Fortfarande ingen ljusning på mina Installer app. problem?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fortfarande ingen ljusning på mina Installer app. problem?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej William_3000.

Har inte fått rätsida på mina Installer problem.

Vad jag förstår gav du mig instruktioner kring hur man gör för att återinstallerar Installer app. via Iliberty om man kör PC.

Jag är nu Mac användare vilket medför att t.ex. “Available On Repo” inte finns under menyn “Advanced” så som dina instruktioner angav. Jag utgår från att jag skall göra på något annat sätt om jag kör mac och vore tacksam för om du kunde berätta hur?

Tack på förhand

/Kenna

william_3000
    Member
    Post count: 111

@melodie 4131 wrote:

Hej William_3000.

Har inte fått rätsida på mina Installer problem.

Vad jag förstår gav du mig instruktioner kring hur man gör för att återinstallerar Installer app. via Iliberty om man kör PC.

Jag är nu Mac användare vilket medför att t.ex. “Available On Repo” inte finns under menyn “Advanced” så som dina instruktioner angav. Jag utgår från att jag skall göra på något annat sätt om jag kör mac och vore tacksam för om du kunde berätta hur?

Tack på förhand

/Kenna

Hittade en guide du kan använda dig av: http://hackthatphone.com/112/iphone_apptapp_install_windows.html

Denna guide är dock för windows men du borde kunna använda dig av cyberduck som kompensation för WinSCP som används i guiden…

Kom också ihåg att radera Installer.app i application foldern och starta om telefonen innan du börjar.

PS. Om du vill skicka ett meddelande till en enskild person, skicka ett PM istället för att använda själva forumet 🙂 DS

ptr
    Member
    Post count: 248

vad är det som är så himla jobbigt med att ställa om hela iphonen? skriv en lista på vilka program du använder. kör en recovery, lås upp, gå in i installerar leta reda på alla program och lägg i queue, sista programmet väljer du install och så installeras allt och du kan ta en kaffe. sen kommer du tillbaka och allt är nästan som förut. bara att flytta lite ikoner och små inställningar, tar max 1h. was is das problem? 🙂

haren
    Member
    Post count: 200

@ptr 4141 wrote:

vad är det som är så himla jobbigt med att ställa om hela iphonen? skriv en lista på vilka program du använder. kör en recovery, lås upp, gå in i installerar leta reda på alla program och lägg i queue, sista programmet väljer du install och så installeras allt och du kan ta en kaffe. sen kommer du tillbaka och allt är nästan som förut. bara att flytta lite ikoner och små inställningar, tar max 1h. was is das problem? 🙂

Håller med, har man bara koll på vad man installerat innan så går det fortare att bara återställa!

// h

melodie
    Member
    Post count: 4

Det beror helt och fullt på hur många apps. man har installerat samt hur mycket man modifierat sin telefon i fråga om bakgrunder, ikoner etc. I mitt fall snackar vi om mist en hel dag för att få tillbaka allt så som den ser ut just nu, så glöm idéen att börja om!!

Tids nog kommer dock det uppstå så mycket “fuck up:s” i och med att olika installerade apps. hamnar i konflikt med varandra så jag ändå måste börja om, jag vet. Då kör jag upp den till 1.1.4 🙂

/Kenna

haren
    Member
    Post count: 200

@melodie 4183 wrote:

Det beror helt och fullt på hur många apps. man har installerat samt hur mycket man modifierat sin telefon i fråga om bakgrunder, ikoner etc. I mitt fall snackar vi om mist en hel dag för att få tillbaka allt så som den ser ut just nu, så glöm idéen att börja om!!

Tids nog kommer dock det uppstå så mycket “fuck up:s” i och med att olika installerade apps. hamnar i konflikt med varandra så jag ändå måste börja om, jag vet. Då kör jag upp den till 1.1.4 🙂

/Kenna

en hel dag?

Det kan inte ta mer än en timme att återställa en telefon och lägga in appsen igen!

// h

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.