Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Fråga:Ta reda på hur iphonen är upplåst?
-
AuthorPosts
-
Tjenare
Jag har en Iphone som är operatörsupplåst och jailbreakad MEN jag vet inte om den är operatörsupplåst “på riktigt” eller genom en jailbreak.
Min telefon (3gs) har 3.1.2 nu och jag vill updatera men vill inte riskera att den blir låst.
Därför undrar jag om man kan kolla hur den är upplåst, “på riktigt” eller genom JB.Tjipp
@lardas 81586 wrote:
Tjenare
Jag har en Iphone som är operatörsupplåst och jailbreakad MEN jag vet inte om den är operatörsupplåst “på riktigt” eller genom en jailbreak.
Min telefon (3gs) har 3.1.2 nu och jag vill updatera men vill inte riskera att den blir låst.
Därför undrar jag om man kan kolla hur den är upplåst, “på riktigt” eller genom JB.Tjipp
Vet du operatören kan du ringa och fråga dem och ange ditt imei nummer kanske. Du får återställa den i Itunes och sätta in ett annat sim kort, i värsta fall låser telefonen sig för att det inte finns någon unlock till senaste baseband.
Grejen är att jag inte vet det häller.
I Iphonen står det att jag har operatör Carrier 5.0 och jag tror att telefonen är från Frankrike då den hade franskt tangentbord ovs när jag fick den.Inställningar > Allmänt > Om <— Leta reda på modellnamn.
Allright, vad menas då med MC133FB?
Jag är inte så high på allt detta 😛Den är låst till antingen LuxGSM eller Tango i Luxemburg. Så du får antingen sätta dig i ett långdistanssamtal till dom och fråga om telefonen är upplåst genom apple/iTunes eller ta en våghalsig tur och återställa telefonen.
Har du cydia installerat?
Kolla upp om ultrasn0w/blacksn0w är installerat. Avinstallera det isf, starta om telefonen.
Får du fortfarande täckning så är den upplåst genom apple/itunes. Får du ingen kontakt med telefon-nätet så är den låst till operatör.Luxemburg
LUXGSMMB489FB/A
MB496FB/A
MB500FB/A
MC131FB/A
MC132FB/A
MC133FB/A
MC134FB/A——————————
Luxemburg
TangoMB489FB/A
MB496FB/A
MB500FB/A
MC131FB/A
MC132FB/A
MC133FB/A
MC134FB/AHmm det var ju måttligt goda nyheter.
Jag har kollat igenom cydia och varken ultrasn0w eller blacksn0w är installerat.
Jag velar över hur jag ska göra, man vill ju inte så gärna ringa och tjattra med Luxemburg.
Tack för att du tar dig tid att svara! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.