Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Fråga om 3.1.3, jailbreak och formaterad dator
-
AuthorPosts
-
Hej på er!
Jag efter en hel del problem med min dator precis tvingats installera en ny C-enhet på datorn vilket gör att jag inte har kvar applikationerna i datorn. Tidigare hade jag jailbreakat Iphonen (har version 3.1.3 (7e18) och modemfirmware 05.12.01)och sägas ska det tidigare har fungerat väl med att installera applikationer och sådant. Jag har inte sparat någon SHSH såvitt jag vet.Nu har jag några frågor till någon som orkar fundera och besvara (sägas ska att jag läst en hel del i forumet för att se om frågan diskuterats tidigare, men inte hittat någon sådan tråd).
Jag har allltså ännu inte kopplat in iphonen till datorn av rädsla att iphonen ska återställas… Har alltså en del applikationer på iphonen som inte finns på datorn eftersom hårddisken är ny.
1. På datorn finns en väldigt åldersstiget Itunes (typ 4.1). Vilken Itunes bör jag ladda hem?
2. Vad händer om jag kopplar in sladden? Börjar den återställa med en gång då (har för mig att det hände för ett halvårsedan)?
3. Jag har en del lagligt köpta applikationer samt andra som inte är köpta på det viset på iphonen som inte finns på datorn eftersom hårddisken är ny. Är dessa applikationer att anse som borta om jag kopplar in sladden?Ja, det var några frågor som jag hade.
Tack så länge!
installera senaste iTunes, koppla in telefonen till datorn och avbryt eventuella synkroniseringsförsök. Logga in i med ditt iTunes-konto på datorn, högerklicka på telefonen och välj Överför Inköp
Detta för över dina köpta applikationer till datorn, dina STULNA apps vette sjutton vad som händer med men det bryr vi oss mindre om här – det är ingenting vi diskuterar helt enkelt.
Stort tack för ditt inlägg. Tror dock att du missuppfattade vad jag skrivit (blev faktiskt lite ledsen när du skrev så…)
Min avsikt var inte att diskutera olagliga eller stulna applikationer. Vad jag menade med mitt inlägg var att det finns applikationer som jag handlat på Itunes och genom iphonen för kronor på mitt Itunes-konto samt sådana applikationer som jag inte handlat för pengar (jag har använt en applikation som heter Cydia och laddat ner program till iphonen, men det är väl inte sjutton samma sak som att de är stulna eller har jag fel?). Jag har faktiskt för mig att jag har några applikationer som jag köpt via Cydia – vet du hur man man tillbaka dom?
Hur som helst, tack för ditt svar.
Ok ok 🙂 Cydia-applikationerna laddar du ned igen gratis – så länge du identifierar dig under processen med ditt Google Mail eller Facebook-konto. Du behöver alltså inte betala igen. Klicka bara på Purchase-knappen och tala om vem du är så laddar du ned appen gratis, eventuell omregistrering av appen brukar ske när du startar den första gången.
Det var inte min avsikt att sabla ned dig 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.