fråga om rollback på iphone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak fråga om rollback på iphone 3G

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Halloj

som många har man vart dum o oaktsam o uppdaterat sin Iphone till 2.2.1 med den nya firmware modem 2.30.03
    fråga som jag har grubblat över samt letat efter men har inte hittat rätt på

då jag köpte min Iphone då den kom ut i oktober förra året från ( Telia som vissa tydligen gillar sj så hatar jag dom :rolleyes: IQ befriade blodsugande mongo fuck vampyrer men nog om Telia jag undar då jag köpte den då den kom ut kan jag köra en rollback på systemet så den kommer tillbax till
    2.2 där det är fortfarande möjligt att låsa upp den

om ja…. plz berätta steg för steg ( då hacking av Iphone är fortfarande nytt för mig )

MVH
    Kain

snook
    Member
    Post count: 2190

@kain 32314 wrote:

Halloj

som många har man vart dum o oaktsam o uppdaterat sin Iphone till 2.2.1 med den nya firmware modem 2.30.03
    fråga som jag har grubblat över samt letat efter men har inte hittat rätt på

då jag köpte min Iphone då den kom ut i oktober förra året från ( Telia som vissa tydligen gillar sj så hatar jag dom :rolleyes: IQ befriade blodsugande mongo fuck vampyrer men nog om Telia jag undar då jag köpte den då den kom ut kan jag köra en rollback på systemet så den kommer tillbax till
    2.2 där det är fortfarande möjligt att låsa upp den

om ja…. plz berätta steg för steg ( då hacking av Iphone är fortfarande nytt för mig )

MVH
    Kain

Har den rätt bootloader så kan det gå, i Cydia finns ett program som kan nedgradera tillbaka till 2.2´s baseband.

Då måste du jailbreaka din lur först, det kan du titta på här iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)

Sen söker du på “baseband” i Cydia.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Detta är något som många råkat ut för.Har du fel bootloader så är i dagsläget 2saker möjliga:
    Fakesim,typ rebelsim eller liknande,funkar oftast inte helt 100%.
    Skaffa ett abb hos telia.
    Vilket du väljer är din ensak!
    Att den var operatörslåst fick du väl veta när du köpte den?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.