Frågor angående Jailbreak med Telia-iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Frågor angående Jailbreak med Telia-iPhone

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 148

Har en i princip ny iPhone med Teliakort.

Just nu har jag 2.1 mjukvaran och funderar på att jailbreaka, tittade i den här tråden:

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2531-2-2-utan-att-uppdatera-baseband-med-windows-laes-haer.html

Använd den här länken om du använder Telia (eller någon annan officiell operatör):
    Demonoid.com – iPhone 3G 2.2 5G77 Custom Restore ipsw for offical carrier
    (Innehåller det gamla basebandet samt jailbreak)

2. Öppna iTunes, koppla in din iPhone 3G, tryck ner “Shift”-tangenten och tryck på “Återställ”. Nu borde du kunna välja din custom firmware som du laddade ner i steg 1.

3. Vänta medan iTunes säkerhetskopierar och uppdaterar.

4. Voila! Nu har du en iPhone med firmware 2.2 och jailbreak fast utan det nya basebandet trots att du använder Windows.

Då undrar jag;

– Jag har säkerhetskopierat telefonen.
    Om vi säger att jailbreaken går fel, kan jag koppla in telefonen i iTunes och klicka på “Återställ från säkerhetskopiering”? Var gör man det i sådana fall?

– Behöver jag bara göra så som det står i instruktionerna så får jag 2.2 utan nya basebandet och dessutom en jailbreakad telefon? Någon som testat som också har Telia att det fungerar bra?

Tack för hjälp!

Zike
    Member
    Post count: 571

om du planerar att fortsätta använda telia gör det inget om du uppdaterar Basbandet.

Och om nånting går fel så är det bara att återställa, då finns det inga spår kvar på telefonen att den någonsin blivit jailbreakad

Zike
    Member

om du planerar att fortsätta använda telia gör det inget om du uppdaterar Basbandet.

Och om nånting går fel så är det bara att återställa, då finns det inga spår kvar på telefonen att den någonsin blivit jailbreakad

Zike
    Member

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.