Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Fråga ang uppdatera jailbreakad iphone.
-
AuthorPosts
-
Tja
Ja som sagt, jag har en 3gs och den är jailbreakad.
Enbart för att använda backgrounder, men nu är det ganska onödigt iochmed nya ios4…
Så nu vill jag uppgradera men vet inte om jag först måste ta bort min jailbreak, jag har letat både här och på flashback plus googlat ikväll men inte hittat nått svar som passar in på mig.
så nu till frågan:
Kan jag bara be itunes uppgradera min iphone eller måste jag ta bort jailbreaken, och hur går jag tillväga? Tycker guiderna som finns här där man nergraderar mobilen verkar sjukt krångliga. cyda/blackrain använder jag.
Bryr mig inte om program försvinner för jag minns vilka jag vill ha och behöver, musik kan jag bara göra en ny spellista när jag orkar och slänga in, bilderna är alla sparade till en folder på datorn.
Mina kontakter kanske inte är sparade än men det borde jag kunna lösa innan.
En kompis till mig uppgradera sin med jailbreak och nu kan han inte köra på 3g nätet, vad beror det på? kommer det kunna hända mig med?
Tack på förhand// Kim
För säkerhetens skull, om din vän hade problem.
Så skapa en säkerhetskopia, återställ för att sedan uppgradera.
@sportlov 69523 wrote:
Tack för snabbt svar, nu kör vi!
Låt det bära eller brista… 🙂
Det vet jag iallafall, för det råka jag gör i förrgår. Återställde, fick ny uppdatering. Jag hade JB med spirit innan, och allt försvann. Efteråt funkade allt som det skulle, så återställer du ska det inte vara några problem! Vet inte om det är det annars heller, men bättre att vara på den säkra sidan! 🙂
@mandinga 69524 wrote:
Det vet jag iallafall, för det råka jag gör i förrgår. Återställde, fick ny uppdatering. Jag hade JB med spirit innan, och allt försvann. Efteråt funkade allt som det skulle, så återställer du ska det inte vara några problem! Vet inte om det är det annars heller, men bättre att vara på den säkra sidan! 🙂
Står att jag har köp som inte är överförda än som jag måste köpa på nytt om jag inte fixar detta innan.
innefattar det program jag köpt som spel osv, eller bara musik?
Hittar förövrigt inte nån sida där alla mina köp är listade så jag kan se vad det är som felar…:P
Är inte blåst när det gäller datorer bara itunes då jag sällan hänger där.
Har du använt dig av install**s något? Kanske inte känner igen dina nerladdade apps därifrån. Har för mig att den har börjat säga ifrån på det!
@mandinga 69527 wrote:
Har du använt dig av install**s något? Kanske inte känner igen dina nerladdade apps därifrån. Har för mig att den har börjat säga ifrån på det!
Aha, jo men det är väll skitsamma om dom försvinner, jaja nog fegat, nu trycker jag på riktigt! tack för all hjälp och trevlig midsommar 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.