Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Formaterat datorn. Vad gör man med iTunes?
-
AuthorPosts
-
Tja
Formaterade datorn nyligen för att den strulade. Måste jag lägga in all musik i iTunes eller kan den föra över informationen från iPhonen på något sätt?
Jag tycker det verkar ytterst konstigt om allt man har på iPhonen försvinner bara för att man formaterar datorn. Hur har Apple tänkt där?
Finns väl program som gör att man överföra från telefonen till datorn.
Du kan dock inte göra detta i iTunes.
Om du inte har en playlist med samma musik i som du har på telefonen så nästa gång du syncar kommer den ta bort allt på telefonen.Musiken försvinner inte såvida du inte synkar musiken. Vill du däremot ha över mer musik måste du lägga in allt i itunes igen, för så fort du synkar musiken kommer itunes plocka all musik på din iphone som inte redan är inlagd i itunes.
Itunes är rena skämtet. Jag hatar det. Fick jag syn på Jobs nere på stan skulle han få sig ett par trasiga glasögon. :D:P
Säkerhetskopieringarna sparas inte på telefonen vad jag vet – utan på datorn. Så om du har formaterat helt och hållet utan att spara desas filer så…
Jag kan ha fel.
@iPhoneinfo.se 12215 wrote:
Säkerhetskopieringarna sparas inte på telefonen vad jag vet – utan på datorn. Så om du har formaterat helt och hållet utan att spara desas filer så…
Jag kan ha fel.
Det är sant, den sparas på datorn. Tänkte bara att man kunde göra en backup nu innan man testar saker, för säkerhetsskull. Det går inte att få över sakerna från telefonen till datorn dock, kan bara säkerhetskopiera innehållet på telefonen så DEN kan restoras med allt sen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.