Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Förstår inte ?
-
AuthorPosts
-
Hej alla
Sitter med en I4 som har 4.0.1 (8A306) med modemfirmware 01,59,00 USA låst från början, men nu upplåst (telia) med jailbreakme.com osv (köpte den färdig så).Jag har stora problem med mms och ibland när jag drar på telefonen så går det inte ringa på den utan då får jag starta om den igen, då fungerar det.
Hur gör jag nu för att kunna uppdatera till senaste mjukvaran, går det?
går det låsa upp den till tex telia eller är det endast jailbreak som fungerar nu?.Sorry denna info kanske finns någonstans i forumet men jag har inte hittat den.
//G
Öppna cydia och uppdatera/installera om ultrasn0w
@iPhoneReservdelar.se 80788 wrote:
Öppna cydia och uppdatera/installera om ultrasn0w
Hjälpte inte tyvärr fick starta om 2 ggr innan den hittade nätet igen.
@Göktytan 80778 wrote:
Hur gör jag nu för att kunna uppdatera till senaste mjukvaran, går det?
går det låsa upp den till tex telia eller är det endast jailbreak som fungerar nu?.Sorry denna info kanske finns någonstans i forumet men jag har inte hittat den.
//G
Nobody?
@Göktytan 80841 wrote:
Nobody?
01.59.00 går att låsa upp för att kringgå operatörslåset.
Edit: Du måste använda dig utav TinyUmbrella för att bibehålla ditt nuvarande baseband vid en uppgradering till 4.1.
ok nu har jag gjort det med umbrella är det bara att mosa in nyaste mjukvaran via itunes nu?
Sen jailbreaka enligt guiderna, men hur låser jag upp den “operatörsmässigt” ?asså du ni får ursäkta man är ju faktiskt nästa 40 år gammal så man fattar inte allt med jail… osv..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.