Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Fråga gällande garantiärende?
-
AuthorPosts
-
Hej,
Nu är det så att jag ska köpa en beg iphone som är ca 5 månader gammal för 2500 (16gb vit), men hur blir det med garanti ärenden?
Jag har hört lite olika här och där, men det sägs att så länge man har original kvittot så gäller garantin, stämmer detta?Och tycker ni att priset är bra?
@david_90 27509 wrote:
Hej,
Nu är det så att jag ska köpa en beg iphone som är ca 5 månader gammal för 2500 (16gb vit), men hur blir det med garanti ärenden?
Jag har hört lite olika här och där, men det sägs att så länge man har original kvittot så gäller garantin, stämmer detta?Och tycker ni att priset är bra?
är du säker på att det ingen kineskopia elr nått som låter fishy?
@qeudee 27513 wrote:
är du säker på att det ingen kineskopia elr nått som låter fishy?
Jag är alltid noga innan jag betalar och speciellt när det gäller blocket. Nu är det så att killen är ungefär 16-17 år, och jag har även talat med hans far som skulle se till så att allt går bra, jag har bådas uppgifter inkl adress osv.
Kommer nog inte kunna bli mer säkert än detta. Men jag vill ju liksom veta om jag fotfarande har garanti eller inte? Enligt många butiker så går det bra så länge man har Original kvittot kvar osv, någon som kan bekräfta detta?
Edit :
Dessutom, att en person som skriver att telefonen är 5-6 månader gammal och att telefonen är låst till Telia visar ju inte direkt att det är fake? Inget som man skriver om man vill lura folk.
Folk skriver vad som helst för att luras. Jag blev själv lurad på blocket för ett par veckor sen. Kommer aldrig att föra över pengar till någon utan att ha varan i handen.
Och ja, sålänge DU har originalkvittot så har du garanti.
@carpe 27524 wrote:
Folk skriver vad som helst för att luras. Jag blev själv lurad på blocket för ett par veckor sen. Kommer aldrig att föra över pengar till någon utan att ha varan i handen.
Och ja, sålänge DU har originalkvittot så har du garanti.
Jag blev lurad en gång genom tradera, Jag har gjort mycket affärer på Tradera& Blocket och alltid lyckats hålla mig från bedragare. Ett bra tips är att be säljaren scanna sitt legg/körkort och när han skickar paketet då ska det endast ske genon Rekommenderat, Då finns det absolut inget sätt att lura dig där. Skickar han inte paketet då vet du vem personen är, och alla brukar vara rädda för att köparen ska åka ner dit osv.
Betala inte direkt till säljaren i förskott.
Använd någon av de säkra betalningsformer som finns,de är till för att skydda både köpare och säljare.Det kvittar om du har fulla uppgifter om personen, adress, personnummer, bild på körtkort/leg, Ip-nummer. Jag hade allt detta, och blev ändå lurad. Polisanmälde, men det var ändå lönlöst. Polisen gör inte ett smack såvida dom inte får in 100-tals anmälningar på en och samma person.
Hey guys,,,,,,,,,,,
Jag är ny på denna sida. Jag uppskattar information som delas av Carpe
i hans post.really användbart för andra.
tack,,,,,,,,,,,:laugh::P:D:)http://www.internetgirot.se det blir inte säkrare än så.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.