idag?
Jag har en iphone 3gs 32 gb, fw 3.1.3…den är sim låst, men den är activerad så använder den som ipod… skulle gärna vilja låsa upp den på något sätt…men det är väll bara att vänta på nästa jb/unlock som kommer, därför gick jag in på detta med ominstallation. Men det är för avanserat så jag får vänta eller gå till tre och försöka få den upplåst…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.