Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Försvunna applikationer
-
AuthorPosts
-
Jag hade problem med en “mask” som så många hade, att minnet blev fullt och ju mer man tog bort desto mer fylldes bara på. Löste det genom att söka här på forumet och hittade hur man tog bort vilken fil och hur man gjorde för att bli kvitt problemet, fungerade kanon.
Då kommer vi till problemet som uppstått, precis när allt var löst skulle jag installera lite program som jag plockat bort. Eftersom mina “sidor” inte räcker till så skulle jag via programmet AppIconReorder lägga till en sida och ändra lite positioner på appsen. Jag är klar och då stänger jag av AppIconReorder, som vanligt ställer den in tema eller vad det står, sedan dör iPhonen och går in i “sad mode” eller vad det heter. Startar om och då är alla ikoner borta eller vad man ska kalla det, alla apps om man säger. Men varför jag skrev att alla ikoner var borta är därför att minnet är fortfarande fyllt med alla program om ni förstår mig vad jag menar.
Hoppas jag beskrev hyfsat och att någon kan hjälpa mig, är helt frustrerad.
Är du säker på att du verkligen kör med AppIconReorder? Appen heter numera SBOrganizer… får du inga vettiga svar här rekommenderar jag dig att be jibrilg om support
Det är AppIconReorder, jag visste inte att det fanns en ny variant som du nämner och det kanske är där problemet ligger med. Men jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig, är totalt frustrerad, jag vet inte hur jag ska få bort “datan” från apparna om jag MÅSTE göra så och installera allt på nytt. Givetvis hoppas jag på att det går att återställa eller få in apparnas “ikoner” på något vis….
Testa att avinstallera AppIconReorder och installera appen igen, eller snarare SBOrganizer. Eftersom ingen annan här verkar köra appen så misstänker jag att du står ganska ensam =/
Jag ska testa det, KAN det innebära att apparna kommer tillbaka på det sättet eller är det bara för att “byta” upp mig?
De KAN komma tillbaka, iaf appen Categories agerar på det sättet men som sagt, jag känner inte till AppIconReorder
Tusan, det lyckades inte. Blev ingen skillnad tyvärr. Gjorde såhär:
1. Avinstallerade AppIconReorder
2. Startade om iPhonen
3. Installerade AppIconReorder
4. Startade om iPhonen
5. Starta AppIconReorderVet inte om det var rätt agerat men antar att man inte kan göra fel, utan att det blir samma resultat. Tack för tipset ändå. Har du mer funderingar hur det kan komma tillbaka? För all “data” finns ju liksom kvar.
Skriver igen så jag “höjer” tråden lite…
Ingen som har något tips, är totalt frustrerad, visst jag kan gå med på att förlora alla apps. Men problemet är ju att all data är kvar och då måste jag återställa den och då blir det 3.1.3 och då blir det problem med jailbreak och så vidare….
Har aldrig använt AppIconReorder så jag kan inte säga vad som kan ha orsakat problemet men en bra tips är använda SBSettings för att få fram dina gömda ikoner igen. Öppna SBSettings och tryck på More och sen Hide icons. Om dina applikationer har avmarkerats där så markera dem igen, om inte så avmarkera alla och sen stäng av SBSettings. Efter att SbSettings har respringat reboota din iPhone och gå till samma ställe och aktivera alla dina apps igen.
Om inte det funkar så kan du prova att radera AppIconReorder helt från cydia och radera alla dina applikationer genom att avmarkera dem i iTunes och sen synka. Har inte du alla dina apps i itunes så ska du högerklicka på iPhone ikonen i iTunes och välja Överför inköp. Efteråt ska du backa upp din iPhone med en tidigare säkerhetskopia (en från innan du installerade AppIconReorder) och synka tillbaks dina applikationer med iTunes. Högerklicka på iPhone ikonen och välj Återställ från säkerhetskopia, då kan du välja bland säkerhetskopior från olika datum.
Jag försökte med steg 1 som du sa, att ta bort hide icon, eller rättare sagt alla var förkryssade att dom skulle visas men jag gjorde som du sa, avmarkerade, startade om, markerade, startade om. Dock detta utan resultat igen.
Testade också att ta bort programmet utan resultat.Någon som har ett sista sätt?
Har du sparat din 3.1.2 SHSH via Cydia så verkar det som en återställning skulle vara på sin plats för så där kan du ju inte fortsätta länge till =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.