Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Fråga ang. aktivering iphone 3gs
-
AuthorPosts
-
Jag har en Iphone 3gs som jag köpt, den är upplåst av Telia. Den är helt ny och inte aktiverad. Killen jag köpt den av fick en ny på garantin och den ska vara upplåst, kan jag sätta in mitt Tele2/Comviq kontantkort och aktivera den i Itunes med det kortet? Eller måste det vara ett Telia sim-kort vid aktiveringen?
Vill inte sabba telefonen när den kommer. Vad kan gå fel?
Han som jag köpte den av sa att det kommer komma upp något i stil med “Lås upphävt” när jag aktiverar den i iTunes första gången. Han sa även att jag skulle höra av mig om det var något krångel med aktiveringen och upplåsningen så skulle han höra med Telia.Mvh
MarcusOm den är upplåst av Telia så går det bra att sätta i ditt Tele2/Qomviq kontantkort.
Ok, så då kan jag sätta in mitt Tele2 sim och aktivera den i iTunes som vanligt?
Tänkte om man behövde ha ett Telia sim vid aktiveringen och sen köra med vilket Sim som helst.@mhenkel 75284 wrote:
Ok, så då kan jag sätta in mitt Tele2 sim och aktivera den i iTunes som vanligt?
Tänkte om man behövde ha ett Telia sim vid aktiveringen och sen köra med vilket Sim som helst.Ta serienumret/IMEI-numret av köparen och ring Telia direkt och fråga om den telefonen är upplåst eller ej.
Nej du behöver inte ett simkort från Telia för att aktivera telefonen om det är som så att den är upplåst.
Skulle den vara låst så kommer du behöva ett telia-kort.
Funkar telefonen inte med tele2-kort så är telefonen låst och säljaren har då ljugit för dig.
@muffins 75285 wrote:
Ta serienumret/IMEI-numret av köparen och ring Telia direkt och fråga om den telefonen är upplåst eller ej.
Nej du behöver inte ett simkort från Telia för att aktivera telefonen om det är som så att den är upplåst.
Skulle den vara låst så kommer du behöva ett telia-kort.
Funkar telefonen inte med tele2-kort så är telefonen låst och säljaren har då ljugit för dig.
Okej, tack för svaret. Då ska jag göra det direkt i morgon!
Är det bara och säga att man ville kolla om en Iphone med det serienumret är upplåst?@mhenkel 75286 wrote:
Okej, tack för svaret. Då ska jag göra det direkt i morgon!
Är det bara och säga att man ville kolla om en Iphone med det serienumret är upplåst?Ja det är bara att säga så.
Du behöver ju inte veta nå sekretessbelagd information. Utan bara om just den enheten är upplåst genom Telia eller ej.Säg som det är.
Du funderar på ett köp och säljaren säljer att denna telefon ska vara upplåst.
Innan du fullföljer en affär vill du dubbelkolla med Telia så att detta stämmer och presenterar då serienumret/IMEI-numret för dom på kundservice och ber de att kolla upp det.Mvh
@muffins 75292 wrote:
Ja det är bara att säga så.
Du behöver ju inte veta nå sekretessbelagd information. Utan bara om just den enheten är upplåst genom Telia eller ej.Säg som det är.
Du funderar på ett köp och säljaren säljer att denna telefon ska vara upplåst.
Innan du fullföljer en affär vill du dubbelkolla med Telia så att detta stämmer och presenterar då serienumret/IMEI-numret för dom på kundservice och ber de att kolla upp det.Mvh
Den var upplåst sa dem på Telia, så nu är jag lugn. Tack för hjälpen! 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.