Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Frågor ang Jailbreak (10000;e gången) :)
-
AuthorPosts
-
Hejsan, som rybriken lyder så vill jag ha lite frågor ang jailbreak av iphone 3g 3.0.
1. När Jailbreak prossesen är klar i Redsn0w, ska jag då dra ut kabeln från telefonen och låta den reboota. eller låta den vara i? detta frågar jag eftersom att den kanske börjar synca med iTunes om den sitter i, som kanske stör jailbreaket.
2. Om jag vill återställa min telefon, så kan jag väl hålla nere Home+Power i 30 sec?
3. Vad är detför skillnad att återställa telefonen med Home+Power och att återställa i iTunes?
4. Finns det något jag borde tänka på i Redsn0w som inte står på iclarified.com’s guide? 😛
Vore tacksam för alla svar 😛
2. nej, då rebootar du den bara =startar om, tömmer minnet.
3. kör du home/power knappen startar du bara om som sagt, återställer du i iTunes installerar du om mjukvaran i telefonen.
okej tack 😉
nu fattas bara svar på fråga 1 o 4
1. Det spelar ingen roll 🙂
4. Kanske att om du installerar Icy, så öppna Cydia innan du öppnar Icy.. Men installera helst inte Icy! 😉 Verkar vara mkt problem med det 🙁
@mekke 38305 wrote:
1. Det spelar ingen roll 🙂
4. Kanske att om du installerar Icy, så öppna Cydia innan du öppnar Icy.. Men installera helst inte Icy! 😉 Verkar vara mkt problem med det 🙁
Okej hehe, men jag vill inte ha Icy endå 🙂 Jailbreakar luren i veckan då 😀
Men min kompis sa att han ställde luren i DFU-mode och sen återställde när hans krånglade i jailbreak. Hur gör jag det? 😀
@steffeiphone 38310 wrote:
Okej hehe, men jag vill inte ha Icy endå 🙂 Jailbreakar luren i veckan då 😀
Men min kompis sa att han ställde luren i DFU-mode och sen återställde när hans krånglade i jailbreak. Hur gör jag det? 😀
Aha okej, så ställa den i DFU mode och sen klicka återställ i iTunes som vanligt? 😀
@steffeiphone 38313 wrote:
Aha okej, så ställa den i DFU mode och sen klicka återställ i iTunes som vanligt? 😀
Ja 🙂
slaneby
July 23, 2009 at 23:17Post count: 0@mekke 38305 wrote:
Men installera helst inte Icy! 😉 Verkar vara mkt problem med det 🙁
Cydia & Icy har problem att fungera ihop verkar det som ja, fick återställa och
installerade bara Cydia. Icy tanka jag ner manuellt efter installation och det fungerar problemfritt utan crash & konflikter 🙂Det verkar som om man måste öppna Cydia så att det får konfigurera sej lite innan man öppnar Icy, annars skiter det sej 😛 Men jag vet inte, har inte provat 😉
Okej bra att veta om icy, tack 🙂 men de programmen jag vill ha finns bara i cydia så kommer nog ändå inte ha icy 😛
Måste iPhonen vara i DFU-mode för att kunna återställas? ”/
Som mekke säger så MÅSTE man öppna cydia först. Annars när man ska öppna cydia så kommer det att krasha under starten, och då är det bara att återställa och göra allt från början igen 🙂 (Det hände för mig :P)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.