Fråga: JB av 3gs med 3.1.2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Fråga: JB av 3gs med 3.1.2

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag har en iPhone 3gs som för närvarande är jb:ad med Blackra1n och operativsystemet är 3.1.2. När jag var engagerad i detta i vintras gällde det ju att absolut inte uppgradera vidare till 3.1.3 och jag körde istället en fix som “fejkar” för iTunes att jag har 3.1.3. Jag köpte telefonen i oktober förra året och hade turen att få en lur som gick att köra sk untethered JB på så allt har funkat hur fint som helst…

Nu vill jag dock uppgradera till version 4 av operativsystemet och försöker förstå vad jag ska göra för att uppgradera såväl systemet som JB samt behålla alla program och inställningar. Fungerar det? Har sökt i timtal den senaste tiden, men inte hittat de svar jag önskar för att våga testa någon av de varianter som finns. Vad gäller?

Sammanfattning:
    iPhone 3gs 32 mb
    OS 3.1.2 (fejkad till 3.1.3)
    FW: 05.11.07

Har inget behova av att låsa upp telefonen utan bara JB. För övrigt har jag ingen mac utan jobbar uteslutande på pc.

Tacksam för tips om hur jag går vidare.

/Fredrik

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Hur enkelt som helst om du inte har behov av att låsa upp (ultrasn0w)
    uppdatera till 4.1 ladda ned greenpois0n här greenpois0n – Mmmm…pois0n och jailbreaka din telefon

grevpost
    Member
    Post count: 2

@iPhoneReservdelar.se 81470 wrote:

Hur enkelt som helst om du inte har behov av att låsa upp (ultrasn0w)
    uppdatera till 4.1 ladda ned greenpois0n här greenpois0n – Mmmm…pois0n och jailbreaka din telefon

Tack för svar. Jag ska alltså först uppgradera till senaste OS-versionen genom iTunes och därefter köra greenpo1son? Korrekt uppfattat? Vad händer under tiden med mina gamla applikationer och inställningar som jag kört via Cydia och Rock? Kommer de att vakna till liv när jag jb:ar på nytt?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du kommer behöva installera om dina apps från cydia (rock finns inte längre)
    risken är också att en del av de inte är uppdaterade för ios4
    Glöm inte att säkerhetskopiera din telefon först

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.