Förslag till nya forum (Ja nu jävlar)

Front page Forums Övriga ämnen Förslag till nya forum (Ja nu jävlar)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847

Jag är snabb på att hitta nya idéer och de tar inte långt tid mellan svängarna innan jag kommer med något nytt.

Jag vet inte var iPhoneinfo håller hus men han lyser med sin frånvaro när det gäller att inte posta lite här och där. Men nu har jag inte belägg för den här faktan då han faktiskt var inloggad: idag, 22:55.

Men jag tror du gömmer dig här ändå.

Jag vet att vBulletin tillåter oss att skapa olika rubrikskategorier på allra första forumsidan. Tipset är följande:

Lägg Nyheter i en rubrik för sig, längst upp och sedan kläm in en ny forumdel där döpt till: presentationsforum.

I presentationsforumet kan vi därefter lägga två klistrade trådar. En tråd som informerar om våra fina regler och dyligt. Och sen en tråd som visar hur man introducerar sig själv i forumet. En tredje tråd kanske med lite allmänt forumvett eftersom detta är nog ett förstaforum för många användare.

Sen längst ner tillsammans med övrigt så lägger vi ett “feedback”-forum där man kan skapa sånna här trådar och klaga på när folk inte sköter sig eller tvärtom, belöna när folk är helt fantastiska. Rubriken kan heta övrigt och innehålla feedback- och övrigtforumen.

Så det kan se ut ungefär så här:

Toppforum
    Nyheter
    Presentationsforum

iPhone & Tillbehör
    Allt om iPhone 2G
    Allt om iPhone 3G
    Köp & Sälj

Övrigt
    Övriga ämnen
    Feedback

Att tillägga när det gäller presentationsforumet: Vi kan uppmuntra folk att läsa lite infotrådar om de har “de vanliga” frågorna gällande iPhonen. Men om de ställer lite mer komplicerade frågor så kan de bli besvarade i den tråd man presenterar sig själv med.

Jag är också 100% support när det gäller att skapa trådar och information om allt och alla. Så skicka brev till mig eller skriv här i tråden.

Vad tyckes?

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

Ser bra ut! =) Plus lite klister på vanliga frågor och svar som annars dräller i tusentals för att man inte orkar söka!, =)

trigger_killer
    Member

Ser bra ut! =) Plus lite klister på vanliga frågor och svar som annars dräller i tusentals för att man inte orkar söka!, =)

trigger_killer
    Member

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Jag och ett par moderatorer är här varje dag 🙂

Är också medveten om att man kan skapa rubrikskategorier, och det har vi faktiskt gjort 🙂 Men problemet är att dom vägrar visas (rubrikskategorierna är redan skapade), och vi har kollat på det tidigare men inte riktigt fått rätt på det. Men ska kika exakt på vad det är som inte vill funka. Admin-panelen för vBulletin är faktiskt otroligt rörigt.

Men jag/vi är helt med på dina förslag 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

Är också medveten om att man kan skapa rubrikskategorier, och det har vi faktiskt gjort 🙂 Men problemet är att dom vägrar visas (rubrikskategorierna är redan skapade), och vi har kollat på det tidigare men inte riktigt fått rätt på det. Men ska kika exakt på vad det är som inte vill funka. Admin-panelen för vBulletin är faktiskt otroligt rörigt.

iPhoneinfo.se
    Member

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.