Fråga om telia abonnemang. Kan man använda refill kort?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fråga om telia abonnemang. Kan man använda refill kort?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej jag har tänkt att köpa en iphone på telia med abonnemang, men jag vill ha mitt refillkort i den.. Går det ?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@sp8ed 30515 wrote:

Hej jag har tänkt att köpa en iphone på telia med abonnemang, men jag vill ha mitt refillkort i den.. Går det ?

är det ett telia-kort?

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

Hej.

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice och jag tänkte ge dig ett svar på din frågeställning här.

Ja man kan använda en iPhone som är köpt med ett Telia abonnemang tillsammans med ett Telia Refill kort. Telefonen är operatörslåst till i detta fall Telia. Sedan spelar det mindre roll om du har ett Telia refill eller ett Telia abonnemang i den. Jag vill dock påpeka att använda ett Halebop kort inte fungerar trots att Halebop använder Telias nät.

Mvh
    Anders Häll
    Telia Kundservice.

dimidius
    Member
    Post count: 8

@teliakundservice 30766 wrote:

Telefonen är operatörslåst till i detta fall Telia. Sedan spelar det mindre roll om du har ett Telia refill eller ett Telia abonnemang i den. Jag vill dock påpeka att använda ett Halebop kort inte fungerar trots att Halebop använder Telias nät.

Tyvärr tror jag du är felinformerad Anders.
    Telefoner som är operatörslåsta till Telia har alltid (så vitt jag vet och vad jag testat) fungerat med halebop, så även i detta fall. Finns flertalet bevis på detta i forumet och runt om på Internet.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om nu trådskaparen ändå ska ha abbonnemang så kanske det är rätt meningslöst med refill,såvida han inte ska göra slut på pengarna på det och sen byta kort.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@dimidius 32597 wrote:

Tyvärr tror jag du är felinformerad Anders.
    Telefoner som är operatörslåsta till Telia har alltid (så vitt jag vet och vad jag testat) fungerat med halebop, så även i detta fall. Finns flertalet bevis på detta i forumet och runt om på Internet.

Har också hört detta…
    …låter som om Felia vill ha kvar sina kunder genom att säga att det inte går :laugh:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.