Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Försökte återställa iPhonen (inte via iTunes), startar inte längre?
-
AuthorPosts
-
Hej hej.
Mamsen min bestämde sig för att hon ville köpa min gamla iPhone 3G eftersom jag ändå hade köpt 3GS.
Började fixa iordning mobilen åt henne och jag gick in på inställningar -> Allmänt -> Återställ och valde “Radera allt inne håll och inst”.
Mobilen började ladda och ha sig, och sedan gick den inte igång nå mer.
Apple-logon kommer upp, och den runda laddningsbaren som rör sig ibland för att sedan stanna, sedan startar mobilen om och samma sak händer igen.Har provat att starta om den 20-25 gånger, och inget händer när jag kopplar in den till datorn och försöker synka med iTunes heller.
Vad kan vara fel, och viktigast av allt, hur ska jag lösa det?
MVH fecker
@fecker 41262 wrote:
Hej hej.
Mamsen min bestämde sig för att hon ville köpa min gamla iPhone 3G eftersom jag ändå hade köpt 3GS.
Började fixa iordning mobilen åt henne och jag gick in på inställningar -> Allmänt -> Återställ och valde “Radera allt inne håll och inst”.
Mobilen började ladda och ha sig, och sedan gick den inte igång nå mer.
Apple-logon kommer upp, och den runda laddningsbaren som rör sig ibland för att sedan stanna, sedan startar mobilen om och samma sak händer igen.Har provat att starta om den 20-25 gånger, och inget händer när jag kopplar in den till datorn och försöker synka med iTunes heller.
Vad kan vara fel, och viktigast av allt, hur ska jag lösa det?
MVH fecker
Jag gissar att din iPhone var Jailbreakad? Hade samma problem på min gammla det är bara att sätta telefonen i recoverymode. iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode där har du en guide på hur du ska göra för att sätta den i recovery mode. Därefter kommer iTunes att upptäcka din telefon i återställningsläge. Uppdatera/återställ till senaste
firmwire. Sen är det bara att jailbreaka och unlock igen. Jailbreak guide om du använder Windows iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows) du kan om du vill hoppa över till steg tre direkt eftersom du redan har uppdaterat! unlock guide som du gör EFTER jailbreak iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w. Lycka till !@mevvan 41308 wrote:
Jag gissar att din iPhone var Jailbreakad? Hade samma problem på min gammla det är bara att sätta telefonen i recoverymode. iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode där har du en guide på hur du ska göra för att sätta den i recovery mode. Därefter kommer iTunes att upptäcka din telefon i återställningsläge. Uppdatera/återställ till senaste
firmwire. Sen är det bara att jailbreaka och unlock igen. Jailbreak guide om du använder Windows iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows) du kan om du vill hoppa över till steg tre direkt eftersom du redan har uppdaterat! unlock guide som du gör EFTER jailbreak iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w. Lycka till !Fyfan så ultimat, tack så mycket!
Men du, en fråga bara! Jag har ju en 3GS också (som fungerar), när jag väl kopplar in den efter jag har återställt min 3G (den som strular), så kommer väl alla inställningar ersättas med inställningarna/datan för den senaste iPhonen som var inkopplad (alltså att säkerhetskopian kommer skrivas över). Lite suddigt förklarat men du hajar nog!
Kort sagt, kan iTunes hantera flera iPhones? Sist jag gjorde så, så ersattes hela tiden en av dom med den senaste säkerhetskopian. Kan mycket väl ha varit en bugg i iTunes dock.
@fecker 41389 wrote:
Fyfan så ultimat, tack så mycket!
Men du, en fråga bara! Jag har ju en 3GS också (som fungerar), när jag väl kopplar in den efter jag har återställt min 3G (den som strular), så kommer väl alla inställningar ersättas med inställningarna/datan för den senaste iPhonen som var inkopplad (alltså att säkerhetskopian kommer skrivas över). Lite suddigt förklarat men du hajar nog!
Kort sagt, kan iTunes hantera flera iPhones? Sist jag gjorde så, så ersattes hela tiden en av dom med den senaste säkerhetskopian. Kan mycket väl ha varit en bugg i iTunes dock.
Inga problem 🙂
angående flera iPhones på iTunes så har det fungerat för mig så länge jag ställer in den den nya som en ny iPhone. Alltså när du kopplar in din 3GS så kommer det oftast upp en ruta där du kan välja att du antingen ställer in den som en ny iPhone eller använder gammla säkerhetskopian. Lite suddigt förklarat här med men fråga bara om du ej förstår. Slutligen så ska det fungera om du ställer in rätta inställningarna har funkat för mig! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.