Fråga:Ta reda på hur iphonen är upplåst?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Fråga:Ta reda på hur iphonen är upplåst?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Tjenare

Jag har en Iphone som är operatörsupplåst och jailbreakad MEN jag vet inte om den är operatörsupplåst “på riktigt” eller genom en jailbreak.
    Min telefon (3gs) har 3.1.2 nu och jag vill updatera men vill inte riskera att den blir låst.
    Därför undrar jag om man kan kolla hur den är upplåst, “på riktigt” eller genom JB.

Tjipp

smeko
    Member
    Post count: 14

@lardas 81586 wrote:

Tjenare

Jag har en Iphone som är operatörsupplåst och jailbreakad MEN jag vet inte om den är operatörsupplåst “på riktigt” eller genom en jailbreak.
    Min telefon (3gs) har 3.1.2 nu och jag vill updatera men vill inte riskera att den blir låst.
    Därför undrar jag om man kan kolla hur den är upplåst, “på riktigt” eller genom JB.

Tjipp

Vet du operatören kan du ringa och fråga dem och ange ditt imei nummer kanske. Du får återställa den i Itunes och sätta in ett annat sim kort, i värsta fall låser telefonen sig för att det inte finns någon unlock till senaste baseband.

Lardas
    Member

Grejen är att jag inte vet det häller.
    I Iphonen står det att jag har operatör Carrier 5.0 och jag tror att telefonen är från Frankrike då den hade franskt tangentbord ovs när jag fick den.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Inställningar > Allmänt > Om <— Leta reda på modellnamn.

Lardas
    Member

Allright, vad menas då med MC133FB?
    Jag är inte så high på allt detta 😛

muffins
    Member

Den är låst till antingen LuxGSM eller Tango i Luxemburg. Så du får antingen sätta dig i ett långdistanssamtal till dom och fråga om telefonen är upplåst genom apple/iTunes eller ta en våghalsig tur och återställa telefonen.

Har du cydia installerat?
    Kolla upp om ultrasn0w/blacksn0w är installerat. Avinstallera det isf, starta om telefonen.
    Får du fortfarande täckning så är den upplåst genom apple/itunes. Får du ingen kontakt med telefon-nätet så är den låst till operatör.

Luxemburg
    LUXGSM

MB489FB/A
    MB496FB/A
    MB500FB/A
    MC131FB/A
    MC132FB/A
    MC133FB/A
    MC134FB/A

——————————

Luxemburg
    Tango

MB489FB/A
    MB496FB/A
    MB500FB/A
    MC131FB/A
    MC132FB/A
    MC133FB/A
    MC134FB/A

Lardas
    Member

Hmm det var ju måttligt goda nyheter.
    Jag har kollat igenom cydia och varken ultrasn0w eller blacksn0w är installerat.
    Jag velar över hur jag ska göra, man vill ju inte så gärna ringa och tjattra med Luxemburg.
    Tack för att du tar dig tid att svara!

muffins
    Member

Det är dessa olika alternativ jag kommit på som jag skrev tidigare. Mer hjälp än så kan jag tyvärr inte vara. Utan valet ligger hos dig.

Hoppas det löser sig för dig!

Mvh

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.