Förväntat pris i Sverige?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Förväntat pris i Sverige?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Jag funderar på att skaffa en iPhone när den kommer till Sverige, men jag bara undrar ifall någon vet ngefär vad den kommer att kosta?

Jag läste dessutom “FAQ”‘en men jag hittade ingen info där det stod om man kunde använda kontantkort eller inte. någon som vet om det funkar?

iPhone3
    Member
    Post count: 53

@viggetorr 3624 wrote:

Jag funderar på att skaffa en iPhone när den kommer till Sverige, men jag bara undrar ifall någon vet ngefär vad den kommer att kosta?

Jag läste dessutom “FAQ”‘en men jag hittade ingen info där det stod om man kunde använda kontantkort eller inte. någon som vet om det funkar?

jaa om man låser upp den köan man andvända kontant kort.

runt 8-9000 tror jag

Viggetorr
    Member

Måste man låsa upp den även om man köper den i Sverige?:confused:

8-9000? Det låter som väldigt mycket med tanke på vad den kostar i USA…

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

@viggetorr 3626 wrote:

Måste man låsa upp den även om man köper den i Sverige?:confused:

8-9000? Det låter som väldigt mycket med tanke på vad den kostar i USA…

Ja, om jag inte läste fel skulle den vara operatörsbunden till telia. Men om du har telia behöver du inte oroa dig:P.

Viggetorr
    Member

@timmylilly 3631 wrote:

Ja, om jag inte läste fel skulle den vara operatörsbunden till telia. Men om du har telia behöver du inte oroa dig:P.

Jag har Telia, men kan jag använda mitt Telia Kontantkort i den då?

Timmylilly
    Member

@viggetorr 3633 wrote:

Jag har Telia, men kan jag använda mitt Telia Kontantkort i den då?

Ska du kunna, så länge du använder Telia att ringa med så är det lugnt;). Men vänta och se annars. Om jag var du skulle jag beställt från usa för jag tror det kommer vara extremt dyrt i början.

Viggetorr
    Member

Hmm, ja, kanske det. Men då får man ju varken 3G eller den nya kameran.

Timmylilly
    Member

@viggetorr 3636 wrote:

Hmm, ja, kanske det. Men då får man ju varken 3G eller den nya kameran.

Jo det finns nog en chans att den inte kommer långt efter. Märkte att det slutet försäljningen på Apples hemsida och tillverkar den mest modellen med 3g och bättre kamera tror jag. Vi får se;). Själv så tycker jag inte 3G ens är viktigt men men:P.

Viggetorr
    Member

Förstod inte riktigt vad du menade med den meningen…

Heenke
    Member
    Post count: 53

Jag chansar att den kommer ligga på runt 7500!

frieesh
    Member

istället för att chansa så skulle jag tror att apple kör samma taktik som förrut att dollarn är värd 10 svenska kronor.. Så en iphone som i Usa kostar 399 kommer troligen att kosta 3999.. men det är som sagt om dom kör på samma bana som förrut..

rastersize
    Member
    Post count: 26

@viggetorr 3639 wrote:

Förstod inte riktigt vad du menade med den meningen…

Det han menade var ungefär det här: Online Apple Store is Out of iPhones

Se det själv: http://store.apple.com/us

Edit:
    @frieesh 3650 wrote:

istället för att chansa så skulle jag tror att apple kör samma taktik som förrut att dollarn är värd 10 svenska kronor.. Så en iphone som i Usa kostar 399 kommer troligen att kosta 3999.. men det är som sagt om dom kör på samma bana som förrut..

Fast dem kör ju inte på “gånger 10” längre, utan snarare 8.9 till 9 gånger USD priset ((MacBook i SEK) / (MacBook i USD) = 8.91…).
    Så 399 * 9 = 3591 SEK ≈ 3595 SEK.
    Och i det priset ingår ju då också frakt och moms.
    Skulle man ta priset i USD och slänga på moms (för att sedan konvertera till SEK, vilket är ~6 SEK per USD) får man:
    399 * 1,25 * 6 = 2992.5 ≈ 2995 SEK.

Detta ger att iPhonen skulle bli 600 SEK dyrare i Sverige om man inte räknar in frakten från USA till Sverige. Helt okej pris enligt mig.
    Vi får bara hoppas att Apple känner för att räkna som jag, vilket dem borde göra ty de räknar ju sådär på sina andra produkter.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.