Frågor angående Jailbreak till 2.2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Frågor angående Jailbreak till 2.2

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej
    Jag ska nu för första gången jailbreaka min iphone 3g telia.

Har inget intresse av att låsa upp för andra operatörer då jag ändå kör telia som jag köpt den hos.

Är den här guiden den rätta för mig som använder pc?
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)

Efter att jag har gjort jailbreakat, kan jag då direkt synka med itunes för att få telefonen att bli som innan med kontakterna, bilderna, musiken, programmen osv? Vill inte förlorara något…

Kommer det att vara nå problem med att apple har släppt 2.2.1?
    Kör fortfarande på 2.2.

Tacksam för svar.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@bergh2 24163 wrote:

Hej
    Jag ska nu för första gången jailbreaka min iphone 3g telia.

Har inget intresse av att låsa upp för andra operatörer då jag ändå kör telia som jag köpt den hos.

Är den här guiden den rätta för mig som använder pc?
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)

Efter att jag har gjort jailbreakat, kan jag då direkt synka med itunes för att få telefonen att bli som innan med kontakterna, bilderna, musiken, programmen osv? Vill inte förlorara något…

Kommer det att vara nå problem med att apple har släppt 2.2.1?
    Kör fortfarande på 2.2.

Tacksam för svar.

Det är rätt guide, och du kommer inte att behöva återställa, eller liknande. Så det är bara att jailbreaka och fortsätta som om inget hänt (förutom att din iPhone blivit mycket bättre :D) 🙂

bergh2
    Member

okej.
    Så du menar att man kan hoppas över steg 2 i guiden å behöver inte ens tanka ner iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw till datorn?

Pear
    Member
    Post count: 322

Ehm, ett tips där. Efter vad jag läste så ska telefonen vara tom innan du jailbreakar (dvs inge musik lr så i telefonen, kontakter synkar den även om man avbryter men dessa gör ingenting.) ja läste nämligen om flera som fick problem vid jailbreakningen men det löste sig när telefonen var tom =)

Så gör såhär, återställ till en nedladdad firmware (shift+ återställ ) , när det är klart, avbryt synkning med itunes, jailbreaka, sen synka med itunes =)

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@pear 24167 wrote:

Ehm, ett tips där. Efter vad jag läste så ska telefonen vara tom innan du jailbreakar (dvs inge musik lr så i telefonen, kontakter synkar den även om man avbryter men dessa gör ingenting.) ja läste nämligen om flera som fick problem vid jailbreakningen men det löste sig när telefonen var tom =)

Så gör såhär, återställ till en nedladdad firmware (shift+ återställ ) , när det är klart, avbryt synkning med itunes, jailbreaka, sen synka med itunes =)

Det ska bara vara att fortsätta som den är och jailbreaka med QuickPwn. Om det sen blir fel kan man återställa 😉

bergh2
    Member

Tack för svaren.
    Det var bland det enklaste jag gjort. förvånad =)

Håller nu på att leta efter sköna apps i cydia. nå tips? finns de någon tråd som tipsar om apps?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.